Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

GGZ West Friesland rijdt scheve schaats !!!

• mas

Hoi, ik word hier niet vrolijk van, maar ja, ik moet toch wat? Daarom ben ik zo blij dat hij nu via de pgb in een ‘ particuliere’ time-out plek zit, vanuit daar kunnen we werder kijken en ik heb de touwen in handen, ik betaal en ik bepaal. De instelling waar ikzelf aan denk is wel een plek waar hij denk ik tussen zou passen. Kijk, ik probeer er juist van alles aan te doen dat hij niet in een Glenn-Mills terecht komt of een Doggershoek, of is een gesloten setting juist beter dan een instelling die een orthopedagische aanpak bieden aan jongeren met pschiatrische en gedragsproblemen, want dat is wel wat hij heeft. Ik ben er met de jaren echt achter gekomen dat hij meer mankeerd dat alleen maar dwars zijn, echt, geef het beestje maar een naam maar hij ‘ spoort’ niet en zit daar zelf ook mee.

Ik wil van harte de dingen van jou aannnemen, jij zit er veel dieper in dan ik, vandaar dat ik ook bij jou op het bord ff langs kom.

Ik hen ook het gezag, en zal er voor vechten dat er geen ots komt, maar dat kan alleen als Ot vrijwillig hulp wil aanvaarden, hij weet dat, ik heb het hem heel duidelijk gemaakt wat een ots kan doen..Pillen slikt hij niet, al bijna een jaar niet meer en aangezien niets bij hem werkt zegt de psychiater die hem al vanaf zijn 9e behandeld ook dat hij niets meer krijgt van hem. Zelfs toen ik over die depressie begon, doodswens, zei hij dat het bij hem niet te helpen was met medicatie, hij moet gewoon uit deze omgeving weg en eens een goede en intensieve begeleiding krijgen, en dat geloof ik ook.

zit ik er helemaal naast of toch wel enigsinds goed?

groetjes

mas;)

• Hyperactief A-P

Ja sorry Mas, ik zou willen dat ik je een leukere boodschap kon mededelen, maar als dat zou kunnen zou ik nu ook leukere dingen kunnen doen dan veel van mijn tijd hierin te besteden. Begrijp me niet verkeerd, want ook al zakt mij wel eens de moed in de schoenen, het zijn die kleine druppeltjes op de gloeiende plaat die je weer genoeg kracht kunnen geven door te gaan waarvoor je dit begonnen bent en doet. Veel problemen zijn niet moeilijk, maar worden moeilijk gemaakt door belangenbehartigers, wat ik al vaker aangegeven heb, door branches en mensen die teveel macht hebben gekregen van de politiek, en er één grote onoverzichtelijke kolere bende van gemaakt hebben om hun eigen boterham in stand te houden.

PGB lijkt leuk, maar uiteindelijk heb de Jeugdzorg en Psychiatrie het laatste woord aangaande verregaande maatregelen die mensen in hun persoonlijke sfeer aantasten. Ik persoonlijk ben dan ook gematigt blij dat de grote steden tegengas beginnen te geven om nog meer geld in de bodemloze putten van falende Jeugdzorginstanties te steken. Wat mij betreft stort deze hele branche inclusief de institutionele biologische psychiatrie nog liever gisteren dan morgen in elkaar met hun gesjoemel op papier. Maar goed dat was jou waarschijnlijk al duidelijk. Ik deel jou mening dat jij jou best doet hem uit heropvoedingskampen te houden, daar dat ook zoals ik hier al vaker geschreven heb ook het resultaat mooier voorgespiegeld wordt dan het in werkelijkheid is.

Wat werkt dan wel ??? Dat is eigenlijk heel simpel, het heeft in verreweg de meeste gevallen niets met opvoeding te maken, maar met keuzes van individuen die al dan niet versterkt kunnen worden door omgevingsfactoren. Consequente opvoeding en met het vingertje wijzen en/ of harde aanpak werkt absoluut niet (zie mijn eigen zoon), veel van deze jongeren die zich afzetten weten dat ze met verkeerd gedrag bezig zijn, maar overzien vaak niet de lange termijn gevolgen. Wat dat betreft hebben ze dus meer gemeen met politici dan je op het eerste gezicht zou verwachten.;) Ik heb inmiddels zelf ontdekt dat de meeste successen geboekt worden met goede voorlichting waarbij jongeren zelf een andere keuze gaan maken.

En heb van nabij ervaren dat het werkt, en met “lievertjes” waar ik mijn pijlen op gericht had nadat ik gewaarschuwd werd door gasten die er zelf een zootje van gemaakt hadden in hun leven, maar niet wilden dat dit anderen ook overkwam en mij op deze jongens wezen… De investering in 2 hele hardnekkige jongens wat voor mij controleerbaar was, omdat ik ze tijden later tegenkwam waarbij ze enthousiast vertelden hoe het hun nou verging, was in het ene geval twee gesprekken op straat, en de ander één. Betrouwbare folders over de gevaren van drugs die ik in één geval gegeven had alleen met de mededeling dit te lezen, en daarna zelf eventueel nieuwe keuzes te maken hadden genoeg indruk gemaakt, met daarbij de ervaring van hoe het jongeren kan vergaan die dit in de wind slaan.

Bij veel, heel veel vreemde “probleem” jongeren krijg ik meteen spontaan hun ervaringen uit hun omgeving, omdat ze eindelijk iemand treffen die niet uit zijn nek l.u.l.t (moet je eens over nadenken, daar vaak dezelfde jongeren niets op hebben met media en/ of autoriteiten). Maar goed dat zijn voor mij druppeltjes op de gloeiende plaat, omdat ik dit geheel vrijwillig en zonder enige subsidie doe en wil blijven doen. Maar op het moment dat ik één jongere per jaar uit de bak of TBS heb gehouden, heb ik al meer verdient voor de maatschappij dan “deskundigen” die erbij gebaat zijn dat er steeds meer jongeren opgesloten worden ten behoeve van hun eigen boterham…

Ik kan niet zonder meer details te weten over jou zoon oordelen of waar die nu zit goed is, maar de ervaring leert dat het overgrote deel van de huidige hulpverlening niet voldoet, op verkeerde gevens werkt etc. Wij hebben helaas teveel mensen achteraf op onze lijnen gehad die wilden dat ze eerder geluisterd hadden. En de media… Die spelen vaak in op de belangen van de grote adverteerders, waardoor de gemanipuleerde leugens of beter gezegt voor hun waarheden om een flink belegde boterham te behouden regeren… Je mag me uiteraard altijd mailen om raad, en ik wil ook best een keer met hem praten als jij dat regelt, niet geschoten is altijd mis. Groetjes v Hyperactief

• mas

Hoi Hyperactief, dank je voor je aanbod, wie weet komt het er eens van, maar eerst even een korte update.

Jeugdzorg zou hem zo op straat zetten, hadden geen plek en hebben ons onbeschoft behandeld, vooral mijn vader van 80 jaar… Gelukkig dat ik toch die pgb heb want ik heb de organisatie gebeld waar O. voorheen kwam voor logeerweekenden, zij bieden ook crisisopvang aan. Nou, en die hadden plek, dus mijn vader heeft hem even 200 kil,. verderop gebracht en daar zit hij goed, Hij draaid goed mee in de groep en ik sta achter hun aanpak:)

Ondertussen komt de Raad met het onderzoeksrapport, klopt ( natuurlijk) van geen kanten, dus ik ben weer eens heeeeeeeel druk geweest met klachten en aanvullingen enz.enz. Ik heb de hele handel aangetekend verstuurd naar de raadsonderzoeker, haar teamleider, jeugdzorg en de Officier van Justitie( daar moet O over 2 weken naar toe). Ze kunnen natuurlijk geen kant op want ikzelf heb hulp geregeld daar jeugdzorg dat niet kon bieden en erger nog….daarnaast wil O vrijwillige hulperlening en die krijgt hij nu ook dus kom maar op, ik ben er klaar voor. Net nog op het politiebureau geweest alhier, daar hebben we een goed contact met een rechercheur, en hij heeft het ook allemaal even genoteerd en staat volledig achter mijn mening dat jeugdzorg niet deugt en dat de Raad pas ten sprake moet komen als er onwil voor hulp in het spel is, en die is er dus niet.

Toen heb ik gelijk ff de jongen aangegeven die drugs dealt, oftewel, platgeslagen ritalin…naam en woonplaatst wist ik te noemen, die jongen is allang bekend bij de politie. Ik heb het ook even tegen de apotheker alhier verteld, want het zou toch ergens moeten beginnen dat er wat aan gedaan wordt, die konden er wettelijk niet veel mee, de politie trouwens ook niet hoor:? maar ik zei ook, als moeder wil je weten wat je zoon uit vreet, en zij heeft er in mijn ogen recht op het te weten, dan zal ze die voorgeschreven medicatie beter kunnen bewaken, is toch al iets. Wat ze er aan gaan doen weet ik niet, maar ik heb mijn best gedaan.

Gelukkig is mijn nicht raadsonderzoeker geweest terwijl ze nog bij de raad werkt studeerd ze voor kinderrechter, ik heb haar mijn brieven laten lezen en ze vond ze heel erg goed:)

Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

groetjes van mas die alweer iets opgelucht is.

• &&&

ja maar als je die drugs en pillentoestand niet legaal houdt, dan krijg je weer zo'n zwarte handel waar niemand vat op heeft……….zegt men dan altijd als stinkend wondje.

• &&&

je moet je gewoon voorstellen dat je aan de alcohol verslaafd bent en dat je therapeut zegt: hoor eens je moet gewoon blijven drinken, alleen wat minder, of iets anders, he, iets legalers, iets op recept bijvoorbeeld, dat staat al veel beter, of misschien wel iets sterkers, of misschien iets waar je met minder al groter resultaat hebt, of nou ja… verzin zelf ook eens iets leuks..

• &&&

nou zo lekker woon je daar dan dus toch niet!!!!!

verhuizen man! red je kind!

• &&&

o denk je..is dat de drugs???

ja..ik weet niet hoor, maar als iemand iets uitvreet en die slikte psychiatrische drugs dan ligt het daar nooit aan……..

dan lag het aan de man zoals die al was nog voor de medicatie.

en dan is het feitelijk alleen altijd reden om juist nog meer drugs/medicatie te geven….

zie je wereld misschien op zijn kop mas??

maar ja… wel knap van je dat je aangifte hebt gedaan…tegen je eigen zoon…

aan de andere kant is het misschien niet het slimste…omdat ja.. hij dan inderdaad in het circuit van de legale drugs terecht gaat komen.

of in de gevangenis waar ook weleens wat raar tuig zit…

en je had niet weg kunnen gaan met hem?? naar 1 of ander overlevingsoord???

beetje vaderzoonbuilding doen??

shit

• &&&

en hij zit nu in het logeerhuis?

al updates van daar vernomen???

• mas

ja, het gaat goed met hem, hij past zich goed aan in de groep en het was zo goed gegaan dat ze dit weekend met het groepje naar de bios zijn gegaan, super dus. het logeerhuis staat vierkant achter ons.

groet van mas die een vrouw is;)

• Hyperactief A-P

Hoi Mas, wat de eerste alinea betreft hoop ik uiteraard dat het goed gaat komen, de tijd zal het leren. Wat de tweede alinea betreft, zoals je misschien nog weet vraagt de wet de ouders te diskwalificeren, en dat weet de politie ook niet, sterker nog, gezien zijn reactie heeft die van raadsonderzoek helemaal geen kaas gegeten. Als je het vergeten was, wil ik het nog wel een keer plaatsen. Dat er geen moer van rapportages klopt is helaas al heel lang bekend. En goed van je dat je dat dealen doorgegeven heb, het is triest dat ze daar geen prioriteit aangeven… En je nicht heeft de verkeerde opleidingen gehad, dus is het de vraag of ze de andere kant ziet. Met verkeerde opleidingen bedoel ik dus dat zij als rechter straks beslissingen moet nemen op verdraaide rotzooi op papier wat niet klopt. Iemand die echt etisch in elkaar steekt, zou daar niet mee willen en kunnen werken. Aan steun alleen hoe goed ook bedoeld heb je niets. Groetjes v Hyperactief