Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Positief omgaan met stemmen...

• &&&

ik heb daar nog nooit geen schrikbarende, of laat ik zeggen: opzienbarende resultaten van te horen gekregen.

een psychiater die gewoon er voor zorgt dat elke deur van de gesloten inrichting open gaat ofzo.

een psychiater die gewoon er voor zorgt dat er aan zijn clienten geen medicijnen meer voorgeschreven worden..

in nederland…

• &&&

precies, waar zijn de zogenaamd wijze psychiaters die hun foute collega's al met een rm hebben laten opnemen en volgespoten hebben middels een sepot.

of laat ik het anders zeggen, welke wijze psychiater heeft er al voor gezorgd dat zijn foute collega's uit het vak gezet werden?

of welke wijze psychiater heeft het al voor elkaar gekregen om instellingen vol mensen, gelukkig te maken, zonder de dsm te hebben hoeven gebruiken.. (ook niet voor de mensen met wie hij samen werkt)

• Hyperactief A-P

Geenéén &&&, Detlef Petry was een eind op de goede weg, maar ook daar ging het niet zonder de DSM en medicatie. Groetjes v Hyperactief A-P.

• erica irene

@ hyper hahaah ja idd pas geleden sprak een psychiater mooie woorden en hij meende het ook ( werkt ook zo) en een vriend van mij zei: als ie dat tegen een andere psychiater zegt sluiten ze hem op…. grappig maar wel galgenhumor en helaas nog steeds maar al te vaak al te waar….

• erica irene

ja &&& ik “verdedig” hier idd soms een paar psychiaters van wie ik weet dat zij mijn ( liefst onze) steun en verdediging meer dan nodig hebben detlef petry, dirk corstens, pat bracken, marius romme, Jim van os, ivor browne, greg white, rufus may ( de laatste 2 geen psychiaters wel psycholoog) zijn maar een paar voorbeelden.

en ik steun hen alleen al omdat zij steeds weer zichzelf moeten verdedigen om hoe zij werken en graag willen dat iedereen werkt. En wat zij voorstaan is wat ik voor sta en voor zover ik het heb begrepen de meesten van ons voorstaan.Alleen zij kunnen het niet alleen, soms komt het mij voor alsof psychiaters en / of hulpverleners voor sommigen van geen mensen zijn van vlees en bloed maar van een andere planeet die niet voor rede vatbaar zijn en niet te vertrouwen. Dit kan ik mij heel goed voorstellen gezien de ervaringen die jullie hebben ( en ik ook! alleen dan omdat dit soort “ratten”mijn bazen of collegae waren) maar er is ook een groep dienaar mijn mening wel mijn en jullie steun verdient en ik betreur het indien zij die niet krijgen.Als iemand geïnteresseerd is en mijn prive email adres vraagt kan ik een stuk sturen wat een psychiater heeft geschreven voor mij en ene cliënt van mij ivm met een dreigend ontslag waarvan ik zeker weet dat een ieder van jullie geraakt wordt door wat hij over mij en mijn cliënten schrijft.maar je moet het dus wel willen horen (in dit geval lezen)

een goede vriend van had een speech met als thema: who stands up for the professional who wants to change things?????

ik kan aangeven dat ik blij ben dat mijn cliënten voor mij opkwamen toen ik het heel hard nodig had en dus doe ik dat ook weer voor anderen

• erica irene

en die vriend is dus zelf een ex client geen hulpverlener

• &&&

je verwacht in wezen een beetje het onmogelijke vind ik.

kijk, eerst worden er mensen beschadigd door marsmannetjes.

vervolgens komen er goede marsmannetjes.

en dan verwacht jij dat de beschadigde mensen als eerste hun vertrouwen weer gaan geven aan die goede marsmannetjes.

nee.

het zit diep.

laten die goede marsmannetjes nog maar een poosje strijden, om de wereld weer wat veiliger te maken voor beschadigde mensen.

maar daar moeten zij mij niet bij nodig hebben.

de beschadigde mens is hier het slachtoffer, niet de goede marsmannetjes.

ik betreur ook wel eens wat.

het zijn de marsmannetjes zelf geweest die zich op gesteld hebben alsof zij niet van vlees en bloed waren.

ik wil benadrukken dat het te waarderen is, dat je je zo in wilt zetten om goede marsmannetjes te helpen.

maar als eerste verlangen dat de beschadigde mens hen zal steunen, is het onderste uit de kan verlangen!

niet wij hoeven hun te steunen, zij moeten ons steunen

• erica irene

en dat doen ze dus ook er zijn marsmannetjes die bijv ik weet niet hoe vaak voor het medisch tuchtcollege zijn geroepen omdat ze ons steunden. maar ja als die marsmannetjes dood zijn dan zijn we dus weer bij “af”. En dus wil ik die marsmannetjes proberen te redden, maar dat neemt niet weg dat ik niet ook probeer mijzelf en mijn niet marsmannetjes te redden

• &&&

kun je dit nog even toelichten? voor ik reageer..

maar dat neemt niet weg dat ik niet ook probeer mijzelf en mijn niet marsmannetjes te redden

unquote

• erica irene

mij en mijn niet marsmannetjes… daar bedoel ik ons dus mee, hier van de site en mijn vrienden en ex clienten