Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Gezonde mensen infiltreerden in de psychiatrie...

  • Hyperactief A-P

    Nog niet zo lang geleden zijn er met een verborgen camera dezelfde gezonde mensen met een lijstje met dezelfde klachten naar verschillende psychiaters gestuurd. De uitkomst was dat dat deze mensen met verschillende diagnoses en de daarbij behorende medicijnen naar buiten kwamen. Maar ik kwam het volgende in de oude doos tegen. Een professor in de psychologie en rechten D. L. R. heeft in het verleden acht willekeurige vrijwilligers zich onder valse voortwenselen (deden alsof ze een psychose hadden) op laten nemen in twaalf verschillende psychiatrische ziekenhuizen. De bedoeling van het experiment was dat ze eenmaal in zo'n ziekenhuis zich volkomen normaal zouden gaan gedragen. Dus let op, deze mensen hadden in het echt geen psychose gehad. Bij geeneen van deze “patiënten” die van één tot zeven weken in zo'n ziekenhuis verbleven werd het volkomen normale gedrag als niet ziek beschouwd, ze werden stuk voor stuk ontslagen met een psychiatrisch etiketje wat ze bij binnenkomst gekregen hadden.

    Sterker nog, alle normale gedragingen werden door het personeel als abnormaal gezien. Er is heel veel door de psychiatrie over gediscusseerd, of dit wel representatief was. Daarop besloot men de staf van een psychiatrisch ziekenhuis te waarschuwen dat er de komende drie maanden één of meer pseudo-patiënten gestuurd zouden worden. Van de 193 patiënten die zich in die periode melde in het ziekenhuis wat extra op zijn hoede was, werden maar liefst 41 patiënten door minimaal één personeelslid als pseudo patiënt aangewezen. De werkelijkheid was, dat er geen enkele pseudo patiënt gestuurd was…:D Tja sommige dingen veranderen nooit. Bron: Van neurosen tot psychosen 1976, van s.h.snyder, waar het hele verhaal en meer interessants in te lezen is. Als je dit zo leest, dan veranderen sommige dingen schijnbaar nooit. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Psychiatrische ziekenhuizen proberen uit alle macht van op zich zelf normale mensen te veranderen en dat lukt bijna altijd. Het is nog erger dan het schoolsysteem, dat in de grond gemeen en onzinnig is. Psychiatrie is gewoon misdadig het is tegen elke ontplooiing en ontwikkeling van een normaal functionerend individu. Redelijkheid, die tegenwoordig veel in geld wordt uitgedrukt ( bezuiniging) bestaat er eenvoudigweg niet.

  • Hyperactief A-P

    Het hele systeem waarin we leven drijft op straf en onderdrukking, ook in de gewone mensenwereld wordt dat gedrag vaak vertoond. Als jij niet doet wat ik zeg, dan doe ik dat niet meer is ook zo'n vaak gebruikte dooddoener. Onderwijs is in zekere zin een vorm van indoctrinatie en het klein houden van mensen. Ik heb school tenminste ervaren als de langste straf die je uit moest zitten zonder dat je wat gedaan had.:D Veel tijd wordt aan zinloze lesstof en het in stand houden van het eigen systeem gestopt. Terug naar de psychiatrie, heb ik al vaker geschreven dat oplossingen in strijd zijn met het belang van het geld. Wat ik alleen niet snap, dat dit systeem waarin de genoemde voorbeelden voorkomen nog getolereerd wordt. Als iemand van één of ander consumentenprogramma met een verborgen camera met een nieuwe apparaat naar de dealer ging, en er werd grof geld in rekening gebracht dan stond iedereen terecht op zijn achterste poten dat mensen opgelicht werden. Maar als dit in de psychiatrie gebeurd, wordt er steeds weer de andere kant op gekeken, door alle tijden heen, zelfs nu bezuinigingen hardstikke welkom zijn… Elk ander bedrijf had dit gelijk zijn kop gekost… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • ztufenk@live.nl

    Je hebt helemaal gelijk! Ik heb het boek gelezen van apotheker Fernand Haesbrouck. Mijn zoon van bijna 16 jaar oud is ZOVEEL ONRECHT aangedaan….. ! Ik weet bijna niet meer hoe ik mijn kind nog kan beschermen tegen die parasieten! Ik sta er helemaal alleen voor en totaal machteloos! het is 1pot nat allemaal…..!!!

    groeten,Een MOEDER

  • ztufenk@live.nl

    Je hebt helemaal gelijk! Psychiaters zijn legale drugsdealers geworden!

    Rechtbanken doen hier helaas aan mee!

    Groeten,een Moeder

  • Hyperactief A-P

    ztufenk@live.nl Schreef:

    ——————————————————-

    > Je hebt helemaal gelijk! Ik heb het boek gelezen

    > van apotheker Fernand Haesbrouck. Mijn zoon van

    > bijna 16 jaar oud is ZOVEEL ONRECHT aangedaan…..

    > ! Ik weet bijna niet meer hoe ik mijn kind nog kan

    > beschermen tegen die parasieten! Ik sta er

    > helemaal alleen voor en totaal machteloos! het is

    > 1pot nat allemaal…..!!!

    > groeten,Een MOEDER

    Hoi Een Moeder, allereerst welkom alhier, wilt u over die ervaringen alhier schrijven, of kan ik elders het verhaal lezen, ik ben benieuwd. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Ellen-Josee

    Wàt een hilarisch onderzoek!

    :D

    Groetjes van Ellen

  • Hyperactief A-P

    Ellen-Josee Schreef:

    ——————————————————-

    > Wàt een hilarisch onderzoek!

    >

    > :D

    >

    > Groetjes van Ellen

    Ja Ellen-Josee, zij het niet dat het natuurlijk in en in triest is dat mensen met zo'n verkeerde diagnonse ook aan de gevaarlijke medicatie werden gezet. En erger nog, dus een grote kans liepen om echt ziek te worden! Ik zou graag zien dat zulke psychiaters veroordeeld werden, op zijn minst voor het toebrengen van lichamelijk letsel! Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Ellen-Josee

    Hyperactief A-P Schreef:

    ——————————————————-

    > Ellen-Josee Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Wàt een hilarisch onderzoek!

    > >

    > > :D

    > >

    > > Groetjes van Ellen

    >

    > Ja Ellen-Josee, zij het niet dat het natuurlijk in

    > en in triest is dat mensen met zo'n verkeerde

    > diagnonse ook aan de gevaarlijke medicatie werden

    > gezet. En erger nog, dus een grote kans liepen om

    > echt ziek te worden! Ik zou graag zien dat zulke

    > psychiaters veroordeeld werden, op zijn minst voor

    > het toebrengen van lichamelijk letsel! Groetjes v

    > Hyperactief A-P.

    Weet je Hyperactief, dit is niet alleen bij de psychiatrie het geval maar ook bij alle (alternatieve) geneeskunde benevens de para gezondheidszorg als fysiotherapie en wat je maar bedenken kan. Iedereen is vooral bezorgd om de eigen beurs en zeker nu.

    Ik probeer paniekerige mensen te overtuigen dat er meer en belangrijkere waarden in het leven zijn die niets kosten.

    Zoals daar zijn: vriendschap, familie, een stukje fietsen met wat boterhammetjes en een boekje mee voor onderweg, iets leuks doen met kinderen, jongeren of ouderen aandacht geven, de buren op een bakkie koffie uitnodigen, genieten van de natuur zoals kijken naar de hoog opgezwollen rivier en zo is er nog veel meer. En ik hoor net zeggen: ''een knuffel wil je wel eens hebben“ of eh ”sorry zeggen".

    Ellen ;)

  • Hyperactief A-P

    Weet je Hyperactief, dit is niet alleen bij de psychiatrie het geval maar ook bij alle (alternatieve) geneeskunde benevens de para gezondheidszorg als fysiotherapie en wat je maar bedenken kan. Iedereen is vooral bezorgd om de eigen beurs en zeker nu. Aldus: Ellen-Josee 01/01/2013 21:20.

    Hoi Ellen-Josee, kun je wat voorbeelden noemen aangaande wat je hierboven aanhaald? Ik ben benieuwd, klopt overigens wekl wat je schreef dat er bezorgdheid is om de eigen beurs. Voor de rest mooie voorbeelden, ik ben het nieuwe jaar ook begonnen met een lekkere strandwandeling. Kost niets, en is supergezond. Groetjes v Hyperactief A-P.