Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Jeugdzorg : Tienermoeder in isoleercel !!!

• rina

Dit artikel wordt dagelijks overtreden.

Dat komt omdat wij (de burgers) een door de Kinderrechter opgelegde uithuisplaatsing in een gesloten inrichting (lees: jeugdgevangenis, want andere gesloten inrichtingen zijn er bijna niet in Nederland) niet mogen zien als opgesloten in een jeugdgevangenis. Een civielrechterlijke plaatsing is namelijk hééééél iets anders dan willekeurige arrestatie of detentie. Aldus de rechterlijke macht……..

Ik heb ooit eens tegen mijn advocaat gezegd dat ik wilde dat hij dit aan de rechter kenbaar maakte. Antwoord: “Tja, sorry, dat kan ik niet doen, de rechter zal dan vragen of ik het wetboek ken……”.

Dus heb ik gretig van het recht gebruik gemaakt de rechter duidelijk te maken dat je niet zomaar een kind in een gevangenis kunt gooien. Tuurlijk ging hij daar tegenin, ik mocht het zo niet zien.

Vervolgens vroeg ik of ik hem een paar plaatjes mocht tonen. Dat mocht.

De eerste drie waren van een cel, uit verschillende hoeken. De volgende twee waren een van een isoleercel.

Ik heb hem gevraagd of hij me kon zeggen wat hij zag.Weer begon hij dat ik het niet zo mocht zien.

Dus ik weer:“Neem me niet kwalijk, U wilt toch niet ontkennen dat dit foto's zijn van een gevangenis-cel?” Meneer werd rood tot achter zijn oren.

“Mijn kind heeft hier gezeten, 14 uur per dag achter de afgesloten deur, in het weekend 16 uur. Ook de isoleercel mocht van binnen ”bewondert worden voor een tig aantal uren. Zelfs strafrechterlijk geoplaatste mensen hebben het nog tientallen malen beter dan kinderen die op deze manier geplaatst worden. En ik mag niet praten over “gevangenis” ?"

Binnen de kortste keren was mijn kind thuis, daar waar het hoorde.

• rina

Ër is niets te tekenen als ouders.

Je kind wordt op last van een kinderrechter geplaatst. That's all.

En een verzoek van welke instelling ook is geen verplichting.

Je hebt gelijk als je stelt dat mogelijk de ouders zo murw geslagen zijn door het gebeurde dat ze er niet over willen praten.

Dat zou ik ontzettend jammer vinden, juist omdat daardoor de bedrieglijke praktijken van zowel psychiatrie en jeugdzorg kunnen doorgaan.

• Hyperactief A-P

Hoi Rina, ik heb je al eens het advies gegeven het boek: “Onschuldig achter de tralies”, Het eindstation van de jeugdzorg, van Ana van Es en Bram Hulzebos, Uitgeverij: Contact, ISBN: 90-254-2723-5 gegeven. Hierin wordt een correct beeld geschapen van de civiel geplaatsde jeugdigen, en de woordspelletjes om als staat der Nederlanden niet vervolgd te worden… De rechterlijke macht zijn meelopers zonder eigen verantwoordelijkheid die zich verschuilen achter “deskundige” beroepsleugenaars. Ik kan het laatste omdat rapportages die verre van de werkelijkheid staan niets anders noemen. Jij heb geluk gehad dat je dochter thuis is.

Niet in alle zaken gaat dat zo, mijn zoon die onterecht zit heeft er twee jaar bijgekregen, door een rechter die zijn haar kunstmatig in plooi hield, en ik mezelf af begon te vragen of die troep in zijn haar misschien zijn herseninhoud aangetast had :? Meneer de rechter was verontwaardigt en vondt het zeer zorgelijk dat mijn zoon voor de waarheid ging, en hem zei dat ze anders maar voor hem een plaatsje in de Long Stay moesten reserveren. De rechter legde dit uit als een bevestiging van de leugenachtige psychiatrische rapportage van de TBS kliniek, dat mijn zoon een groot probleem had… Ik kots op dit onrecht, en ben niet de enige. De echte dader van de avondwinkelier die hier in Amsterdam-Noord om het leven gebracht heeft, is eerder vrij… En dat is één van de vele kromme voorbeelden… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Je hebt gelijk als je stelt dat mogelijk de ouders zo murw geslagen zijn door het gebeurde dat ze er niet over willen praten.

Dat zou ik ontzettend jammer vinden, juist omdat daardoor de bedrieglijke praktijken van zowel psychiatrie en jeugdzorg kunnen doorgaan. Aldus: Rina.

Hoi Rina, helaas hebben veel van dat soort mensen mijn pad gekruist, i.d.d. erg jammer, als ieder slachtoffer van deze misdadige praktijken zijn “angst” eens aan de kant zou zetten, dan waren deze bolwerken allang ontmaskerd. Maar gewoon doorgaan met de waarheid onthullen, er gebeurd genoeg achter de schermen wat een paar jaar terug nog ondenkbaar zou zijn… Groetjes v Hyperactief