Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

ADHD hype, deskundigen of (sluip)moordenaars?

  • Hyperactief A-P

    En wat betreft die kritische mensen gaat dit inderdaad wel erg ver, vandaag las ik in de krant dat de motorclubs aan de beurd zijn. Oftewel het gaat allemaal wel heel erg ver… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    die snap ik dan weer niet zo goed.

    bedoel je dit:

    http://nos.nl/artikel/332713-20-gemeenten-pakken-motorclubs-aan.html

    is dat een vals/fictief verhaal, dat horeca wordt afgeperst?

    dat heeft dan vermoedelijk op zich niet een rechtstreeks raakvlak met psychiatrie?

    maar wel het gegeven dat de overheid er alles aan doet, om anders denkenden uit het veld te ruimen?

  • Hyperactief A-P

    &&& Schreef:

    ——————————————————-

    > die snap ik dan weer niet zo goed.

    > bedoel je dit:

    > http://nos.nl/artikel/332713-20-gemeenten-pakken-m

    > otorclubs-aan.html

    >

    > is dat een vals/fictief verhaal, dat horeca wordt

    > afgeperst?

    >

    > dat heeft dan vermoedelijk op zich niet een

    > rechtstreeks raakvlak met psychiatrie?

    > maar wel het gegeven dat de overheid er alles aan

    > doet, om anders denkenden uit het veld te ruimen?

    Ik weet niet of dat waar is &&&, in de krant las ik een veel genuanceerder verhaal, en dat kwam toen op mij heel anders over dan dit stuk van de NOS. Oftewel dit stuk is een stuk helderder en duidelijker. In het krantestuk wat ik las, kwam het over als willekeur. En in jou link een paar posts hierboven waar ik op reageerde in de uitzending van één vandaag, daar kwam ook een stukje in voor over de geldschieter van de DVD's. Daarin wordt nooit de CCHR aangevallen, maar de leden die het geld voor de DVD's doneren. Die DVD's hebben alles met de strijd tegen de psychiatrie te maken. En de beschuldigingen die daarin geuit werden worden nergens onderbouwd. Met dat in mijn achterhoofd en een oncompleet stuk van motorclubs, dacht ik dat men opeens alles wat anders is aan gaat pakken. Maar als er daadwerkelijk strafbare feiten worden gepleegd, dan heb je een heel ander verhaal. Maar goed die motorclubs op zich staat natuurlijk inderdaad los van de psychiatrie, alhoewel men in de DSM 5 wel groepsbehandeling wilde invoeren. Dus dat speelde bij de onvolledige berichtgeving ook even in mijn achterhoofd mee. Dus kun je zien hoe belangrijk het is, dat er juist bericht wordt. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    ik ben benieuwd naar het andere stuk hyper, want de nos… ach… je moet wel rekening houden met het gegeven dat ze ‘betrouwbaar’ over willen blijven komen, een soort cda opinie, noem ik het wel eens…

    als je kijkt in dat andere onderwerp, over die knuffeljongen, dan heb ik de link erin gezet naar het partijstuk van de sopn en daarin wordt toch even fijntjes aangegeven dat er in onze contreien niets te vernemen valt over de omslag die er in ijsland gemaakt is. dat is gewoon door de media niet opgepikt… waarom niet? ik heb daar zo mijn eigen gedachten over. dus nee, jouw indruk valt of staat wat mij betreft niet met een stuk van nos of krant…

    het kan ook een beetje van beiden zijn namelijk. en zo kun je jurisprudentie natuurlijk een eindje opschuiven. de wet wat ruimer uitleggen, zoals ook de DSM met de jaren ruimer wordt uitgelegd. en als een elite groep hoog boven nederland meent dat motorclubs ons achtertuintje ontsieren, dan kun je daar natuurlijk ineens ‘strafbare feiten’ constateren.

    als amerika ons voorbeeld is, dan werden daar toch ook genoeg mensen met drugs op zak betrapt, wat door de zoekers zelf daar gedeponeerd werd.. ik wil absoluut niet opperen dat ons politie apparaat corrupt is. maar vertrouwen in de overheid… die garantie gaat tot aan de deur zal ik maar zeggen…

    ik hoor toorenburg van het cda nog zeggen in reactie op dibi, dat ze man en paard noemde, wanneer ze bedoelde dat je jeugd verloederd omdat er geblowd wordt.

    dibi heeft dat toen gewoonweg erg helder geformuleerd. want in dat opzicht is hij een soort onwenselijk wezen in de ogen van de vvd en moet hij als gevolg daarvan dan maar gedwongen behandeld gaan worden…..

    tuurlijk, uit het verleden kennen we de verhalen, danwel feiten over geweldadigheden in motorclubs. mijn cup of tea is het niet, die wereld. maar er zijn zoveel werelden niet mijn cup of tea. dat wil niet zeggen dat ze daarom allemaal het veld moeten ruimen. als er serieus foute zaken gebeuren, dan kan het geen kwaad om in te grijpen. maar ja, ben wel benieuwd hoe waar waar is. en dan moet je je van verschillende kanten laten informeren om een beter beeld te kunnen vormen.

    kun je aangeven welke quote je van mij bedoelde, mbt die dvd's, want ik kan het om eerlijk te zijn, niet direct terug vinden…. had er graag nog even op toegelicht namelijk.

  • Hyperactief A-P

    Het stuk was een papieren versie van een krant, ik zeg een krant, omdat ik uit mijn hoofd niet weet welk blad het was, ik lees er meerdere. Maar het gaat ook om het geheel, en wat mij opeens in het geheel opviel, dat er bijna geen week voorbij kon gaan of de één of andere club werd in zijn geheel negatief in het nieuws gebracht, op gedrag van enkelen. Dat moet jou ook niet ontgaan zijn. Ook werd er van alles bijgehaald of gesuggereerd, wat op mij overkwam als een soort stemmingmakerij en hetze, dat moet jou ook niet ontgaan zijn lijkt mij. Dat je een zeker wantrouwen naar de overheid toe heb, is in mijn ogen niets mis mee. Ook binnen een overheid zitten nou eenmaal net als in de maatschappij elementen die van hun positie misbruik maken. Daarnaast behoord de controle van het volk groter te zijn naar mate de macht van de overheid die door het volk aangesteld is groter wordt, en zie je nu onder het motto van terorisme juist dat burgers minder invloed krijgen, dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Wat betreft de DVD's, nee dat heb jij niet benoemd, ik noemde het als voorbeeld, dus de DVD's die steeds uitkomen tegen de psychiatrie. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Hyperactief A-P

    Lees op de volgende link: http://ouderplatformverontrusteouders.blogspot.nl/2012/02/waarschuwing-boek-laura-batstra-hoe.html

    eens het verhaal van ene ouder Anne-Miek Wijnbergen, geschreven op het boek van Laura Batstra terwijl zij toen ze dat schreef nog geen letter gelezen had van dat boek. Zuiver en alleen op de koptekst van het boek. Moet je zulke ouders nog serieus nemen? Ik neem zo'n iemand in ieder geval niet serieus als ze al hun mond opentrekken nog voor naar iets geluisterd te hebben. De symptomen en daaruit voortvloeiende problemen neem ik wel serieus, maar dat doet Laura Batstra ook, en die is beslist niet anti psychiatrie. Mensen kunnen niet oordelen over iets wat ze niet gelezen hebben. Zo begint ze zelf een kruistocht tegen iemand die ze daar juist zelf van beschuldigt.

    Oftewel hier is naar mijn mening heel duidelijk te zien dat de hulpverlening niet alleen op het kind, maar in dit geval op de moeder losgelaten had moeten worden. Ook in de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/wca_item/boeken_detail/453/240516/Hoe-voorkom-je-ADHD-Door-de-diagnose-niet-te-stellen.html trekt ze van leer op iets wat ze geeneens gelezen heeft. kijk ik had/ heb ook kanttekeningen bij Laura Batstra, maar heb inmiddels haar boek geheel uitgelezen, en vind dat ze een helehoop wijze dingen zegt. Ook bevestigd ze de feiten dat ADHD geen ziekte is, maar dat moeten ouders dan wel eerst lezen, maar dan nog zeggen zulke ouders, wij vinden dat het wel een ziekte is. Ja dan ben je uitgepraat…. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    bijna onvoorstelbaar, maar aan de andere kant, denk ik … dat dat dan waarschijnlijk die onjuiste opvoeding is, waar batstra het klaarblijkelijk over schijnt te gaan hebben in haar boek, dat toen nog niet was uitgegeven..?!?!?!

    het is geen eens angst, wat die mensen daar onder woorden brengen, maar gewoon brullerij. brullen om het brullen, zou ik maar zeggen.

    het doet me denken aan een hond die om alles en niets ongelofelijk uit zijn plaat gaat staan te blaffen en keffen. of zou ik me vergissen en zijn die ouders echt gewoon al ‘vals’…..

  • &&&

    toch moet die moeder ergens de dingen nog op een rijtje hebben, want als je dit stukje van haar leest, dan vat ze het dus wel:

    quote

    anne-miek wijnbergen - 10-02-2012 17:58

    nieuw boek Hoe kan ik verbranden van mijn kind voorkomen? Door niet in de zon te gaan zitten

    unquote

    immers het is toch een waarheid als een koe niet waar, dat je verbranden van je kind kan voorkomen door schaduw te creeeren. staan niet alle jonge moeders altijd heel druk met hoedjes en afdakjes bij de jonggeborenen….? of maar alleen hun hand precies daar ergens in de lucht op te steken, zodat juist van die hand schaduw over het hoofdje valt….

    lijkt me het meest voordelige en toepasselijkste ‘medicijn’!!

  • Hyperactief A-P

    Vals of ontzettend naïef &&&, wat betreft je laatste zin. Of ontzettend dom kan ook nog, het is niet dom als je dingen niet weet, maar wel als je op voorhand al dingen uitsluit nog zonder een ander aangehoord te hebben. De schepping heeft volgens mij ons niet voor niets uitgerust met twee oren en één mond, twee oren om beter te luisteren voordat je wat zegt.;) Ja net wat je schrijft, roepen om het roepen. Als ik naar (en dan spreek ik even voor mijzelf) de opvoeding van mijn twee totaal verschillende zonen in dezelfde opvoedsituatie kijk. Dan durf ik gerust te stellen, dat als ik toen wist wat ik nu wist, dat ik bepaalde dingen anders gedaan had. Niet dat ik er spijt van heb of zo, maar gewoon open blijven staan voor nieuwe inzichten, dat heet geestelijke groei. Wat voor de een goed was, werkte bij de ander niet. Ook al kan je dat niet veranderen, je kan het wel proberen je kinderen mee te geven bij waar hun voor komen te staan. Het lijkt wel alsof sommige ouders en/ of instanties aan een collectieve faalangst lijden. Fouten maken is menselijk, ze toegeven of er voor open staan is nog menselijker. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Hyperactief A-P

    Ha, ha, ha, je heb helemaal gelijk &&&, alleen denk ik dat zij haar voorbeeld vanuit een heel andere realiteit ziet, of er nooit direct op aangesproken is van hoor je nu wel wat je zegt? :D Groetjes v Hyperactief A-P.