Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

klokkenluiders zijn kwakzalvers en moeten via de beroepsgroep gestraft worden door het tuchtrecht

• &&&

jij schreef:

Ik kan dan ook zeggen dat het hele universitaire systeem die psychiaters en psychologen maakt totaal niet deugt.

hyper vroeg:

Kun je hier wat dieper op ingaan jaapnotenbomer? Dus waarom het niet deugt, en wat in jou ogen de oorzaak is?

maar je antwoord… heeft betrekking op de situatie er om heen, je ouders, al of niet een wens voor een vriendin, een auto een huis.

• &&&

klinkt goed hyper

• Hyperactief A-P

Oké dat is begrepen jaapnotenbomer, dankjewel, maar bij het voorbeeld wat ik noemde ging het inhoudelijk om de leerstof. Dus veel geleerd, maar weinig in de praktijk toepasbaar. Maar wat jij aangeeft, te hoge eisen door ouders, komt helaas ook veel voor. Kan kinderen ook tot zelfbeschadiging of zelfmoord drijven. Maar ik denk dat het komt, omdat veel mensen op de automatische piloot werken. Hoe moet iemand die zich niet bewust is van zijn of haar eigen handelen, anderen advies geven? Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

THNX &&&. Groetjes v Hyperactief A-P.

• jaapnotenbomer@hotmail.nl

Je krijgt in het algemeen een massa woorden en formules die je zgn logisch moet begrijpen en onthouden. Ik had altijd een eigen logica die met muziek te maken heeft en woorden onthouden daar had ik ook een hekel aan als die niet in de praktijk toepasbaar blijken. Colleges volgen van iemand die helemaal niet te volgen is, was ook niet aan me besteed, maar het was belangrijk om de studie te halen of je moest een collegedictaat regelen, dat soms ook moeilijkheden gaf. Ik denk toch dat bij heel veel studenten het zwarte gat en geld een rol hebben gespeeld. Helemaal buiten iets staan waarbij je bv. alleen zinnen in muziek begrijpt is nogal zwaar. Net zoals een leven zonder internet bijzonder zwaar is als je tegen alles gekant bent. Boeken lezen is ook soms of vaak een soort indoctrinatie. Ik deed mijn studie omdat ik geinteresseerd was in het menselijk lichaam, maar vond zelf sport interessanter om niet in de boeken te zitten. Maar helaas blonk ik niet genoeg uit in een sport om er iets mee te doen. Ook muziek maken vond ik interessanter, maar kon niets uit ‘m’n 'hoofd op de piano spelen om evt. naar een conservatorium te gaan.. Iets uit je hoofd leren vind ik dan bijna ook tegen elke creativiteit ingaan en dat gebeurt zo erg op een school en tijdens de universitaire studie dat je beter eigenlijk maar in het zwarte gat kunt vallen,om toch meer waardering voor jezelf te krijgen.