Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Aan Hyperactief

• Zoltan

Ik heb inds 2003 tot 2007 anafranil gebruikt zonder verdere behandeling,ik zat gewoon in die jaren thuis,mijn psychiater is in heel die tijd nog geen éen keer komen kijken.

Nou ik gestopt ben heb ik weer honger ,mijn gevoels leven is weer terug.

Het is net alsof ik mijn leven weer terug heb.

Ook hebben ze me allemaal stickertjes opgeplakt waaronder:persoonlijkheidsstooenis,autisme,zwakzinnig,schizofrenie.

En wat blijkt nou niks is waar van al deze stoornissen.

Wat ik wil zeggen is dat ik blij ben dat er mensen bestaan zoals jij.

Want die mensen in de psychiatrie die gaan kapot echt waar.

En niemand daar bij het GGZ luistert naar je.

Ik wil je gewoon een hart onder de riem steken.

Want je doet goed werk,want de psychiatrie die klopt voor geen meter!!!

Al die jaren zijn naar de kl*te,met dank aan het GGZ!!

Zo het hooge woord is eruit.

Ik kan weer verder gaan met mijn leven……

Vriendelijke Groet,Zoltan

• Hyperactief A-P

Ik heb inds 2003 tot 2007 anafranil gebruikt zonder verdere behandeling,ik zat gewoon in die jaren thuis,mijn psychiater is in heel die tijd nog geen éen keer komen kijken.

Nou ik gestopt ben heb ik weer honger ,mijn gevoels leven is weer terug.

Het is net alsof ik mijn leven weer terug heb. Aldus: Zoltan.

Hoi Zoltan, zo gaat het vaak, alleen zo goed als het met jou afgelopen is geldt helaas niet voor iedereen.

Ook hebben ze me allemaal stickertjes opgeplakt waaronder:persoonlijkheidsstooenis,autisme,zwakzinnig,schizofrenie.

En wat blijkt nou niks is waar van al deze stoornissen. Aldus: Zoltan.

Klopt, niets is medisch en/ of wetenschappelijk bewezen. Een groot misverstand wat er bestaat bij mensen die hier mee te maken hebben is dat ze denken dat wij beweren dat deze gedragsbeschrijvingen waar je in de huidige maatschappij tegen oploopt niet bestaan. Maar dat ligt aan het slecht kunnen lezen van mensen. Natuurlijk lopen mensen tegen problemen op, maar een democratisch gevecht voor een gezonde oplossing is teveel gevraagd voor teveel ouders in deze tijd, ze laten hun kinderen gewillig naar de “slachtbank” voeren…

Wat ik wil zeggen is dat ik blij ben dat er mensen bestaan zoals jij.

Want die mensen in de psychiatrie die gaan kapot echt waar.

En niemand daar bij het GGZ luistert naar je.

Ik wil je gewoon een hart onder de riem steken.

Want je doet goed werk,want de psychiatrie die klopt voor geen meter!!! Aldus: Zoltan.

Dank je wel, en mensen binnen de psychiatrie die nog eigen verantwoordelijkheid hebben bevestigen hetzelfde als wat jij schrijft, namelijk dat mensen in de psychiatrie kapot gaan aan die symptoombestrijding met gevaarlijke middelen. De onetische psychiaters rapporteren net zo makkelijk hun onkunde weg, en gooien het op de niet medisch en/ of wetenschappelijk bewezen “stoornis”.

Al die jaren zijn naar de kl*te,met dank aan het GGZ!!

Zo het hooge woord is eruit.

Ik kan weer verder gaan met mijn leven…… Aldus: Zoltan.

Nogmaals ik ben blij voor jou dat het zo goed gaat nu, en niet anders afgelopen is. Voor die mensen die nog voldoende power hebben doe ik dit… Groetjes v Hyperactief:)

• Zoltan

Nogmaals ik ben blij voor jou dat het zo goed gaat nu, en niet anders afgelopen is. Voor die mensen die nog voldoende power hebben doe ik dit… Groetjes v Hyperactief

>Nou dat wil ik nog niet zo snel zeggen,ik kan niet meer naar buiten omdat ik zo'n angst heb gekregen.

Ik had een paar jaar geleden Risperdal,Seroqeul gekregen zogenaamd voor mijn angsten(die toen niet zo erg waren als nu) en ik moet zeggen dat ik daar alleen maar meer angstiger van geworden ben.

Ik word overal waar ik naartoe ga steeds weer met dat GGZ verleden geconfronteerd*zucht*

Maar goed ik kan nou allemaal wel oude koeien uit de sloot halen,maar ik ben gewoon erg boos,wat ik eerder niet kon zijn omdat ik gewoon een zombie was door de medicijnen.

In iedergeval bedankt voor je reactie;)

Groetjes Zoltan

• Hyperactief A-P

>Nou dat wil ik nog niet zo snel zeggen,ik kan niet meer naar buiten omdat ik zo'n angst heb gekregen.

Ik had een paar jaar geleden Risperdal,Seroqeul gekregen zogenaamd voor mijn angsten(die toen niet zo erg waren als nu) en ik moet zeggen dat ik daar alleen maar meer angstiger van geworden ben.

Ik word overal waar ik naartoe ga steeds weer met dat GGZ verleden geconfronteerd*zucht* Aldus: Zoltan.

Hoi Zoltan dat is balen, sorry dan dat ik de verkeerde conclusies uit je eerste bericht trok. Ik hoop dat je van deze narigheid verder afkomt.

Maar goed ik kan nou allemaal wel oude koeien uit de sloot halen,maar ik ben gewoon erg boos,wat ik eerder niet kon zijn omdat ik gewoon een zombie was door de medicijnen.

In iedergeval bedankt voor je reactie;)

Groetjes Zoltan Aldus: Zoltan.

Dat begrijp ik, kijk even in de posting een paar hieronder met de kop “Van psychiatrische medicatie af ???”, misschien dat je in dat boek de weg terug wat methoden kunt vinden die dit draagbaarder maken, wat ik je uiteraard van harte gun. Geen dank, graag gedaan. Groetjes v Hyperactief:)

• &&&

het is een bekend gegeven dat je van seroquel meer angst kunt krijgen dan je ooit gehad hebt. zelfs schizofrenie verwekkend. ….had je dat etiketje nu ook al?

gut, we zijn echt heel blij met je zoltan. voor ons ben je een levend bewijs van waar wij al jaren tegen vechten: medicatie van de psychiatrie.

het is niet verwonderlijk als je jaren binnen hebt gezeten, of alleen buiten bent geweest onder invloed, dat de wereld je onbekend voorkomt, en dus zelfs angst inboezemt nu je schoon buiten komt.

kijk, de wereld is ook geen rozegeur en maneschijn.

en we denken dat jij, juist jij, heel goed kunt voelen wat je wel en wat je niet buiten de deur wilt doen en hoe. probeer daar maar vertrouwen in te hebben. dan vertrouw je op jezelf en dat is je beste vriend. echt waar.

veel sterkte en als we je kunnen helpen dan doen we dat graag.

• Zoltan

Het etiketje schizofrenie had ik niet echt ,alleen kenmerken zeiden ze,waarom ze dat vonden weet ik ook niet,ik denk omdat ik skateboarde in die tijd had een hanekam ik was echt een puber en ik dacht in die tijd dat mij niks kon gebeuren.Ze zeiden tegen mij dat dat psychotich denken was.

Ik zat al die jaren bij die gast op zijn kamer en op een gegeven ogenblik dacht ik ach laat maar zitten ze luisteren gewoon niet laat ze maar lullen.

Ik werd eigenlijk alleen maar banger van toen ze zeiden dat ik psychotich was ik vond dat echt erg beangstigend.

Al vrijwel begin toen ik me aanmelde bij hun kreeg ik medicijnen eerst Risperdal maar hielp niet volgens hun ,dus kreeg ik Serequel.

Maar op een geven ogenblik kreeg ik ontzettend last van onrust,het liep al gauw uit de hand want ik kreeg na een tijdje een hele angstaanjagende paniekaanval,ik was toen bij mijn oma en ze wisten niet wat ze moesten doen ze hebben toen eerst de thuiszorg gebeld en de huisartsenpost en ze konden niet veel doen.

Uiteindelijk heeft mijn pa me opgehaald met zijn auto.En ben toen naar bed gegaan.

Dit was de ergste situatie die heb meegemaakt in mijn leven,ik heb echt doodsangsten gehad.

Toen heb ik besloten om te stoppen met die medicijnen,ze moeten toch helpen in plaats van je alleen maar banger te maken.

En toen hebben ze me aan de Anafranil gezet,ik heb dat tot 2007 gebruikt toch best wel lang,en ik ben helemaal niet van mijn angsten af,ik ben gewoon nog banger geworden hahaha..

Voor het GGZ ben ik nog naar Rome gegaan en dat zou nou niet meer kunnen en ik hou zo van reizen.

Mijn angst is begonnen na een blowtje dat verkeerd gevallen is''flippen'' ik had toen ook gedronken,ja ik was jong en wist de gevolgen niet.

Een paar weken later kreeg ik diezelfde angstgevoelens op mijn school en zo is het eigenlijk begonnen ik ben daar 100 % zeker van.

De GGZ niet die zeiden dat dat niet mogelijk is door een keer te gebruiken.

Ik ga binnenkort een EMDR doen en hoop dat dit wel de juiste weg is,ik wil nou aan mijn angsten werken(wat nog te redden valt)en dan weer terug de maatschappij in.Mijn therapeute van Amarant die beaamd dat het echt wel kan zo bang worden van wiet,ze kent mensen die echt helemaal doorgedraaid zijn.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties doet me goed te horen dat ik niet de enigste ben.

Groet,Zoltan

• Hyperactief A-P

Hoi Zoltan, doorgedraaid van een blowtje in combinatie met drank schreef jij, en dat grijpen de legale drugsdealers aan om je van zitplaats te laten veranderen op de Titanic. En dan hebben ze ook nog de gore moed om het op de “stoornis” daaruit voortvloeiend te gooien, en politici trappen er steeds weer in, ondanks dat ze inmiddels kunnen weten dat het om een pseudowetenschap gaat. En als ze de statistieken eens goed zouden bestuderen, dan had deze goudgeld kostende branche (de institutionele biologische psychiatrie) die steeds meer maatschappelijke ellende veroorzaakt en de gezondheidszorg kosten omhoog jaagt, allang van de aardbodem verdwenen moeten zijn… Groetjes v Hyperactief

• &&&

o zeker hoor zoltan, ja daar zijn wij ook heilig van overtuigd: blowen kan je echt helemaal in de rats doen laten zitten!!!!! zodanig dat je hele hersenpan op een gegeven moment alleen nog verknipt kan denken.

en dat zeggen we niet omdat een soort cda'er zijn ofzo. we hebben het blowen zelf ook wel weten te raken en anders de alcohol wel. hha, maar ja, bij ons was dat iets om in een fase uit te proberen en weer achter ons te laten. geen behoefte aan om zo'n lijn voort te zetten.

hihi en die emdr… kun je ook thuis doen he???!!! sorry hoor, we maken er misschien een beetje een grapje van, maar he van humor is nog nooit iemand ongezond geworden toch? zet je koptelefoon op. denk terug aan die keer dat je zo in paniek raakte en schakel de boxen heen en weer van links naar rechts. je kunt ook vragen of je buurman het voor je wilt doen. persoonlijk lijkt het ons met die koptelefoon leuker, zo'n hand die heen en weer wappert voor je gezicht, zou ons alleen maar irriteren…. een nieuwe vervelende ingrijpende gebeurtenis!

zoltan, er is maar 1 advies wat wij je willen geven: doe niet te veel onbekende dingen!!!! bouw eens een wereldje op wat je kent en waar je op kunt rekenen, zodat je er ook wat vertrouwen aan vast kunt gaan binden.

en dan doelen we niet op de afspraken met genezers. maar op bijvoorbeeld je vaste ritme om je boodschappen te doen. je gewoonte om je planten dan en dan zo water te geven. je behoefte om daar uit het raam te kijken en dat te zien. je verlangen om zus of zo mee te maken. stippel zelfverzekerd een weg uit naar jezelf!!!!

• Marian1968

Hoi,

Je schrijft dit wel niet aan mij maar ik herken het wel. Ook ik werd psychotisch bevonden ooit en kreeg o.a. Risperdal, Haldol, Librium, Prozac, Seroxat, Seresta en nog wat andere medicijnen waarvan ik de namen vergeten ben.

Eerst functioneerde ik gewoon nog, had werk, vrienden, ik zat wel in een rouwproces na het overlijden van een erg dierbaar persoontje.

Helaas hebben de medicijnen me niet geholpen, op een dag werd ik wakker in een psychiatrisch ziekenhuis en bleek al 3 dagen op de isoleer te zijn. Zelf weet ik niet meer hoe ik daar kwam en dus ook die 3 dagen niet meer. Mijn familie heeft geprobeerd om me daar weg te krijgen maar dat is niet gelukt.

Er kwam een rechter aan te pas en er was niets meer aan te doen ik was vanaf toen officieel psychotisch en een gevaar voor mezelf.

Ik ben bijna 10 jaar in de ‘ban’ geweest van de psychische hulpverleners en slikte braaf allerlei medicijnen. Ik wist gewoon niet beter. Ik kan niet teveel persoonlijke details vertellen hier maar het kwam er op neer dat ik doordat ik erg verdrietig en somber was door dat overlijden dankzij de psychiatrie en hun stempeltjesgeplak een heleboel jaren van mijn leven verknoeit heb.

Ik heb heel onverstandig, maar toen leek het me de beste keuze, alle medicijnen op een dag laten staan en ging ook niet meer naar de afspraken bij de psychiater.

Met mij is het dus nog redelijk goed afgelopen, heb nu weer werk, weer vrienden, ben getrouwd.

Toch blijft die nare periode, waarvan hele delen voor mezelf vaag zijn door de medicijnen steeds in je gedachten. Ik had helemaal niet behandeld moeten worden met medicijnen, daar ben ik van overtuigd, had gewoon de tijd moeten nemen om dingen goed te verwerken. Dat duurt bij mij nu eenmaal heel lang maar dat mag niet, je moet direct weer ok zijn en de deur uit en 100% functioneren.

Dus je ziet het, je kan eruit komen. Ik wil je veel sterkte en wijsheid wensen.

• Hyperactief A-P

Hoi Marian1968, ook jou verhaal is er helaas weer één uit velen. Sorry hoor, maar wat een smerig stelletje legale “criminelen” zijn dat, die een rouwproces wat een natuurlijk iets is zo te misbruiken en uit te buiten. Ik ben blij voor jou dat je de draad weer op heb kunnen pakken, niet voor iedereen loopt het zo af. Groetjes v Hyperactief

P.S.: Welkom alhier, en nog bedankt voor je opsteker op ouders.:)