Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Liz amsterdam toch niet zo als mensen denken

• deedee1303

Op dit moment zit ik bijna 2 jaar op de LIZ en kan zeggen er is eigenlijk niet zo speciaal als mensen denken.

Het filmpje dat er op televisie was is niet het realistische beeld.

Het meisje van de film is nu meer dan een jaar geleden door suïcide overleden.

Ze zeggen dat ze de kwaliteit van leven willen verbeteren maar de kwaliteit is het zelfde als in vele andere instellingen.

Mensen opsluiten,medicatie dwingen te nemen, beperken in vrijheden, separeren wat ze hier afzonderen noemen, kamerprogramma's en ga zo maar door.

Als mensen wat doen als ze in de war zijn en dan echt in de war wordt er gewoonweg aangifte tegen gedaan.

Plannen worden zo geschreven dat behandelaren ze altijd naar hun hand kunnen zetten.

Drugs gebruik wordt hier niet tegen gegaan en de meeste krijgen een gedoogbeleid.

Ze draaien hun hand er ook niet voor om ieder jaar een mooi woordje te doen bij de rechter en je weer een jaar opgesloten wordt.

De comfort rooms zijn gewoonweg te walgelijk om naar binnen te gaan.

Mensen worden gedwongen zich te gedragen als psychiatrisch ziek want ben je dat niet dan wordt je het wel.

Ook proberen ze hun naam omhoog te houden door nieuwe therapieën aan te bieden die halfbakken worden gegeven omdat het personeel dat ze geeft een cursusje van 5 dagen heeft gedaan.

Als je last heb van agressief gedrag ben je het haasje terwijl ik weet dat veel die dat vertonen het buiten niet doen want ik ben er daar 1 van.

Iedere keer worden mensen in een hoek gedreven en als het dan fout gaat is het de schuld van de client het zal nooit aan het personeel liggen.

Ook laten ze mensen soms onderzoeken zonder het te zeggen dan zeggen ze die komt jou en het team ondersteunen nee het is gewoonweg om een probleem dat je hebt weer weg te vegen zodat ze alleen maar het standaard etiketje hebben om mee te werken. Het gaat hier niet om de cliënt maar alleen om het geld dat deze bedden waard zijn wat eigenlijk gewoon te zot voor woorden is.

Mensen worden niet beter van een opname op deze plek ze blijven het zelfde of het probleem wordt erger want de hulp die ieder individu nodig heeft wordt niet gegeven je kan pillen krijgen en een gesprek maar helpen bij een oplossing nee dus. Mensen uitzicht geven op een toekomst niet dus als je vraagt waneer je weg zou kunnen krijg je vage antwoorden de reactie op die vraag naar mij toe je hebt nog 3 jaar.

Wat is hier zo menselijk aan eigenlijk niet we zijn maar patienten en moeten maar wachten wat hun willen wat onze wil en wensen doet er niet toe.

deedee1303

• Hyperactief A-P

Hoi deedee1303, helaas komt het door jou beschrevene in heel veel instellingen voor, zowel in de GGZ als in de Forensische Psychiatrie (strafrechterlijk TBS e.d) Dit soort instellingen houden hun eigen shit in stand en melken het systeem uit. Er zijn hier daadwerkelijk heel veel miljarden te halen, en als men de zorgfraude binnen dit systeem aan gaat pakken dan komen ze plekken voor opsluiten tekort, daar ben ik van overtuigd. Maar heb je een link naar de film waar je naar verwijst, en wil je daadwerkelijk wat met je ervaringen doen? Zo ja, laat het desnoods in een privébericht aan mij of via de email onderaan het forum weten. Dit kost mensenlevens en heel veel geld, al is het eerste natuurlijk bij mij het belangrijkste. Groetjes v Hyperactief A-P.

• deedee1303

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/36313/zwaar_psychiatrische_pati_nten_krijgen_hulp?autoplay=1