Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Misstanden jeugdzorg Amsterdam/ TBS Oldenkotte !!!

• vlooike

Bedankt hyperactief voor het plaatsen.

Vandaag zou er nog een stuk in de krant komen.

Heb internet afgespeurd maar nog niks gevonden.

Ik hoop dat er nu eindelijk eens iets gaat veranderen, maar verwacht het niet.

Er is daar al jaren van alles mis en dat is ook al jaren bekend.

• Hyperactief A-P

Geen dank vlooike, graag gedaan. Heb vandaag de papieren editie gekocht daar die nog wel eens afwijkt van de online versie, maar ook daar staat (nog) niets in. Maar ik garandeer jou dat deze misstanden boven water komen, ouders zoals jou hebben we hard nodig daarbij te helpen, jij doet tenminste wat je zegt. De meeste ouders beloven van alles, maar komen niets na, je hoort van mij. Groetjes v Hyperactief

• vlooike

Hoi Hyperactief,

Misschien durven ouders/familieleden niets te ondernemen?

Bang dat de persoon waar het omgaat afgerekend gaat worden.

Toen mijn dochter nog maar pas in de tbs zat wilde ik de politiek en de pers inschakelen, mijn dochter wilde het niet omdat ze bang was.

Ze was niet alleen bang om agferekend te worden door personeel en door medepatienten. Want vergis je niet tussen de patienten onderling gebeuren er ook hele nare dingen.

Nu vind ze het goed dat ik dingen naar buiten brengt, al wil ze dat ik over bepaalde dingen nog steeds niet praat uit angst voor medepatienten.

Haar angst voor personeel is gelukkig wel verdwenen.

Ik ben mijn forum begonnen omdat ik hoopte ervaringen met anderen uit te wisselen. Ik heb maar een paar leden en helaas hebben die maar weinig behoefte om hun ervaringen neer te schrijven. Ik vraag me af waarom?

• Hyperactief A-P

Hoi vlooike, inderdaad ook angst voor represailles speelt vaak mee. Maar ik doelde op ernstige schendingen die bij de wet beschermt zijn, en waarvan mensen weten dat ze gebeuren zonder er iets tegen te ondernemen terwijl ze dat wel zouden doen, zodat die schendingen door kunnen gaan, die juist gestopt moeten worden. Met medicatie zie je dat ook en speelt er vaak onwetendheid mee, maar ook daar zie ik mensen terwijl ze de gevaren wel kennen het anderen hun kinderen aanraden alsof het smarties zijn, en dat vindt ik onbegrijpelijk daar het wel om de gezondheid van kinderen gaat. En wat het laatste betreft, mensen zijn vaak murw gemaakt, plus dat e.e.a. mensen altijd in hun privacy treft, waardoor ze geneigd zijn minder te openbaren. En dat laatste is logisch, internet is nou niet de juiste plek om gevoelige informatie die naar de persoon in kwestie verwijst te openbaren. Dat kan alleen slim zijn als het algemene schendingen betreft die een gemeenschappelijk belang dienen en in de beginselenwet geregeld zijn. Groetjes v Hyperactief