Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Zelfdoding

• Alkien

Dank je Michel voor het stuk. Ik heb even vluchtig doorgelezen, maar ga er zeker nog even goed voor zitten. (is beetje rumoerig hier en moet me er wel even op kunnen concentreren).

Dus je hoort wel van me hoe ik er tegenover sta.

In ieder geval bedankt voor de genomen moeite. ;)

Groet,

Alkien.

• Michel

Beste Alkien, was helemaal geen moeite, ik ben alleen maar gelukkig, als we er met z'n allen eens naar willen kijken, want het is natuurlijk een heel vervelend onderwerp, maar laten we proberen om objectief tot een oordeel te komen, zowel positief als negatief, helaas ben ik in de praktijk betrokken geweest bij een dergelijk voorval, en ook ik blijf met tal van vragen zitten, en ja dat is een rotgevoel, en ik blijf me afvragen, ben ik in gebreke gebleven, en daar is moeilijk mee te leven ook voor mij, dagelijks moet ik er aan denken.

Groet,

Michel.

• Hyperactief A-P

Het is alleen maar prijzenswaardig Michel dat je jou verantwoording neemt door verder te kijken. Maar ga jezelf geen dingen verwijten, die niet verwijtbaar zijn omdat de infovoorziening doordrenkt is van belangenverstrengeling. Ik begrijp dat zoiets niet goed voelt, maar de echte verantwoordelijken zijn degeen die jou verkeerd voorgelicht hebben. Groetjes v Hyperactief

• Michel

Maar dat zou betekenen dat (we) ik ook afstand zouden moeten nemen van een huisarts, en dat strekt toch ook wel weer erg ver, wie kan (kunnen) we dan wel in vertrouwen nemen?

Groet,

Michel.

• Hyperactief A-P

Hoi Michel, afstand houden niet, maar zoveel mogelijk info over iets opzoeken, al begrijp ik dat het voor sommige mensen nauwelijks te doen is, daar ze niet weten wat wel en wat niet goede en betrouwbare info is. Wij houden ons niet met de medische wetenschap bezig, maar ook daar zijn leerstoelen en niet te vergeten de reclamecampagnes waar artsen mee bestookt worden doordrenkt van de branche zelf. Ik denk dat je een betrouwbare arts kunt herkennen aan een luisterend oor zonder gelijk met pillen klaar te staan. Het is triest dat dit zo'n grote omvang aan heeft kunnen nemen, zonder dat de politiek ingreep. Bij het boek wat ik eerder vermelde over de werking van medicatie en het gespeel met de term om onder de SSRI waarschuwingen voor kinderen uit te komen, staat een stuk van een lezer wat het lezen waard is. Kijk op onderstaande link en klik op de klantenbeoordeling van het boek, dat stukje dekt de lading en beschrijving van het boek goed.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK&BOL_OWNER_ID=1001004005374349

Groetjes v Hyperactief

• Alkien

Ik ben het met je eens Michel. En wat Hyper hieronder schrijft kan ik me ook helemaal in vinden.

Maak jezelf inderdaad geen verwijten, al is het moeilijk om afstand te nemen van bepaalde zaken waar je in je leven cq baan tegenaan loopt.

Verder gaan we er zeker mee verder om het onderste uit de kan te halen, want dat ernaar gekeken moeten worden is zeker een feit, maar als er verbeteringen in zouden kunnen komen zouden we zeker op de goede weg zijn.

Groetjes,

Alkien.

• Michel

Beste Alkien, ik denk toch steeds, had ik maar…. Dan toch even het volgende in september komt er een antivet pil op de Nederlandse markt namelijk Rimonabant (acomplia) dit medicijn kan zelfdoding veroorzaken, en nu komt het, in Amerika is het medicijn daarom verboden.

• Hyperactief A-P

Hoi Michel, zo'n soortgelijk iets, doodvallen met amfetamines als hongerremmers staat ook in het boek van Fernand Haesbrouck omschreven. En ondanks dat de hongerremmers verboden werden, wordt het voor o.a. ADHD fors voorgeschreven…:( Groetjes v Hyperactief

• Alkien

Kijk dat bedoel ik nou Michel.

Daar doen we het toch voor ?

Dit gaat nu toevallig niet over SSRI's , maar over dit type middel, echter wederom niet zonder gevaren.

Wat in Amerika verboden is…..doet men hier gewoon.

Wat zijn dit voor hypocriete gedachtengangen van mensen die denken dat we allemaal onsterfelijk zijn ?

Want het negeren van dit soort “verboden” middelen is mijns inziens een vorm van doodslag !!!

Want men wist het !!!

Als er dan iets gebeurd dan is men bij klagen niet thuis.

Kijk en dat bedoel ik nu.

Er zijn immers al meer middelen op de markt gebracht die doden hebben opgeleverd terwijl men wist dat het, zacht uitgedruk, “slecht” was ?

Waar zijn we dan mee bezig in dit land. :(

Groetjes,

Alkien.

• Hyperactief A-P

Je weet Alkien, dat we hier klasse justitie hebben, kijk maar naar de jou bekende zaak aangaande de arts die bewijsbaar glashard de rechter voorloog en waar niets mee gedaan wordt. Een burger komt daarmee niet weg… Groetjes v Hyperactief