Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Manisch zijn.

• Linda

Bedankt, je gaat er vanuit dat ik me er niet in verdiep. Ik denk dat het te maken heeft met ieders waarden.

Deze vrouw kan op het moment zelf niet aan probleemoplossing werken.

Is doorschieten naar een psychose beter voor de gezondheid?

Is ondervoeding beter?

Is onder dwang eten toedienen beter?

Medicatie moet geen automatisme worden. Dit dien je zorgvuldig af te wegen. Per situatie bekijken. Er zijn situaties waarbij je beter kunt gaan voor medicatie als je moet kiezen tussen slechten.

• Alkien

Ooit gedacht an St.Janskruid ??? Natuurprodukt, maar het werkt wel. Ik heb onlangs nog een vrouwtje met soortgelijke klachten gehad, en ook zij was heel blij met het feit dat ze dit was gaan slikken en niet aan de chamische middelen was gegaan, waar de bijwekingen vaak voor nog meer problemen zorgen.

Ga er niet direkt vanuit dat medicatie het enigste is. Er zijn andere methodes, en daar is dit zeker één van de betere in.

Probeer haar dat eens te laten gebruiken, het werkt niet ala minuut, maar als het werken gaat doet het dat ook. De ervaringen die ik intussen binnen heb gehad geven goede hoop.

Groet,

Alkien.

• Linda

Ik ben zeker voor natuurprodukten Alkien. Doch bij een ernstige depressiviteit is dit niet effectief bevonden.

Wat heb je anders om handen?

Je zult toch iets moeten in een acute situatie.

Doorschieten naar een psychose is ook niet gezond. De omstandigheden zijn niet altijd ideaal.

• Alkien

Hoi Linda, dat ben ik met je eens dat doorschieten niet de bedoeling is.Sterker mog helemaal niet, dus proberen te voorkomen.

Ik neem aan uit jou antwoord op te maken dat ze St.Janskruid al heeft geprobeert ???

Zo niet doe het dan toch, want alleen iets gelezen hebben oid zet geen zoden aan de dijk.

Begrijp me niet verkeerd hoor, dit is geen verwijt. Puur uitproberen.

De vrouw die mij onlangs mailde zei mij dat ze na enige tijd gebruik het effet heel goed merkte. Ik heb een half jaar niets meer van haar vernomen. En nu een dag of 3 terug mailde ze mij, dat ze nu aan het afbouwen was, en dat ze zwanger ging worden. Vandaar het afbouwen.

Ook zij wist niet meer waar ze het zoeken moest, totdat…..snap je.

Eerst zelf uitproberen, dan pas zegen dat het niet werkt.

Als het wel werkt is er weer iemand die niet aan de chamicaliën zit. En ik weet dat dit ook niet jou eerste middel is.

Laat het haar proberen Linda, werkt het niet n een week of wat dan kun je altijd nog terug grijpen naar andere methodes, en wie weet heb ik er dan nog wel een paar. ;)

Groet,

Alkien.

• Hyperactief

Bedankt, je gaat er vanuit dat ik me er niet in verdiep. Ik denk dat het te maken heeft met ieders waarden. Aldus: Linda.

Hoi Linda, daar ging ik niet vanuit, ik wilde alleen aangeven dat als je jezelf er verder in zou verdiepen je dan deze vragen niet zou stellen.

Deze vrouw kan op het moment zelf niet aan probleemoplossing werken.

Is doorschieten naar een psychose beter voor de gezondheid? Aldus: Linda.

Ook van negatieve zaken kun je leren, van onderdrukken leer je niets.

Is ondervoeding beter? Aldus: Linda.

Als er aan probleemoplossing gewerkt wordt gaat iemand vanzelf weer eten.

Is onder dwang eten toedienen beter? Aldus: Linda.

Alle dwang is verkeerd….

Medicatie moet geen automatisme worden. Dit dien je zorgvuldig af te wegen. Per situatie bekijken. Aldus: Linda.

Medicatie geven voor pseudo etiketjes is spelen met levens wat tegen elke natuur in druist.

Er zijn situaties waarbij je beter kunt gaan voor medicatie als je moet kiezen tussen slechten. Aldus: Linda.

Nogmaals, medicatie lost niets op, dat onderdrukt alleen, en daar zijn alleen de aandeelhouders van de farmaceuten mee geholpen… Groetjes v Hyperactief

• Linda

hyperactief,je komt op me over alsof je bepaalde realiteiten ontkent.soms moet je kiezen tussen slechte.

geen enkele situatie is hetzelfde. naief hierin zijn heeft geen zin.

is het gezonder iemand te laten uitmergelen of uitdrogen.ook zulke extreme situaties komen voor.

erg resoluut en over mensen heen walsend, terwijl je juist het tegenovergestelde beoogd. in bepaalde situaties gaat je betoog zeker op ben ik zeker voor maar je schiet door. de omstandigheden zijn helaas niet ideaal

• Hyperactief

hyperactief,je komt op me over alsof je bepaalde realiteiten ontkent.soms moet je kiezen tussen slechte. Aldus: Linda.

Hoi Linda, nee ik ontken geen realiteit, maar ik laat me door niemand een rad voor de ogen draaien dat de psychiatrie de oplossingen heeft, dat heeft de psychiatrie niet !!!

geen enkele situatie is hetzelfde. naief hierin zijn heeft geen zin.

is het gezonder iemand te laten uitmergelen of uitdrogen.ook zulke extreme situaties komen voor. Aldus: Linda.

Tuurlijk is geen situatie hetzelfde, heeft ook niets met naïef te maken, de voorbeelden die jij noemt horen thuis in de medische wereld, waar heel goed uitgezocht dient te worden wat erachter steekt, heel vaak zijn dit lichamelijke ononderkende problemen. Dwang vanuit de psychiatrie zonder iets aan het probleem te doen is mensonterend…..

erg resoluut en over mensen heen walsend, terwijl je juist het tegenovergestelde beoogd. in bepaalde situaties gaat je betoog zeker op ben ik zeker voor maar je schiet door. de omstandigheden zijn helaas niet ideaal Aldus: Linda.

je bent zeker zelf werkzaam in deze branche daar je zo in de aanval gaat, ik weet waar ik voor ga en voor sta, en zo zwart/ wit als jij het schetst is het niet. Mensen horen thuis bij de juiste probleemoplossers en niet bij “charlatans”….. Groetjes v Hyperactief

• Linda

Nee Hyperactief. Ik ben er niet werkzaam. ik probeer te ontdekken waar je voor staat. Achter ieder bericht van jou en mij zit een hele achtergrond, die we niet van elkaar weten. Ik ben net zo direct als jij, misschien dat het daardoor botst.

Heel goed uitzoeken wat er aan de hand is is absoluut noodzakelijk. Ik vind het niet alleen maar goed wat er gebeurd. Ook ik ben geen voorstander van zomaar pillen voorschrijven. Maar wat is er feitelijk anders aan een gebroken been en een depressie. Bij een gebroken been is het normaal dat iemand een pijnstiller krijgt.

Wanneer mensen kiezen voor anti-depressiva. Is dat dan slecht omdat ik het slecht vind?

• Linda

Mijn beste vriendin heeft zich een jaar geleden voor de trein gegooid.

ze had een depressie en weigerde medicijnen. Zocht in het alternatieve circuit.

Nu denk ik; is het probleem niet onderschat geworden. Was er maar gestart met reguliere medicijnen en therapie. misschien was ze er dan nog geweest…….

• Alkien

Nee Linda daardoor botst het zeker niet. Hyper en ik denken practisch hetzelfde.

En toch gaat het tussen ons al heel wat jaartjes heel goed.

We zijn allebei overal heel direkt in.

Nu schrijf jij wat het verschil is tussen een gebroken been en een depressie.

Nou dat lijkt me niet zo moeilijk. Een depressie is niet zichtbaar en kan absoluut niet op een foto of wat dan ook herkend worden, een gebroken been wel dus kun je daar veel makkelijker een pijnstille voor voorschrijven.

Voor een depressie wordt medicatie voorgeschreven waarvan niet eens bekend is wat het eigenlijk doet, dan alleen dat de bijwerkingen meestal ook gevaar kunnen opleveren.

Dat is het verschil.

Wanneer mensen kiezen voor AD is het alleen te hopen dat ze de nadelen ervan weten, en niet zomaar klakkeloos aannemen wat ze krijgen zonder terdege onderzoek wat het spul kan doen.

Groet,

Alkien.