Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Discussie over ECT (elektroconvulsietherapie / elektro shock)

  • stop-ect

    Dag allemaal, ik ben een jongen van 28 jaar. In 2009 ben ik ECT ondergaan.

    Een behandeling waarbij men onder narcose, en met spierverslappers, een epileptische aanval veroorzaakt door middel van stroomstootjes in de hersenen. ECT is een afkorting voor elektroconvulsietherapie, ook wel elektro shocks genoemd.

    Het doel van ECT is meestal het tegengaan van een ernstige depressie, in mijn geval was het katatonie (een bewegingsstoornis).

    Aan de behandeling in twee verschillende ziekenhuizen, bij elkaar 36 shock sessies, heb ik ongeveer 10 jaar aan geheugenverlies overgehouden.

    Mijn (wetenschappelijk) onderbouwde claims zijn dat:

    1) ECT niet werkt, placebo behandeling heeft hetzelfde effect

    2) Het fors geheugenverlies veroorzaakt bij een groot deel van de patienten

    3) Een hoog percentage de behandeling als zeer negatief beoordeeld.

    Meer informatie over ECT is te vinden op: http://www.ect-waarschuwing.nl/ (in ontwikkeling)

    Graag wil ik jullie over ECT informeren en eventueel de discussie aangaan.

  • Hyperactief A-P

    Hoi welkom, en bedankt voor de link en waarschuwingen aangaande ECT. Het is zoals zoveel “behandelingen” in de psychiatrie natte vingerwerk, en men is dit op dit idee gekomen bij een slachthuis. In Amerika hebben tegenstanders van deze methode met zo'n ding aangetoond dat je tussen de elektroden worst kunt braden, en eieren uit elkaar kunt laten klappen. Ik weet van twee psychiaters voorstanders van deze methoden, dat ze grote geldbedragen zijn geboden om onder aanwezigheid van de pers dit zelf te ondergaan, daar ze het volledig veilig vonden. Geen van deze psychiaters wilde dit zelf ondergaan. Net zoals van bijna alle artsen die chemotherapie bij kanker voorschrijven, vrijwel niemand deze vernietigende methode zelf wil ondergaan. Zegt genoeg lijkt mij. Overigens kan depressie vaak ook door een chronisch vochtgebrek door verkeerde drinkgewoonten veroorzaakt worden. Groetjes v Hyperactief A-P.