Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Nieuwe winkel met oplossingen inplaats van symptoombestrijding in Amsterdam...

  • Hyperactief A-P

    Veel voedsel is gemanipuleerd, of wordt op een dusdanige wijze “verbouwd”, dat de broodnodige voedingsstoffen/ mineralen etc. er niet of nauwelijks inzitten. Zulke tekorten, maar ook door verkeerde voeding, kunnen op de lange duur tot gezondheidsproblemen leiden. Vlakbij het Hoofdbureau van Politie om precies te zijn op de Elandsgracht 132 in Amsterdam, zit sinds kort een nieuwe winkel met natuurlijke middelen en deskundig advies. Ik wil de bezoekers/ lezers alhier deze winkel niet onthouden. Zie ook de nieuwe website van de winkel: http://www.thesoulsister.nl/ Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Hyperactief A-P

    Gezonder het nieuwe jaar beginnen? Ken je iemand met Astma/ Lupus/ Allergie/ Overgewicht/ Depressie of Kanker? Wijs deze mensen dan op de basisbehoefte van de mens, water in combinatie met mineraalrijk zeezout. Veel moderne dranken drogen mensen chronisch uit. Dr. F. Batmanghelidj zijn boeken leggen dat haarfijn uit, en de vele briefschrijvers waaronder artsen die zelf door een chronische ziekte getroffen waren, bevestigen hoe simpel oorzaken kunnen zijn. De huidige geneeskunde maskeren problemen met symptoombestrijding. Wie oplossingen wil, verdiepen zichzelf! Water is de transporteur van de aanvoer van de stoffen die het lichaam nodig heeft, en zorgt tevens voor de afvoer van afvalstoffen. Bij veel vochtontrekkende dranken verlies je meer vocht dan je binnen krijgt, dat dit op de langere termijn allerlei problemen zal opleveren, zal niemand die deze boeken gelezen heeft zich nog over verbazen. Het lichaam heeft een aanvoer van schoon water nodig, als het lichaam gaat teren op de vervuilde reserves, dan hoef je geen arts of wetenschapper te zijn, om te weten dat daar uiteindelijk problemen van komen. Doe er je voordeel mee. Groetjes v Hyperactief A-P.

    http://www.unlimitedhealth.nl/shop/images/boek-water-batman.jpg

    http://www.unlimitedhealth.nl/shop/images/boek-overgewicht-batman.jpg

    http://www.unlimitedhealth.nl/shop/images/boek-astma-batman.jpg

  • Hyperactief A-P

    Ik ben bijna door het boek “ABC van Astma, Lupus & Allergieën, help ze de wereld uit met water, je bent niet ziek je heb dorst!” heen. En ik wordt bij het lezen van dit boek steeds kwader. Zoveel mensen waaronder artsen die geholpen waren bij deze wetenschappelijke onderbouwde visie. Maar deze arts kwam ondanks al zijn bewijhzen en genezingen niet door de gezondheids autoriteiten heen. Zelfs het Amerikaanse Astmafonds, gaf niet thuis, getuige de brieven in het boek. Ze houden naar mijn mening liever zichzelf in stand dan dat ze mensen in levensnood helpen. Hier In Nederland is het al niet beter. Niets maar dan ook niets lees je over oplossingen, ten koste van levens. De forumregels zijn ronduit dictatoriaal te noemen. Hun bepalen wat er op komt, maar ondertussen ten koste van levens wel het farmaceutische circus in stand houden. Ze worden waarschijnlijk al ziek bij de gedachte dat 60% vermindering van de zorgkosten hun eigen hachie gaat kosten. Lees dit boek, en open de ogen, maar nog belangrijker, wijs mensen daarop. Mensen in levensnood zijn gebaat bij hulp. Van mij krijgen dat soort fondsen van wat dan ook geen enkele stuiver meer. Het verdwijnt naar mijn mening alleen maar in de zakken van mensen die status belangrijker vinden dan mensenlevens! Wat een walgelijk systeem, om kotsmisselijk van te worden, alles is in handen van het geld, om mensen geeft men niets… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Ellen-Josee

    Een heel goed en gezond 2013!

    Ik heb de bovenste twee boeken, dus die over ‘water het goedkoopste medicijn’ en ‘overgewicht, kanker en depressie’.

    Het eerst heb ik het laatste boek gekocht omdat ik op zoek was naar een boek met een evenwichtig dieet op wat kilotjes kwijt te raken.

    Het enige boek in de winkel wat een beetje redelijk voldeed was dit boek ‘overgewicht, kanker en depressie’. De werking en het gebruik (van de hoeveelheid water) wordt zo duidelijk en logisch uitgelegd, dat ik meteen ‘verkocht’ was. Het blijkt uit de recenties dat veel mensen die dit boek gelezen hebben dit met mij eens zijn. Ook bleek tijdens het hier en daar doornemen in de winkel al dat ik aan bijna alle symptomen van watertekort voldeed, ik was echt geschoqueer!

    Wat ik ook frappant vind is dat die drie ‘overgewicht, kanker en depressie’ vaak samengaan en een wisselwerking hebben.

    Ik denk relativerend ook wel dat kanker, depressie en overgewicht niet alleen door een watertekort komen maar b.v. ook door een gevoel van leegte.

    Bij veel psychische aandoeningen hoor ik de patient vaak zeggen dat ze als een van de symptomen een gevoel van leegte ervaren, zoals b.v. bij borderline.

    Maar dat het merendeel van de Nederlandse bevolking is uitgedroogd, met alle gevolgen vandien, is zeker!

    Groetjes van Ellen

  • Hyperactief A-P

    Hoi Ellen-Josee, ook voor jou en voor alle andere meelezers/ sters etc. ook een goed en gezond 2013 toegewenst. En hartstikke bedankt voor je openheid aangaande deze boeken. Ik kan je inmiddels uit ervaring met de mensen die ik op mijn pad tegenkom mededelen dat ik de één na de ander met een chronisch vochtgebrek tegenkom, die zich daar absoluut niet van bewust waren. Ik hoor van diverse mensen die deze boeken zijn gaan lezen, en anders zijn gaan drinken, al vrij snel dat ze zich er al snel beter bij voelen. Oftewel ik ben ervan overtuigd dat hier heel veel goeds te halen is, en de gezondheidszorgkosten al zou dit op grote schaal navolging krijgen fors naar beneden kunnen. Ik raad je bij deze aan, als je financiëen het toelaten om het handboek voor zelfstudie, voor degenen die de voorkeur geven aan het natuurlijke en eenvoudige in de geneeskunde: “ABC van Astma, Lupus & Allergieën, Help ze de wereld uit met water, Je bent niet ziek, je heb dorst” van Dr. F. Batmanghelidj, aan te schaffen en te gaan lezen. De twee door jou genoemde heb ik ook gelezen, maar deze krijg je ook absoluut geen spijt van. Er zijn bij mij door dit boek heel veel puzzelstukjes op zijn plaats gevallen. Ook aangaande het ontstaan van sommige psychische stoornissen door watergebrek is zo ontzettend helder uitgelegt, dat je bij het lezen ervan zoiets heb, van dat ik daar zelf niet opgekomen ben. Ik bedoel alles wordt ontzettend moeilijk benaderd in voor de meesten niet begrijpelijke termen, terwijl het eigenlijk kinderlijk eenvoudig is. Ik maakte me daarom des te meer kwaad om de arrogantie van de macht, die er alles aan doen (wordt in dit boek met openbaar gemaakte brieven bewezen) om dit voor het grote publiek weg te houden. Dat laatste is mijn conclusie, daar het van het kastje naar de muur en weer terug is, en niemand verantwoordelijkheid daarvoor neemt, terwijl er heel veel mensen waaronder ook artsen door geholpen zijn (getuige de brieven), te triest voor woorden. Maar om een lang verhaal kort te houden, dit boek mag je niet missen, het is een waardevolle aanvulling op de andere twee, dit als tip. Maar nogmaals, bedankt voor het delen van jou ervaring. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Ellen-Josee

    Hoi Hyper,

    Ik ben nog bezig in “Water, Je bent niet ziek, je heb dorst” van Dr. F. Batmanghelidj. Uit ervaring weet ik van mezelf dat ik niet moet gaan verslinden maar rustig knabbelen. Dus mogelijk komt het boek wat jij noemt t.z.t nog wel. Ik ben het met je eens dat de boeken (de twee die ik heb) best verschillen qua inhoud.

    Wat ik trouwens ook een interessant boek vind en bezit is: “Eating for Beauty” (Nederlandse editie) van David Wolve. Daarin wordt bovengenoemd boek en de werking en eigenschappen van water ook uitgebreid genoemd (blz. 64) Uiteraard samen met de werking en minerale samenstelling van voeding. Je zult dat vast ook echt heel interessant vinden:)

    Groetjes van Ellen

  • Hyperactief A-P

    Oké Ellen-Josee, dat wist ik niet, en ja je kunt er maar één tegelijk lezen. Ik heb na die eerste twee er een tijdje tussen laten zitten voor ik de derde ging halen. Wilde dat eerder doen, maar soms is eventjes rust er tussen om de stof te verwerken ook niet verkeerd. Al had ik wel bij het lezen van de derde, van dat had ik eerder willen weten. THNX voor de tip van dat andere boek, ik heb er ook nog één waar ik ontzettend veel uit opgestoken heb, te weten deze: “Laat je niet volvreten, Hoe de voedselindustrie schade toebrengt aan onze gezondheid” van David A. Kessler. Ik ben door dat boek ook heel bewust geworden van hoe ze je willen laten eten, terwijl je geen honger heb. Al moet ik er wel bij zeggen, dat af en toe jezelf belonen ook niet verkeerd is. Maar dat is waar dat boek mij precies gebracht heeft, bewust gemaakt om niet continue in dezelfde valkuilen te trappen. Zo eet ik op uitzonderingen na, geen tussen doortjes meer. Is ook helemaal niet nodig als je goed gevarieerd eet in met de drie maaltijden per dag. En krijg je trek, dan werkt een glas water op dezelfde hersengebieden, zodat je de trek gezond wegdrinkt. Heb sinds decennia's de feestdagen alcoholvrij doorgebracht, net zo gezellig, en nog een stuk gezonder ook. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Ellen-Josee

    Hyperactief A-P Schreef:

    ——————————————————-

    > Oké Ellen-Josee, dat wist ik niet, en ja je kunt

    > er maar één tegelijk lezen. Ik heb na die eerste

    > twee er een tijdje tussen laten zitten voor ik de

    > derde ging halen. Wilde dat eerder doen, maar soms

    > is eventjes rust er tussen om de stof te verwerken

    > ook niet verkeerd. Al had ik wel bij het lezen van

    > de derde, van dat had ik eerder willen weten. THNX

    > voor de tip van dat andere boek, ik heb er ook nog

    > één waar ik ontzettend veel uit opgestoken heb,

    > te weten deze: "Laat je niet volvreten, Hoe de

    > voedselindustrie schade toebrengt aan onze

    > gezondheid" van David A. Kessler.

    Dat zou ik ook een heel interessant boek kunnen vinden!

    Hoewel ik kamp met hetzelfde probleem als jij; heel wat boeken die uitgelezen moeten worden…

    > Ik ben door dat

    > boek ook heel bewust geworden van hoe ze je willen

    > laten eten, terwijl je geen honger heb.

    Dat doet me ook denken aan hoe ze je met geld om willen laten gaan, dingen kopen die je niet nodig hebt.

    Nu al op voorhand dingen aanschaffen, dingen aanschaffen omdat ze in de aanbieding zijn maar niet omdat je er wat mee kunt.

    Kortom; een behoefte creëren.

    > Al moet ik

    > er wel bij zeggen, dat af en toe jezelf belonen

    > ook niet verkeerd is. Maar dat is waar dat boek

    > mij precies gebracht heeft, bewust gemaakt om niet

    > continue in dezelfde valkuilen te trappen. Zo eet

    > ik op uitzonderingen na, geen tussen doortjes

    > meer. Is ook helemaal niet nodig als je goed

    > gevarieerd eet in met de drie maaltijden per dag.

    Wat ik me voorgenomen heb is, wanneer ik zin krijg in een koekje of zoiets, dat ik dan een appel eet.

    Nou waren er een grote hoeveelheid appels in de aanbieding bij de Aldi, net de soort die ik lekker vind :D

    > En krijg je trek, dan werkt een glas water op

    > dezelfde hersengebieden, zodat je de trek gezond

    > wegdrinkt. Heb sinds decennia's de feestdagen

    > alcoholvrij doorgebracht, net zo gezellig, en nog

    > een stuk gezonder ook. Groetjes v Hyperactief A-P.

    Ach ja ik had alcohol drinkend bezoek, maar zij drinken altijd al sneller dan ikke. Voor de gezelligheid een paar glaasjes meegedronken.

    Maar als ik zo de avond alleen doorbreng taal ik er niet naar, hoewel genoeg in huis. Het zelfde trouwens met koffie.

    Weet je; water drinken geeft behalve de genoemde voordelen ook nog eens de zekerheid en rust, dat wanneer voedsel echt schaars wordt we met water een heel eind kunnen komen.

    Groetjes van Ellen ;)

  • Hyperactief A-P

    Dat zou ik ook een heel interessant boek kunnen vinden!

    Hoewel ik kamp met hetzelfde probleem als jij; heel wat boeken die uitgelezen moeten worden… Aldus: Ellen-Josee 02/01/2013 21:22.

    Interessant is die Ellen-Josee, en ja ik kom inmiddels al twee levens te kort, ha, ha, ha. En aangaande de rest van je post, ja geld moet rollen, koop een bankstel en je krijgt een fiets gratis. En meer van dat, allemaal hebbedingtjes winkeltjes waar je aan de prijs al in kan schatten dat er kinderarbeid achter moet zitten, gezien de kosten van het materiaal etc. Net als wat je in je vorige post zei, kan het eerder allemaal wat minder, dan meer. En wat tussendoortjes betreft, die eet ik al bijna niet, fruit wel, maar niet als tussendoortje. Dus als ik mezelf verwen of een uitzondering maak, dan mag het voor mij nog steeds een koek of een gebakje zijn. Je moet je niet alles altijd onthouden, het moet wel leuk blijven.;) En nee alcohol, ik heb nog een aantal liters Glühwein staan, maar kan daar heel goed afblijven, en ze net zo makkelijk weggeven. En ja, met water (en zout) kom je een heel eind, voor mij zou dat geen ramp zijn, ben er al aan gewend, afkicken hoeft niet meer.:D Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Ellen-Josee

    Dat ben ik in alle opzichten met je eens. Op de drank na dan… ik breek mijn nek hier over de lege flessen.

    Haha! Grapje! Dat ik altijd tegen mijn vriendinnen maak :D

    Groetjes van Ellen ;)