Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

ADHD hype, deskundigen of (sluip)moordenaars?

• &&&

mn complimenten overigens voor psychologe Laura Batstra voor haar duidelijke aandeel in deze reportage.

hier nog een krantenartikel met haar:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article/detail/1102429/2010/04/14/ADHD-is-geen-ziekte.dhtml

zij werkte bij accare, gelukkig zou ik bijna geneigd zijn te zeggen, werkt zij vandaag de dag:

http://www.rug.nl/staff/l.batstra/index

op de universiteit.

hopelijk draagt zij op deze manier bij aan een verbetering van professionals in de toekomst.

• Hyperactief A-P

Toen ik 15 nieuwe postings (inclusief dat lege bericht) in één en dezelfde discussie van één en dezelfde persoon zag staan, had ik eerst even zoiets, van heeft het nog nut om aan anderen te vragen zoveel mogelijk in één antwoord te zetten. Maar goed, ik zie dat op enkele kleine berichtjes na de tekst anders te lang was geworden. Toch zal ik zelf niet alles afzonderlijk beantwoorden, maar dat in deze samenvatten. Over de mijns inziens wolven in schaapskleding zoals ik die arts en haar van de vereniging Balans zie, was ik al duidelijk geweest. Die psychologe is inderdaad een topper die tenminste verantwoordelijkheid neemt, zouden er meer moeten doen.

Wat betreft die moeders, ook toppie moeders, maar ook van dat ene meisje heb ik genoten, geweldig dat ze haar gevoel zo goed kon beschrijven, daar zouden meer ouders eens bij stil moeten staan. Niet alleen het gevoel van zo'n kind, maar zich hardop afvragen of ze hun kind aan de gevaren van hartfalen of psychotisch gedrag waardoor het levenslange klanten van de psychiatrie worden willen blootstellen? Maar goed, mijn ervaringen zijn dat er ouders zonder geweten rondlopen. Zinvolle informatie van de andere kant van het verhaal, is door sommige ouders die ook een forum over verschillende onderwerpen hadden net zo makkelijk in het geniep achteraf gewist.

Oftewel, zo maken ze zich in mijn ogen verkapte handlangers van het kwaad, maar goed daar moeten ze zelf mee leven. Een medaille heeft twee kanten, en pas als beide kanten aan de orde geweest zijn, kunnen mensen juiste beslissingen nemen. Maar deze maatschappij barst momenteel van de figuren die zelf niet meer nadenken. Mede daardoor zijn we nu met de maatschappij op een punt van totale chaos beland. De ene na de andere wetenschapper ontmaskert zichzelf door gemanipuleerd onderzoek. Nu de psychiatrie nog, een kwestie van tijd, en dan stort de hele pyramide als een kaartenhuis in elkaar, dat gaat zeker gebeuren. Groetjes v Hyperactief A-P.

• &&&

welke projecten heeft laura batstra lopen:

http://www.rug.nl/staff/l.batstra/projects

de afsluiting van dat adhd project over de ‘maakbare adhdér’, wordt gegeven door trudy dehue. een op dit forum, over de jaren, ook al meermaals naar voren gehaald persoon:

http://antipsychiatrie.startpagina.nl/prikbord/search.php?188,search=dehue,author=,page=1,match_type=ALL,match_dates=0,match_forum=188,match_threads=0

• danja

yep.ook gedaan.troep komt er hier niet in!

• Hyperactief A-P

&&& Schreef:

——————————————————-

> de MTA studie die liet zien dat de medicatie na 8

> a 10 jaar geen effect meer had:

>

> http://www.nimh.nih.gov/trials/practical/mta/multi

> modal-treatment-of-attention-deficit-hyperactivity

> -disorder-mta-study.shtml

>

> maar het medicijn gebruik is daardoor niet

> afgenomen

Hey ik heb in deze discussie duidelijk een paar draadjes gemist zie ik, komt wel vaker voor dat je opeens geen email meer krijgt van een discussie, zonder dat je wilde dat het stopte. Maar na 8 tot 10 jaar geen effect meer, en wel levenslang slikken volgens psychiaters, moet je daar eens over nadenken. De kans dat je tussentijds zoals Fernand Haesbrouck al vaak in de praktijk gezien had, dat je met een psychose gedwongen opgenomen wordt, of door plotseling hartfalen van het toneel verdwijnt, daar hoor je van deze voorstanders niets over. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Ja die moeders zijn top, mijn eigen moeder ben ik ook nog steeds dankbaar dat ze een gezonde redenatie had, en altijd voor haar kinderen bleef gaan. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Die derde link hebben ze eraf gehaald zag ik, maar daar liep ook mijn computer net op vast, dit even ter waarschuwing. Wat betreft van je eigen logo op pillendoosjes, bizar, dat is voor mij volledig nieuw, dat schept inderdaad ongewenste banden &&&, goed opgemerkt. Ik zag net overigens dat ik al deze posts toch gelezen had, en op 20/11/2011 21:35 uur in één post beantwoordt had. In deze posts heb ik dus toch niets gemist aangaande emails op antwoorden, wat zoals ik al schreef wel soms voorkomt. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Een goed stuk dat in Trouw, maar wat ik minder vind is deze quote uit het stuk van Trouw:

Quote uit Trouw van Laura Batstra (link in post van: &&& 20/11/2011 18:13):“Begrijp me goed, sommige kinderen zijn enorm geholpen met de diagnose en met medicijnen. De psychiatrie kan voor deze ouders een redding zijn.”

Dat vind ik dan weer jammer dat ze niet helemaal hun poot stijf houden, maar net als Trudy Dehue naar mijn mening te gematigd zijn. Het is een ziekte of niet, en als je dan terecht constateerd dat het geen ziekte is, dan is medicatie uit den boze, en is er geen middenweg om de farmaceuten te sparen, zo zie ik dat. Groetjes v Hyperactief A-P.

• danja

ja dan moet zo'n kind naast de ritalin toch misschien ook aan de anti psychotica en antidepressiva en een slaappilletje misschien.pharmacie blij….heel blij :-) ze krijgen er bijna een beetje adhd van,of manisch,dat kan ook…jihaaaaa

• &&&

ik zou eigenlijk zo graag nog eens horen van iemand die zowel cocaine als ook ritalin heeft gebruikt… wat de overeenkomsten dan wel verschillen zijn.