Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

BERICHT VANUIT DE TBS !!!

• Hyperactief A-P

Hoi Hyperactief,

Ik ben er stil van.

Wat moet het enorm moeilijk zijn voor je zoon! Aldus: zita.

Hoi zita, hij zat weer even op een breekpunt, wat ook logisch is als de 5 jaar heel dichtbij zit. Gelukkig kan hij heel snel hier weer bovenuit krabbelen, al besef ik heel goed dat iedereen een punt heeft van tot hier en niet verder. Maar gelukkig zit hij niet continue aan die gevaarlijke bende, waardoor er meer aan hun eind kwamen dan naar buiten komt…

Hopelijk weet hij toch vol te houden en kan hij in de toekomst aantonen dat hij volledig onterecht al die jaren in die hel heeft moeten zitten. Aldus: zita.

Dat hopen we allemaal, en zullen alles doen wat in ons vermogen ligt om de echte dader en midadigers binnen de psychiatrie veroordeelt te krijgen. Voorlopig is er nog niets gebeurd met een keiharde strafrechterlijke klacht waar binnen de vorige kliniek een arts zwart op wit bewijsbaar in een rapportage gelogen heeft en dat ook toegaf wat zijn rechten schond. Op dat delict staat een forse gevangenisstraf, maar dat geldt alleen voor Jan met de pet in de straat in ons onrechtsysteem schijnbaar…:(

Wil je hem sterkte toewensen en zeggen dat ik met hem meeleef en voor hem hoop dat er snel gerechtigheid komt? Aldus: zita.

Heb ik vanavond door de foon gedaan met alle reacties die op zijn gedicht gekomen waren, en dat deet hem goed. Ook jij bedankt voor je medeleven. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Had ik nog niet kortgesloten met je Alkien, maar is al gebeurd. Natuurlijk mag je het nog een keer benadrukken, dubbel gelijmt houdt beter.:D Groetjes v Hyperactief

• mas

….dat is idd een hele gevaarlijke ontwikkeling, dus ze stoppen hem vol met medicatie om hem rustig te houden, zo van, niet tegenstribbelen ,maar platspuiten, tegen de afspraken in…wat een ontwikkeling. Ik , men, kan zich idd niet voorstellen hoe het daar aan toe gaat, het zijn zaken waar je eigenlijk nooit bij stil staat omdat je er niet me te maken hebt. Nu heb ik natuurlijk een kind op een zmok school zitten, en daar ondervind ik al de nodige probs van, dus kan ik me voorstellen dat het met een kind in de bajes of tbs ‘toko’ nog erger moet zijn. Ja, dan zijn de ouders en broers en zussen eigenlijk ook veroordeeld, ik denk wel levenslang. Heel goed dat je niet in de slachtofferrol gaat zitten, maar dat zou jij ook niet kunnen Hyper, daar ben je veel te strijdlustig voor:D:D:D

Is het eigenlijk overal zo slecht gesteld? Ik bedoel, het systeem waar jij het over hebt, is er een land waar het wel goed gaat? Naar mijn idee is het overal een bende.

Ik wens je jullie nogmaals veel kracht toe.

groetjes van mas:)

• Hyperactief A-P

….dat is idd een hele gevaarlijke ontwikkeling, dus ze stoppen hem vol met medicatie om hem rustig te houden, zo van, niet tegenstribbelen ,maar platspuiten, tegen de afspraken in…wat een ontwikkeling. Aldus: mas.

Hoi mas, nee ze spuiten hem niet plat, dan had ik al een rechtszaak aangespannen, ze proberen wel iedereen voor hun pseudo-etiketje aan de medicatie te zetten. Hij heeft er heel kort aangezeten en dat heb ik er weer afgekregen, maar ondanks de afspraken dat hij het nu zonder doet, proberen ze zo'n situatie als het ff minder gaat weer uit te buiten om iemand er weer aan te krijgen, dat dus tegen de afspraken in. En dat is met middelen waarvan de extra suïcide risico's nu bekend zijn gewoonweg te gek voor woorden.

Ik , men, kan zich idd niet voorstellen hoe het daar aan toe gaat, het zijn zaken waar je eigenlijk nooit bij stil staat omdat je er niet me te maken hebt. Nu heb ik natuurlijk een kind op een zmok school zitten, en daar ondervind ik al de nodige probs van, dus kan ik me voorstellen dat het met een kind in de bajes of tbs ‘toko’ nog erger moet zijn. Ja, dan zijn de ouders en broers en zussen eigenlijk ook veroordeeld, ik denk wel levenslang. Heel goed dat je niet in de slachtofferrol gaat zitten, maar dat zou jij ook niet kunnen Hyper, daar ben je veel te strijdlustig voor:D:D:D Aldus: mas.

Zie zo'n verblijf maar als dat elke stap en elk woord gewogen wordt, zeg je het één dan is het vaak niet goed, zeg je het ander dan ook niet, oftewel wat je ook zegt ze weten het vaak zo te draaien dat het tegen je keert. Het boek “Onder dwang” van Ludwig Humphrey wat over TBS gaat geeft een behoorlijk goed beeld van hoe het binnen in die klinieken er aan toe gaat, al moet ik er wel bij zeggen dat zowel met bajessen als klinieken men overal weer een ander beleid kan hebben. En ja wat betreft die strijd, ik zal niet ach en wee roepent maar strijdend ten onder gaan.:D

Is het eigenlijk overal zo slecht gesteld? Ik bedoel, het systeem waar jij het over hebt, is er een land waar het wel goed gaat? Naar mijn idee is het overal een bende.

Ik wens je jullie nogmaals veel kracht toe. Aldus: mas.

Niets is perfect, en er zullen ongetwijfeld altijd landen zijn en blijven waar het nog slechter is. Maar wat mij zorgen baart is de teruglopende kennis van mensen, onervaren jong en veel wisselend personeel, en al die zaken bij elkaar die de kwaliteit in negatieve zin beïnvloeden. Bij de tijdelijke TBS Commissie in 2006 vond ik het Duitse systeem wel humaan klinken, maar kan dat niet staven aan ervaring van mensen die er dagelijks mee te maken hebben of dat ook zo is. Maar 100 % perfectie zal nooit bestaan, met niets. Maar goed blijven strijden met een kritische blik voor verbetering is en blijft hard nodig, want na ± 80 jaar TBR/ TBS weet men nog steeds niet wat wel of niet werkt, en toch krijgt men nog steeds bakken met geld en komt men er mee weg, en dat moet veranderen… Groetjes v Hyperactief

• Natasja3003

Lieve ………….,

Vanavond brand er een kaarsje voor jou,

wat je een beetje licht brengen zou.

Een heel klein beetje licht in jouw donkere dagen,

want dat je het zwaar hebt; daar hoef ik niet naar te vragen.

Ik heb je pijn gelezen,

soms is het de eenzaamheid die we vrezen,

soms is het de pijn in ons hart,

en soms al het vedriet van mijn part.

Ik heb een traan gelaten,

om jou…zo eenzaam en een beetje verlaten.

Ik ben stil geweest; stil om jouw pijn,

man, want moet dit moeilijk voor je zijn!

Lieve …….; weet dat er vanavond een kaarsje voor je brand,

ook al is het veel verder weg in nederland.

Ook al is het ver bij je vandaan,

“Licht” kan overal naar toe gaan!

Ik weet, alleen maar licht……en niet veel meer,

wat doet dat beetje licht bij zoveel zeer?

Ik hoop dat je daarmee zal weten,

dat ik aan je denk vanaond en je niet zal vergeten!

Een warme knuffel!!!!!!!!!

• don

Hoi, heel mooi gedicht , maar een trieste inhoud……….

jeetje 5 jaar……….

heel erg, wens hem veel sterkte!!!

gr don.

• Hyperactief A-P

Hoi Natasja3003 en don, ook jullie bedankt en ik zal het uitprinten en doorgeven. Groetjes v Hyperactief

• don

Ja toch , moet je zeker doen , denk maar zo alle beetjes helpen.

Ben vorig jaar eind juli, nog in een bekende tbs-kliniek geweest( hobbymatig doe ik samen met een goede vriend dierenbeurzen, en uitleg over de dieren waar we mee staan, daarbij ook de opvang en herplaatsing) We kregen toen een uitnodiging van die kliniek , die ieder jaar een dieren evenement organiseerd, met vooral dieren die aaibaar zijn.

Nou is dat voor ons een heel andere manier van info geven , maar heb wel direct ja gezegd, omdat ik het een goed initiatief vond, we zijn daar nu voor de 2e keer geweest, hebben samen met de bewoners gegeten, opgeruimd, veel vertelt, veel geluistert, en ook tehoren gekregen dat ze er gewoon iedere keer naar uitkijken!

Het is een stuk rijden voor ons , maar kan jullie vertellen dat als we savonds weer terug rijden , je een super goed gevoel hebt! dit jaar gaan we dus ook naar Zeeland,

gr Don.

• Hyperactief A-P

Mooi werk don, enne wat mijn zoon betreft, die is weer op dit moment helemaal uit zijn dal gekropen. Nu maar hopen dat dit jaar voor hem wat positieve ontwikkelingen brengen, en i.d.d. alle beetjes helpen, zo is zijn terrein wat verbreed naar de buitenwereld. Maar ga zo door. Groetjes v Hyperactief;)

• don

Dat is een goed bericht!, en dat is wat ik bedoelde , je brengt een stukje buitenwereld naar binnen , klinkt raar maar , zo is het wel.

Dat merk ik doordeweeks al in de inrichting , en dat is gewoon super belangrijk!

Hoop zeker dat dit jaar voor je zoon erg positief wordt!

gr Don