Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Oproep Psychiatrische (TBS) klinieken !!!

• rina

Maar een ieder die de mogelijkheid heeft om hier iets tegen te ondernemen, zou dat moeten doen. Want deze waanzin en het kapot maken van o.a. kinderen moet stoppen.

Tja, en zelfs dan…. Dan heb je als kind een moeder die een haaibaai geworden is. Een moeder die met de wet in de hand haar gelijk kreeg en haar dochter vorig jaar thuis kreeg….

Een moeder die vorige maand van diezelfde rechter moest horen dat ondanks dat kind en ouder niet accoord gaan, toch in een JJI moest.

Jawel, meneer de rechter haalde zelfs een brief aan van de heer Rouvoet waarin deze wees op een lacune in de wet waardoor kinderen indien er geen toestemming was niet in een JJI geplaats mochten worden.

Meneer de rechter wees erop dat het er wel zo stond maar niet zo bedoeld was door de heer Rouvoet.

Dus winnen? Hoe dan? Zelfs het wetboek wordt aan de kant geschoven….

Maae deze haaibaai vecht wel door…

Ondanks een karig inkomen, waar nu dus ook nog elke maand zo'n 350 euro besteed moet worden aan LBIO, reiskosten voor bezoek en zakgeld voor het kind vanaf moet… En dan ook nog een hoger beroep…

Ach, met een brood kom je heel ver….

• Hyperactief A-P

Hoi Rina, het spreekt voor zich dat ik de de door jou omschreven situatie met jou mee leef. Ik weet hoe onrechtvaardig er met dit item omgegaan kan worden en wordt. Maar geef niet op, er zal wat moeten gebeuren tegen dit onrecht en deze vernietiging. En als tip, trek even na hoeveel kosten je moet maken om voor dubbele kinderbijslag in aanmerking te komen. De LBIO mocht je daarbij voorheen bij elkaar optellen. Een klein bedrag aan zakgeld/ kleding en/ of andere aantoonbare kosten gaf je dan recht op dubbele kinderbijslag. Ik weet niet of dit nu nog zo is, maar niet geschoten is altijd mis. Destijds was de LBIO bijdrage 220 gulden per maand, 3 X 220 gulden is 660 gulden, en de norm waar je destijds aan moest voldoen was dus 90 gulden aantoonbare kosten (bonnetjes bewaren) om voor die dubbele kinderbijslag in aanmerking te komen. Even informeren dus, want het kan en mag niet zo zijn dat jij door deze waanzin zelf ook nog in de problemen komt. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Destijds was de LBIO bijdrage 220 gulden per maand, 3 X 220 gulden is 660 gulden, en de norm waar je destijds aan moest voldoen was dus 90 gulden aantoonbare kosten (bonnetjes bewaren) om voor die dubbele kinderbijslag in aanmerking te komen.

Er is een klein onduidelijkheidje in de norm hierboven geslopen. De norm was destijds dat je 750 gulden onkosten in die drie maanden dus moest hebben om daarvoor in aanmerking te komen. Met die 660 gulden LBIO eraf , bleef er dus 90 gulden per drie maanden over, waar kleding/ cadeau's etc. voor jou kind onder viel. Oftewel met 30 gulden besteding aantoonbaar met bonnetjes per maand en de bijdrage voldeet je aan de totale driemaandelijkse norm voor dubbele kinderbijslag destijds. Succes. Groetjes v Hyperactief

• rina

Qua kosten zouden we er zeker voor in aanmerking komen.

1061 Euro per 3 maanden aan uitgaven, zitten we nu al aan. Zonder kleding, schoeisel, schoolkosten, boekengeld (ja, want dat is dus allemaal voor een heel jaar betaald) en verdere zaken.

Maar er zijn tegenwoordig twee extra criteria ingebouwd:

1. een kind moet ziek zijn of een handicap hebben, en dit dient de reden van uit huis wonend te zijn

2. veraf gelegen onderwijs volgen

Het is niet anders.

Rina

• &&&

is goed.

• &&&

ja dat gaat leuk dan zo he bij het gerecht, he rina. t is ergens wel herkenbaar dan ja.

• Hyperactief A-P

Heb je dat goed uitgezocht Rina ??? Is er niet een andere regeling zoals bijzondere bijstand bevoorbeeld waar dat naar overgeheveld is en wat vele mensen (nog) niet weten ??? Laat het me weten, want het kan en mag niet zo zijn dat deze debiele zooi zover doorgeslagen is dat jij als goedwillende ouder ook in het vermoordende circuit van “hulpverlening” komt wat vele miljarden meer kost als oplossingen. Deze mijns inziens legale criminelen moeten gestopt worden !!! Groetjes v Hyperactief

• rina

Op dit moment ben ik nog allerlei dingen aan het uitzoeken, ook hoe het zit met kinderbijslag/bijzondere bijstand/awbz/pgb, tussen mijn gewone dingen door.

Misschien zou die kinderbijslag lukken als ik zou toegeven dat er sprake is van ‘ziekte’ , immers er is sprake van etiketjes…. maar zo gek ben ik nog niet, dat ik om die reden die etiketjes nu ineens zou accepteren.

• Hyperactief A-P

Ik snap het Rina, maar het gaat in dit geval om de plaatsing, niet om een etiketje bij die dubbele kinderbijslag. Groetjes v Hyperactief