Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

TBS COMMISSIE WEEK 2 DAG 4 !!!

• Just me Thea

Sorry Hyperactief zag net dat ik je naam verkeerd had geschreven, en nog bedankt dat ik je stukje mag gebruiken voor mijn zoon.

Laat je nog weten wat hij ervan vindt, tenminste als je dat wilt weten.

Groetjes Just me Thea

• Hyperactief

Die mooie verhalen werden dus ook tegen mijn zoon verteld, die dacht er eerst ook zo over, maar toen is mijn dochter uit haar dak gegaan en heeft hem toen eens haar fijn uitgelegd, hoe het daar echt was. En gelukkig heeft hij haar woorden te harte genomen, denk dat het leeftijd verschil toch meer indruk maakt, dan alle argumenten die ik daar tegenover heb gehad. Aldus: Just me Thea.

Hoi Just me, wat een geluk dat jou dochter even de andere kant uit kon leggen, als ouder lukt je dat vaak niet, leeftijdsgenoten werkt veel beter.

Dit klopt en werd nog binnen gebruikt ook, gelukkig vond mijn dochter het niks, en heeft zij het zelfde afweer systeem als ik, om ook hartstikke misselijk te worden van roken, al hoewel ze een keer pado's heeft gebruikt, en in paniek haar moeder heeft gebeld, omdat ze in plaats van kaboutertjes de hele omgeving zag veranderen. Aldus: Just me Thea.

Ook ik heb destijds vernomen dat sommige groepsleiders ook blowden, en vind dat binnen jeugdinstellingen een slechte zaak. Dit soort mensen zouden ze moeten weren uit deze branche.

Dit klopt en dat was heel moeilijk aan mijn dochter uit te leggen, dat als ik toen niet vrijwillig had meegewerkt, het via de rechter was gegaan, en dat ik op dat moment niet meer de echt de vrijheid had om er tegen in te gaan. Aldus: Just me Thea.

Precies, zij zetten een lijn uit waarvan jij weet dat het niet werkt, want zou het werken dan kwam je niet in dat systeem terecht. Waar het wel werkt zijn vaak de jongeren waar van huis uit geen sturing gegeven wordt door verslaving of andere verwaarlozing. Maar bij jongeren met een moeilijk karakter speelt dit vaak niet, en staan ook instanties machteloos. Toegeven doen maar enkelingen binnen die branche, dat zijn vaak de mensen die weer het snelst weg stromen naar andere banen waar wel eer te behalen valt.

Dit ging ook op voor mijn 2 zoons, als ik er eerder opgestaan had om ze thuis te krijgen, ging het ook naar de rechter toe, het verdomde vrijwillig verplichte, en het is inderdaad chantage. Aldus: Just me Thea.

Precies, nu worden veel onwetende ouders tegen hun zin in gedwongen vrijwillig “verplicht” kinderen aan de medicatie te zetten, terwijl geen mens weet wat dit op de lange termijn kan betekenen, politici lopen hier blind achteraan, dat is nog het meest zorgwekkende, daar die kinderen zouden moeten beschermen…

En hoop ook dat mijn oudste zoon zijn verstand gaat gebruiken, want ook hierbij hijgt de jeugzorg in zijn nek, maar zal er echt voor zorgen dat ze hem niet in hun klauwen krijgen. En hij gaat op zeker de deur niet uit, naar zo'n instelling toe. Aldus: Just me Thea.

Gelijk heb je, vecht er maar voor, want ook de ZMOK scholen zijn broeinesten van rottigheid. Allerhande problemen bij elkaar zetten is een nieuwe “norm” creëeren waar een mix uitkomt die nooit goed kan zijn, daar er geen jongeren meer tussen zitten die grensoverschrijdend gedrag afremmen. En zoals ook jij ondervonden heb, nemen ze eerder wat van leeftijdsgenoten onder elkaar wat aan, dan van volwassenen.

Mag er gezien jouw ervaring wel heel dankbaar om zijn. Aldus: Just me Thea.

Ieder huisje heeft zijn kruisje.;) Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

Sorry Hyperactief zag net dat ik je naam verkeerd had geschreven, en nog bedankt dat ik je stukje mag gebruiken voor mijn zoon.

Laat je nog weten wat hij ervan vindt, tenminste als je dat wilt weten. Aldus: Just me Thea.

Ach ik was toch actief geweest:D Geen dank, graag gedaan, en ik ben zeker benieuwd naar zijn reactie, dus die zie ik tegemoet. Groetjes v Hyperactief:)

• dochtertje

hallo ik ben de dochter van just me…

ik heb dat stuk gelezen. het had bij mij ook niet veel gescheelt en ik had in dezelfde problemen gekomen. je zal wel het 1 en ander gehoort hebben van mijn moeder. maar over je zoon het is nog al snel dat ze het afschuiven op AHDH maar dat hij ADHD heb wil niet zeggen dat die gelijk psygische ziektes heeft me broertje heeft het ook maar hij is ook niet gelijk psychisch en het is ook niet gelijk allemaal zijn schuld ook al word het wel zo gezien omdat hij toch druk is en waarschijnlijk ook een grote mond heeft.ben zelf ook niet echt een lieverdje geweest maar het is wel overal waar ik kwam ook al had ik er niks mee te maken wezen ze toch altijd mij aan waarom omdat ik een grote mond had en druk was. en geef uw zoon groot gelijk dat hij niks bekent wat hij niet heb gedaan. hoop echt voor u op de een of andere manier uw zoon vrij krijgt en etiket met die psygische ziekte van hem afkrijgt. niemand hoort onschuldig vast te zitten. sterkte met alles!! en voor uw zoon ook!!

groetjes

• Hyperactief

hallo ik ben de dochter van just me…

ik heb dat stuk gelezen. het had bij mij ook niet veel gescheelt en ik had in dezelfde problemen gekomen. je zal wel het 1 en ander gehoort hebben van mijn moeder. Aldus: De dochter van Just me.

Hoi dochter van just me, leuk dat je ff reageerd, je moeder heeft vertelt wat hier in de topic staat, ik ben blij dat jij niet verder in de problemen gekomen bent, toevallig heeft er vanavond een moeder op een log van mij gereageerd die ook met haar kind een traject in gedwongen wordt wat de meeste ouders niet willen. Lees de reacties onderaan deze log maar eens, dan zal je zien dat ouders vaak door de hulpverlening in rare bochten gewrongen worden : http://antipsychiatrie.web-log.nl/log/2649296

maar over je zoon het is nog al snel dat ze het afschuiven op AHDH maar dat hij ADHD heb wil niet zeggen dat die gelijk psygische ziektes heeft me broertje heeft het ook maar hij is ook niet gelijk psychisch en het is ook niet gelijk allemaal zijn schuld ook al word het wel zo gezien omdat hij toch druk is en waarschijnlijk ook een grote mond heeft. Aldus: De dochter van Just me.

Klopt, ben ik helemaal met je eens, de maatschappij en het systeem van de scholen is ziek, niet de jongeren.

ben zelf ook niet echt een lieverdje geweest maar het is wel overal waar ik kwam ook al had ik er niks mee te maken wezen ze toch altijd mij aan waarom omdat ik een grote mond had en druk was. Aldus: De dochter van Just me.

Ik kan het zelf ook nog wel toen ik puber was, eenmaal de pispaal altijd de pispaal, en dan vinden mensen het gek als dat zich uiteindelijk negatief uit.

en geef uw zoon groot gelijk dat hij niks bekent wat hij niet heb gedaan. hoop echt voor u op de een of andere manier uw zoon vrij krijgt en etiket met die psygische ziekte van hem afkrijgt. niemand hoort onschuldig vast te zitten. sterkte met alles!! en voor uw zoon ook!! Aldus: De dochter van Just me.

Hartstikke bedankt voor jou steun, ik zal het vanavond aan hem doorgeven, enne wees trots op je moeder, ze doet wat ze kan.;) Groetjes v Hyperactief:)

• Alkien

Hoi dochtertje,

Ook even een reactie van mij. Zoals ik jou nu hoor kom jij er wel. Psychische stempeltjes heeft iedereen heel snel, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan geen “echt mens” meer bent.

Jij weet hoe jij bent, en volgens mij weet jij ook hoe je hiermee moet omgaan.

Ik was ook geen lieverdje hoor. En heb ook dat ADHD stempeltje. Weet je wat…..ik voel me alleen maar heel blij met mijn ADHD, want ik ben lekker anders….;)

En jij….slaat jezelf er wel doorheen. ;)

Groetjes,

Alkien. :)

• dochtertje

ik weet nu ook achteraf wel dat ze het niet zo had gewilt maar op dat moment en een poos later snapte ik het nog niet en het deed gewoon pijn. en ben ook heel erg trots op dr dat zeker!

ik ga in september zelf ook beginnen met een opleiding psychologie maar ik ga in elk geval heel wat meer moeite doen voor mijn patiente dan dat er nu gedaan word. en ik kom er ook wel na veel pijn en moeite ben ik toch waar ik nu ben gelukkig. maar dat is niet het belangrijkste vind het belangrijker dat die mensen die het nou nog allemaal niet weten wat ze willen en wat ze fout doen belangrijker waar onder mijn broertje en die mensen die uw zoon niet begrijpen. maar met een vader die zoveel moeite doet moet het zoieso goed komen misschien niet gelijk maar de waarheid komt altijd boven water!!

en alkien bedankt voor je positieve berichtje:)

groetjes dochtertje

• Hyperactief

ik weet nu ook achteraf wel dat ze het niet zo had gewilt maar op dat moment en een poos later snapte ik het nog niet en het deed gewoon pijn. en ben ook heel erg trots op dr dat zeker! Aldus: De dochter van Just me.

Hoi dochter van Just me, ik begrijp dat het op het moment verwarrend voor je is geweest, ik ben blij dat je het achteraf inziet hoe die dingen kunnen gaan. En wat dat trots betreft, houden zo.;) Ik moest van mijn zoon jou en je moeder bedanken voor de steun van buitenaf, oftewel ik heb het gisteravond aan hem overgebracht.

ik ga in september zelf ook beginnen met een opleiding psychologie maar ik ga in elk geval heel wat meer moeite doen voor mijn patiente dan dat er nu gedaan word. Aldus: De dochter van Just me.

Dat moeten we hebben, mensen met levenservaring en het hart op de juiste plaats.

en ik kom er ook wel na veel pijn en moeite ben ik toch waar ik nu ben gelukkig. maar dat is niet het belangrijkste vind het belangrijker dat die mensen die het nou nog allemaal niet weten wat ze willen en wat ze fout doen belangrijker waar onder mijn broertje en die mensen die uw zoon niet begrijpen. Aldus: De dochter van Just me.

Je motivatie is er in ieder geval, en veel in dat beroep doen het voor de boterham en niet uit een “roeping”

maar met een vader die zoveel moeite doet moet het zoieso goed komen misschien niet gelijk maar de waarheid komt altijd boven water!! Aldus: De dochter van Just me.

THNX, ik hoop het, we geven niet op.;) Groetjes v Hyperactief:)