….dat is idd een hele gevaarlijke ontwikkeling, dus ze stoppen hem vol met medicatie om hem rustig te houden, zo van, niet tegenstribbelen ,maar platspuiten, tegen de afspraken in…wat een ontwikkeling. Aldus: mas.
Hoi mas, nee ze spuiten hem niet plat, dan had ik al een rechtszaak aangespannen, ze proberen wel iedereen voor hun pseudo-etiketje aan de medicatie te zetten. Hij heeft er heel kort aangezeten en dat heb ik er weer afgekregen, maar ondanks de afspraken dat hij het nu zonder doet, proberen ze zo'n situatie als het ff minder gaat weer uit te buiten om iemand er weer aan te krijgen, dat dus tegen de afspraken in. En dat is met middelen waarvan de extra suïcide risico's nu bekend zijn gewoonweg te gek voor woorden.
Ik , men, kan zich idd niet voorstellen hoe het daar aan toe gaat, het zijn zaken waar je eigenlijk nooit bij stil staat omdat je er niet me te maken hebt. Nu heb ik natuurlijk een kind op een zmok school zitten, en daar ondervind ik al de nodige probs van, dus kan ik me voorstellen dat het met een kind in de bajes of tbs ‘toko’ nog erger moet zijn. Ja, dan zijn de ouders en broers en zussen eigenlijk ook veroordeeld, ik denk wel levenslang. Heel goed dat je niet in de slachtofferrol gaat zitten, maar dat zou jij ook niet kunnen Hyper, daar ben je veel te strijdlustig voor:D:D:D Aldus: mas.
Zie zo'n verblijf maar als dat elke stap en elk woord gewogen wordt, zeg je het één dan is het vaak niet goed, zeg je het ander dan ook niet, oftewel wat je ook zegt ze weten het vaak zo te draaien dat het tegen je keert. Het boek “Onder dwang” van Ludwig Humphrey wat over TBS gaat geeft een behoorlijk goed beeld van hoe het binnen in die klinieken er aan toe gaat, al moet ik er wel bij zeggen dat zowel met bajessen als klinieken men overal weer een ander beleid kan hebben. En ja wat betreft die strijd, ik zal niet ach en wee roepent maar strijdend ten onder gaan.
Is het eigenlijk overal zo slecht gesteld? Ik bedoel, het systeem waar jij het over hebt, is er een land waar het wel goed gaat? Naar mijn idee is het overal een bende.
Ik wens je jullie nogmaals veel kracht toe. Aldus: mas.
Niets is perfect, en er zullen ongetwijfeld altijd landen zijn en blijven waar het nog slechter is. Maar wat mij zorgen baart is de teruglopende kennis van mensen, onervaren jong en veel wisselend personeel, en al die zaken bij elkaar die de kwaliteit in negatieve zin beïnvloeden. Bij de tijdelijke TBS Commissie in 2006 vond ik het Duitse systeem wel humaan klinken, maar kan dat niet staven aan ervaring van mensen die er dagelijks mee te maken hebben of dat ook zo is. Maar 100 % perfectie zal nooit bestaan, met niets. Maar goed blijven strijden met een kritische blik voor verbetering is en blijft hard nodig, want na ± 80 jaar TBR/ TBS weet men nog steeds niet wat wel of niet werkt, en toch krijgt men nog steeds bakken met geld en komt men er mee weg, en dat moet veranderen… Groetjes v Hyperactief