Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

onschuldig bij Lentis

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Er wordt stilletjes door iedereen ( in elk geval bij de clienten) van elkaar aangenomen dat er wel iets aan de hand is bij degene die in de psychiatrie is opgenomen. Natuurlijk is bij iedereen wel wat aan de hand, maar dat wil niet zeggen dat diegene meteen in de psychiatrie moet worden opgenomen. Het bestaan heeft voor mij ook geen enkele zekerheid en waarde door de kromme gedachtengang ( meestal door voeding en drank veroorzaakte leefwijze) van de behandelaars etc. in de psychiatrie. Ik wil best een lang verhaal met ellende ophangen over mijn ervaringen bij Lentis, maar ik denk dat het wel in perspectief moet worden gezien. Mijn hele leven lang is voeding een beetje mijn stokpaardje, en hoe ik de behandeling bij Lentis vind en gevonden heb kan alleen een beetje worden begrepen door mensen die zelf een enigszins bewuste leefstijl hebben.

  • Hyperactief A-P

    Ik ben het hier volledig mee eens jaapnotenbomer, de meeste miscommunicatie gebeurd (ook onder gewone mensen) door onbegrip, een niet volledige uitleg, verkeerde intepretatie etc. Bij professionals mag je op zijn minst verwachten dat ze daar extra in getraind zijn. Menselijke fouten maken mag, maar het lijkt bijna een onomkeerbaar proces om zulke fouten bespreekbaar te krijgen, laat staan toe te geven. Heel soms betrap ik mezelf ook wel op een verkeerde intepretatie, maar heb er nooit moeite mee gehad daar dan ook voor uit te komen. De overbrugging tussen mensen onderling wordt des te moeilijker als het niveau te ver uit elkaar ligt. Niet dat de één dan meer dan de ander is, maar er wordt gereageerd op het niveau waarin iemand op dat moment verkeerd. Ieder persoon kan op elk niveau (afhankelijk van de omstandigheden) terecht komen, geen mens uitgezonderd. Maar bewustzijn is inderdaad zeker een eerste vereiste. Voorbeeld: een ernstig delict staat in de krant waar iedereen het over één ding eens is, het delict is verschrikkelijk.

    Maar dan gaat het al snel fout als er oplossingen of een gemeenschappelijke aanpak bedacht moet worden. Net als mensen over kinderen vaak te volwassen oordelen, en dat nog helemaal niet bij de leeftijd van een kind hoort, als daar al een leeftijd voor te geven is. Zo ook met steeds hogere straffen voor afschrikking. Als men als afschrikking alle lange duur gevolgen mee kreeg, zouden de meeste mensen verstandige beslissingen maken schat ik zo in. Maar dat oorzaak/ gevolg werkt nou juist niet bij de toestand van veel daders, op degeen na die bewuste verkeerde keuzes maken, en de risico's in willen calculeren. Maar dat zijn naar mijn mening uitzonderingen. Als de hulpverlener rapporteerd, dan is dat vanuit zijn of haar realiteit. Elke andere hulpverlener heeft daar weer zijn eigen intepretatie bij, en voor je het weet gaan dingen die nergens over gaan een eigen verkeerd leven leiden. Dus ik begrijp het probleem, maar interessanter is hoe gaan we dit voorkomen? Moeilijk… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Dus ik begrijp het probleem, maar interessanter is hoe gaan we dit voorkomen? Moeilijk…

    Moeilijk is het zeker, het is te hopen dat er in de wereld en ook in Nederland steeds meer echte mensen zich door natuurlijke voeding precies bewijzen wat natuurlijkheid is oa door zich bezig te houden met de gezondste sport aller sporten breakdancen. Het is een ontwikkeling die al heel lang gaande is ( vanaf 1980) en ook ergens eindigt ( voorspelling 2012). Daarmee zal de psychiatrie , die het individu met kracht onderwerpt ook eindigen. Maar helaas het zal mijn tijd nog steeds duren, omdat ik het helaas het zelf niet kan bewijzen door vit B12 tekort ( ook niet eens mijn schuld maar van waardeloze mensen.)

  • Hyperactief A-P

    In aanvulling op mijn koptekst zijn natuurlijke leefwijzes altijd te verkiezen boven afbrekende. Volgens mij is het punt alleen, dat als men heel lang een verkeerde levenswijze met bijvoorbeeld drank en/ of drugs die de basis ook nog eens afbrak, hoe overtuig je mensen dan dat een andere gezonde levenswijze weer enige tijd nodig heeft om aan te slaan c.q. resultaten te zien. Veel mensen zijn uit op de snelle bevrediging, als ze niet gelijk resultaat zien dan wordt ander leefgedrag al vaak verworpen, en naar de dokter gegaan om wonderpilletjes. Daarnaast is het natuurlijk wel zo, dat wat kapot gegaan is, niet altijd meer hersteld. Overigens verheugd het me wel, dat er steeds meer natuurlijke winkels e.d. tevoorschijn komen. Aan de andere kant zie ik ook grootgrutters in die handel stappen. En krijgen we dan niet weer door de grootschaligheid, dat het feitelijk niet meer te controleren is, en je gewoon onnatuurlijke methoden of niet biologische producten in een andere dure verpakking aangeboden wordt? Groetjes v Hyperactief A-P.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Ik wil nog even aanvullen dat ik de grootste schade van het vit B12 tekort in het psychiatrisch ziekenhuis kreeg doordat ik helemaal niet at. Ik moest een hele nacht met vreselijke krampen meemaken en sindsdien zijn m'n benen tot niets meer in staat. Ik zat met het probleem dat ik de opname in het ziekenhuis buitengewoon onnatuurlijk vond, kon niet eten wat ik wilde eten en geen of onvoldoende muziek tot beschikking. Hoe ik er nog boven op gekomen daar in Zuidlaren is een Gods wonder en eigenlijk ook tegennatuurlijk. Om zelf aan eten te komen moest ik een heel eind ( ook onnatuurlijk) lopen naar een winkeltje die vooral onnatuurlijke voedings produkten had en waar eigenlijk het gros van de clienten daar z'n eten haalt om zich op een heel onnatuurlijke manier in stand te houden. Er lopen daar bij Lentis ook schepsels rond dat wil je niet weten. Er was ook een dokter op de afdeling, dr. XXXX, nog erger dan die ene, die mijn hele voedingstoestand erg simplificeerde ( zei steeds dat ik alleen maar groenten at) en mij beschouwde als een student die z'n les niet leerde. Nog steeds wordt gezegd door verpleegkundigen dat ik in bepaalde perioden alleen maar gras at. Dit is allemaal puur onwijs en gewoon lasterpraat. Het ziekenhuis ( weet ik m'n hele leven lang eigenlijk) is er ook niet om je beter te maken maar om je op een kunstmatige in stand te houden ( vooral dierlijke voedingsprodukten) en of het niet anders kan met slechte natuurlijke produkten in slechte ( klinische ) omstandigheden.

    Gelieve GEEN namen te gebruiken, is bij deze onherkenbaar gemaakt, met Vriendelijke Groet van Het Beheer.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Wel is het zo dat ik liever gras of groenten eet dan vlees en dan wordt er al een confict geboren met vastgeroeste vleeseters. Dat dit vaak dokters zijn heb ik al tijdens de studie gemerkt, waar ik toen al stiekem weinig vlees at. Mensen die veel vlees eten moeten zich door hun ongeluk toch een plaats geven en doen dan bewust of onbewust heel superieur tegenover een vegetarier, die dan ook vaak verongelukt.

  • Antipsychiatrie

    totaal machteloos tegenover bolwerk Lentis

    Gepost door: jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Datum: 23 augustus 2012 14:38

    Ik voel me totaal machteloos tegenover Lentis. Alles geprobeerd, officiele instanties ( advocaten pvp media), maar het gaat gewoon niet. Ik hoop dat er gauw een aardbeving komt hier in Groningen die de gebouwen zwaar verwoesten, want het leven is hier bespottelijk slecht. En anders de Maya voorspelling maar dat haal ik gewoon niet. Ik zit vol met wraak/wrokgevoelens die ik m'n leven lang heb gehad en kan daar waarschijnlijk niet een positieve draai aan geven. Ook een noodlijn ( vind ik trouwens niks) durf ik niet te bellen uit angst voor repressailles. Ik luister wel muziek en kijk tv maar blijf alles erg matig vinden, dat ik gewoon bang ben voor mezelf ( al ken ik mezelf). Dit lijkt misschien een noodkreet ( en een beetje zielig), maar waarom zou ik niet zielig zijn in zulke slechte omstandigheden. ( ken mezelf ook als zielig bij gebrek aan goede muziek ( wel op internet maar niet op de radio) ) Dit is dan ook een beetje dubieuze kreet, ben niet in staat mobiel te zijn om vrienden etc, te vinden.

    agressie van clienten binnen Lentis

    Gepost door: jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Datum: 23 augustus 2012 12:49

    Hier over is al eerder gepost. Wat ik nog wil vertellen, alleen als je je stem al verheft wordt als schreeuwen opgevat en een duidelijk meningverschil, als verstoring van de orde, waarbij de spuit direkt klaar staat. Het zijn allemaal mensen ( personeel Lentis) die op geen enkele manier openstaan voor enig rechtvaardigheidsgevoel van de client.

    vergaderen voor clienten bij Lentis

    Gepost door: jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Datum: 23 augustus 2012 12:41

    Dit is ook ingegeven door schijnheligheid. Je wordt vooraf gescreend dat je niet opstandig bent en krijgt een deel van je nietszeggende aanwezigheid vergoed. Er is alleen maar bla bla en als er iets wezenlijks gezegd wordt ( ik kon het eigenlijk wel uitschreeuwen) dan staat er meteen de rem er op. De voorzitter , natuurlijk een betaalde kracht, moet er voor zorgen dat alles heel netjes gaat en geen rebellie ontstaat.

    Lentis christelijke instelling- schijnheilighied ten top

    Gepost door: jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Datum: 23 augustus 2012 12:32

    Lentis Zuidlaren is van oudsher een christelijke instelling, die zogenaamd erg bedoeld is mensen te helpen uit zgn naastenliefde. Naar mijn mening gaat elke christelijkheid tegen de echte natuur van de mens in en zeker mijn persoon is niet gemaakt om door een christelijk medemens geholpen te worden. Maar alles , het hele personeel van Lentis, is zo schijnheilig als het maar kan. Enerzijds kan het om centen gaan, maar er is ook een vreemde christelijke indoctrinatie. Dit merkte ik bij gesprekken met de pastor en het bezoekje aan het kerkje op het terrein ( wat ik ook deed uit verveling, want je hebt daar niets). Het was allemaal bla bla, en ging niet een om in het goede te geloven ( goede muziek)

    Diverse losse discussie's over hetzelfde onderwerp van jaapnotenbomer in deze post samengevoegd, gelieve dat in het vervolg zelf te doen, anders zal ik alle verschillende losse discussie's moeten verwijderen gezien de onnodige tijd die dat kost. Met Vriendelijke Groet van Het Beheer.

  • Hyperactief A-P

    Van die aardbeving in jou post van Datum: 23 augustus 2012 14:38 Gepost door: jaapnotenbomer@hotmail.nlvind ik een beetje boel heftig jaapnotenbomer, en ben ik het niet mee eens. En de oderste over dat christelijke in je post van Datum: 23 augustus 2012 12:32 Gepost door: jaapnotenbomer@hotmail.nl is naar mijn mening ook genuanceerder. Vergeet daarbij niet dat zowel in psychopolitiek als openlijk aangekondigt er een aanval op alle religies geopend is door de psychiatrie, dat kun je bijna maandelijks dingen van in de media vernemen. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Is de psychiatrie al onnatuurlijk voor een veganist, een ziekenhuis is dat ook. In een psychiatrisch ziekenhuis is het helemaal erg om te zijn. Alles is er op uit om je lichamelijk en geestelijk te veranderen. Dit geldt ten dele voor iedereen, ook voor niet veganisten. Ik kan een voorbeeld noemen, tijdens de eerste opname had ik een tandvleesontsteking waardoor ik slecht at, dit werd als zelfverwaarlozing gezien en werd ik als psychotisch geduid. Dit is gewoon te bizar voor woorden, als je je ziek voelt eet je altijd anders dan wanneer je gezond bent. Het gevolg was dat ik werd opgenomen en in eerste instantie ook geen ziekenhuisvoedsel ( bv. boterhammen met kaas en melk) meer at en een flinke neurologische schade aan mijn benen kreeg. Ik ben er al met al een jaar gebleven onder voor een veganist verschrikkelijke leefomstandigheden , en ik eigenlijk steeds maar dood wilde.

  • Hyperactief A-P

    Is de psychiatrie al onnatuurlijk voor een veganist, een ziekenhuis is dat ook. In een psychiatrisch ziekenhuis is het helemaal erg om te zijn. Alles is er op uit om je lichamelijk en geestelijk te veranderen. Aldus: jaapnotenbomer@hotmail.nl 05/09/2012 12:31.

    Dat is precies wat psychiatrie is, ook al ben je zoals ze je willen vormen, dan vinden ze wel weer iets. Groetjes v Hyperactief A-P.