Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

'Separeercel moet afgeschaft' !!!

  • Hyperactief

    Hoi Caosx1, de psychiatrie kan “rechteloos” mensen bestempelen en opsluiten die een sta in de weg zijn voor de huidige schatkistplunderaars, waar hebben we dat toch meer gehad:?:?:? Groetjes v Hyperactief

  • Caosx1

    Ik begrijp het wel Alkien denk ik voor hun zijn de gevolgen van hun daden niets eenzaam zonder zonder het the weten hoe dat voeld gevangen in je ijgen wereld terwijl ze mischien denken dat ze vrijer zijn dan anderen al vermoed ik dat er mischien meerdere vormen zijn maar nog even over die opsluiting over emotsie het scheind dat men vroeger vrouwen in de psychiatrie opslooten als ze histeries werden

    waar een orginiesaatsie tegen streed genaamd de helse hex dat is zeker het zelfde wat je in oude zwart wit films zag als een vrouw begint the schreeuwen dat de held van de film met de platte hand tegen de wang slaat van een vrouw zo ja dan hoef je daarom nog niet iemand op the sluiten slaan lijkt mij trouwens ook wat over dreven mischien bij mannen komt mischien dat niet zo voor of uiten ons anders

    vloeken mischien maar goed je zouw bijna denken dat ze er bang voor zijn

    groet Caosx1

  • Caosx1

    Hallo Hyperactief ja dat zal wel eens voor zijn gekomen zo herinder ik een teitje terug op tevee over iemand die kloken luider was over verkeerde werkende mijnen die werden gebruikt door het nederlandse leger er schijnd zelf op hem geschoten te zijn maar heeft zijn gelijk gekregen maar toen was het nog niet af gelopen men heeft hem later schizofrenie willen laten verklaren zijn naam weet ik niet meer maar het was vorigjaar nog op tevee ik ben wel benieuwt hoe het nu met hem zou zijn

    wat betreft de schatkist plunderaars van nu zijn er steets meer mensen die spijt hebben dat ze er op gestemt hebben bitter moet ik dan zeggen gestraft voor je ijgen egoisme karma? als je self niet veel hebt moet je nooit op op zo iets stemmen

    ook al wil je als stemmer daar mee berijken dat iets anders verdwijnt als je begrijpt wat ik bedoel want de personen die gekozen zijn om dat vuile werk op te knapen zijn vaak totaal gewetenloos oeps zo hadden we het ook niet weer gewild

    ik zal maar geen namen noemen maar zoms mankeert zo,n schatkistplunderaar zelf ook wat volgens mij het houd van cijfers en rekenen de bevolking neemt hem kwalijk dat hij niet weet wat er leeft onder de bevolking en houd van computer(spelletjes) is het Autisme? . groet Caosx1

  • Alkien

    Ik weet eigenlijk niet of men dit vroeger zo deed. Dan zou ik er eens wat dingen op moeten naslaan. Misschien dat Hyper het ooit in zijn literatuur is tegen gekomen ??? Ik in de mijne nog niet. De Helse Heks zeg je ???

    Heb je al daarvoor op google gezocht ??? Misschien dat er daar iets over te vinden is. Zal zelf ook eens gaan speuren, maakt me wel nieuwsgierig :)

    Groet,

    Alkien. ;)

  • Caosx1

    Google dan Helse hex ik ben dan wel dislecties maar zo klopt het volgens mij al snap ik de link tussen heks maar denk daar om alleen psychiaters mogen verbanden leggen anders krijg je te horen zo ik zelf wel mee gemaakt heb

    …..dat zit tussen je hooft ,Ha

    de Helse hex zijn later de weg loop huisen uit onstaan een zij tak van de vroegere antipsychiatrie het is dan ook grappig dat men nu aan neemt dat anti psychiatrie niet meer bestaat of overbodig is geworden ook is het opvallend dat in het verleden

    vrouwen vaker valiam vverd voor geschreven kregen dan mannen peronoide? mischien

    een vraag Alkien is er een link tussen deze anti psychiatrie en de vroegere die rond de 60 jaren is ontstaan ik stel deze vraag omdat je niet van de Helse hex af wist ik ben benieuwt wat je van de Helse hex denkt ik hoor het wel eens groet Caosx1

  • Alkien

    Hoi Chaosx1,

    Ik ben even wezen snuffelen en vond onderstaand stukje wat nog het meest duidelijk was.

    Je had inderdaad gelijk en het is dus ook De Helse Hex met een X. ;)

    Name

    Stichting De Helse Hex

    Biography/history

    Opgericht op 11 maart 1983 vanwege de dringende behoefte aan opvang speciaal voor vrouwen die met de psychiatrie te maken hadden (gehad); opgeheven op 1 september 1990 wegens stopzetting subsidie; statutaire naam Stichting Vrouwenprojekt De Helse Hex; kreeg in Amsterdam de beschikking over een inloopruimte annex actiecentrum plus een aparte woonvoorziening voor vrouwen die weggelopen waren uit psychiatrische instellingen; er werd gewerkt vanuit het principe van zelfhulp; met ingang van april 1990 moest het woonhuis worden gesloten door gebrek aan vrijwilligsters, het inloophuis bleef open voor informatie en een praatje.

    The archive consists of

    Notulen 1983-1990; jaarverslag 1985; ingekomen stukken 1983-1990; statuten 1983; stukken betreffende de oprichting 1982-1983; stukken betreffende huisvesting 1984-1989; financiële stukken 1983-1990; stukken betreffende fondsen en subsidies 1989-1990; stukken betreffende beleid 1982-1990; logboeken 1982-1986, 1989-1990; agenda 1985-1986; ingevulde telefoonformulieren en -notities 1984, 1987-1989; stukken betreffende activiteiten 1982-1984; stukken betreffende publiciteit 1984-1989; stukken betreffende Hexentoer 1986-1987; nieuwsbrieven 1989; knipsels op onderwerp; foto's, dia's, video- en cassettebanden.

    BRON:www.iiav.nl

    Mij doet de Helse Hex niet zoveel, daar ik totaal geen feministische inslag heb.

    Integendeel zelfs. :D

    Dus dat is mijn antwoord op je vraag omtrent de Helse Hex.

    De Anti Psychiatrie in vergelijking met die van nu is verschillend.

    Die van toen behelst echter wel wat wij ook willen en dat is verbeteringen aanbrengen binnen de psychiatrie.

    Het is niet zozeer dat we echt een hekel hebben aan psychs en andere daarin vertoevende figuren, maar het gaat om de werkwijze, die keuren wij af.

    Die van vroeger had soortgelijke strekking.

    Nu is er alleen nog een andere vorm van anti-psychiatrie opgestaan en dat zijn de schoppers, trappers en andere creaturen die niets anders doen dan over en nergens verkondigen dat het helemaal niet deugt, en dan wordt men beledigend en nog wel meer narigheden.

    Daar horen wij dus niet bij. Wij keuren ook de agressie die erbij komt kijken af.

    Wat wij proberen is op een legale manier aandacht te vinden voor de misstanden binnen de psychiatrie. En wij verafschuwen dan ook dat er vaak met regelmaat op sommige site's/ weblogs gesproken wordt over mensen die in psychiatrie werken of gewerkt hebben op een soms walgelike manier.

    Laat een ieder in zijn/ haar waarde en “voer actie” op een legale verantwoorde manier. Dat brengt meer goede dingen voort dan agressie, belediging, laster en smaad.

    Snap je wat ik bedoel ???

    Dat is dus een beetje de Anti Psychiatrie waar wij ons mee bezig houden, maar wij kraken niet huizen zoals destijds Dennendal etc. Zover gaan wij dus niet. En dat is wel weer de anti Psychiatrie van vroeger. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • Caosx1

    Hallo Alkien agresie is ben ik met je eens niet de beste oplosing ieder geval niet in deze teit al begrijp ik het wel ik zelf zal niet ontkennen dat ik wel eens met de gedachte heb gelopen om de psychiatrie gewoon met de grond af te branden maar ook ik weet dat het voor veel mensen beter iets is dan niets en dat de psychiatrie nooit iets goet heeft gedaan lijkt mij ook wat overdreven maar ik blijf er bij dat je tog wel stom moet zijn of gewetenloos moet zijn om jaren in de psyciatrie te werken

    of je hebt dan wel een heel goed selektief geheugen om er te werken het houd nedeland in de droom dat het een democraties land is met vrijheit van levenshauding vrije menigsuiting en een eerlijke rechtsgang het is dan ook de vraag of dat in verhouding staat met de mensen die er daatwerkelijk geholpen worden door de psychiatrie het zal mij niet verbasen dat men in de toekomst mensen die in de psychiatrie in deze teit werken als misdaadegers gaat zien groet Chaosx1

  • Alkien

    Hoi Chaosx1,

    Ik denk dat iedereen wel eens met soortgelijke gedachten rondloopt. Dat zijn heel menselijke eigenschappen.

    Het verschil zit het hem in het uitvoeren of niet uitvoeren ervan.

    Helaas zien we de laatste tijd steeds meer de tendens dat men wel uitvoerd waar men mee rondloopt.

    Dit brengt de huidige maatschappij met zich mee, en daarbij ook de problemen waar mensen door, ik noem maar een dwarsstraat, financiele problemen in kunnen komen.

    Sommige kunnen het heel lang het hoofd bieden, anderen zitten er zo diep in dat ze het niet meer zien zitten en dan ook compleet doorslaan en de daad bij het woord voegen, en dingen doen waar ze vroeger nooit aan hadden durven denken.

    Neem nou bv. de gezinsdrama's, het huiselijk geweld, de suicide's, het neemt toe.

    Vroeger was dit zeker wel ook aanwezig, maar ik zie toch een stijging in dit soort dingen.

    Mensen komen tegenwoordig ook al heel snel bij een psychiater terecht die hen vervolgens weer antidepressiva voorschrijven om de klachten te doen verminderen.

    Helaas hebben vele middelen meer de eigenschap om de problemen groeter te maken, daar de bijwerkingen vaak erger zijn dan de ‘kwaal’.

    Gewetenloos om in de psychiatrie te werken, ben ik niet helemaal met je eens.

    Men pakt het gewoon verkeerd aan. En er werken heus mensen met het hart op de juiste plek, alleen hebben die vaak een leidinggevende boven zich aan wiens regeltjes ze zich moeten houden.

    Ik heb ook al verhalen gehoord van mensen die binnen de psychiatrie werkzaam zijn geweest, maar er niet meer tegen konden en met het werk gestopt zijn.

    Net zoals dit binnen de jeugdzorg gebeurd.

    Gewetenloos wil ik dus niet per definitie zeggen, daar achter de term gewetenloos een heel pakket aan symptomen zitten wil je die “diagnose” krijgen.

    Ik heb een boek met de naam “Gewetenloos”. De wereld van de psychopaat.

    Geschreven door robert D. Hare. ISBN : 90-389-1356-7.

    Dit zou je eens moeten lezen, dan zie je dat de term gewetenloos wil je die krijgen heel wat aan vooraf moet zijn gegaan.

    Ik denk dat mensen die door de psychiatrie onheus zijn bejegend de term ‘misdadiger’ inderdaad zouden kunnen gaan gebruiken. Al kan niemand dat daadwerkelijk hardmaken, want wanneer is men een misdadiger.

    Ik ben benieuwd naar jou uiteenzetting van dit woord. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Misschien dat Hyper het ooit in zijn literatuur is tegen gekomen ??? Ik in de mijne nog niet. De Helse Heks zeg je ??? Aldus: Alkien.

    De Helse Heks zegt me niets, zou de Woeste Weduwe daar de nick-name van afgeleid hebben ??? Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    Mij doet de Helse Hex niet zoveel, daar ik totaal geen feministische inslag heb. Aldus: Alkien.

    Ik kan uit het stuk niet opmaken dat het om feministen ging, of mis ik nu iets:?:?:? Groetjes v Hyperactief