Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

intelligentietests en breintraining in de psychiatrie

  • &&&

    wel volgens de psychiater …

    want eq bestaat bij vele psychiaters helemaal niet eens. het lichaam is een machine. emotie's zijn onzin. als je ‘niet functioneert’ is dat niet door emotie's, maar doordat ‘stofjes niet in balans zijn’ enzo…

    zie je, dat is volkomen eq loos.

    denk o.a. aan rene kahn:

    http://www.vn.nl/Archief/Wetenschapmilieu/Artikel-Wetenschapmilieu/Psychiater-Rene-Kahn-Wij-zijn-er-niet-voor-levensvragen.htm

    quote:

    U bent zelf nooit in de verleiding gekomen in analyse te gaan?

    'Nee, daar ben ik echt te pragmatisch voor. Alle tijd die je daar in steekt, vooral ook de emotionele investering, stopte ik liever in andere dingen. Ik heb altijd beseft dat het voor mijn werk, de psychiatrie, van weinig belang zou zijn.'

    unquote.

    er is echt niks grappig aan die man

    quote:

    Het boek en de film One Flew Over The Cuckoo's Nest hadden een grote invloed op de mening van het grote publiek en al snel werd de toepassing van elektroshocks in Californië verboden. Niet veel later volgde de Inspectie voor de Gezondheidszorg in Nederland en werd ook hier de elektroshock aan banden gelegd.

    Maar zoals dat vaker gaat, dat schoot volkomen door. Inmiddels weten we dat elektroshocks een onmisbare rol spelen bij de behandeling van zwaar depressieve patiënten. Het werkt in de hersenen net als antidepressiva, alleen sneller, beter en veiliger. Wel bestaan er nu strakke richtlijnen. Het gebeurt tegenwoordig onder narcose, mensen slapen, merken er niks van. Soms gebeurt het in een psychiatrische inrichting, maar dat vind ik niet juist. Ik vind dat het alleen moet gebeuren in een ziekenhuis, in een operatiekamer met een anesthesist.'

    unquote.

    het is echt net of het decor van het toneel belangrijker is dan de spelers….

    al moest hij een hond shocken, zolang het maar in het ziekenhuis gebeurd in een operatiekamer.. met een anesthesist…

    ik bedoel… zo lopen kinderen in de speelgoedwinkel: ik wil die playmobiel helicopter, met dat politiemannetje en dit pistooltje.

  • danja

    Ah mooi!Ik ben genezen,mijn iq test viel hoger uit dan het gemiddelde! Hallelujah!!

  • Hyperactief A-P

    danja Schreef:

    ——————————————————-

    > Eq is zowiezo belangrijker dan iq.Het is zo

    > tenenkrommend dat er PSYCHIATERS zijn met zo'n

    > verschrikkelijk laag eq!Kan wel weer zeggen het

    > zou niet zo mogen zijn,maar het is nou eenmaal

    > zo.De psychiatrie trekt zich toch niets aan van

    > kritiek,is meer van het narcistische soort,veelal

    > “wij zijn en doen goed,de ander niet”

    Klopt danja, hun zijn degeen die benoemen, en niet degeen die benoemd worden. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Hyperactief A-P

    Ik had het gelezen &&&, ik walg daarvan, naar mijn mening een psychopoliticus in spé. Psychiatrie is geen geneeskunde, maar politiek, om mensen rechteloos uit te kunnen schakelen… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    ja en in het kader van zijn mega wonder dokter verhaaltje over de man achter gepantserde deuren met bekertjes poep:

    'Ja, dat is on-ge-lo-fe-lijk. Laatst moest ik als psychiater

    (vet: oo niet als hendrik jan de tuinman.. ;) &&& )

    weer eens een bezoek brengen in een gevangenis. Daar zat iemand in

    een cel die ijsblauw was geschilderd. Alsof je een vriescel binnenging.

    ( onderstreept: wetenschappelijke waarneming of gewoon gevoelsmatige indruk… &&& )

    Achter een gepantserde deur zat een jongen van een jaar of achttien in een pyjama. Hij zat opgesloten omdat hij het huis van zijn ouders in brand had gestoken. Om hem heen stonden bekertjes met cappuccino dacht ik,

    (onderstreept: verhaal makerij, &&&.)

    maar het bleek poep. Alle muren waren beklad met ontlasting.

    Bij de diagnose van zo'n jongen val je terug op je gevoel,

    (gevoel en emotie waren toch onzinnige elementen in de psychiatrie volgens hem!!)

    want hij sprak geen woord. Maar toen ik hoorde dat zijn moeder een manisch depressieve stoornis had,…

    (had het uitgemaakt of het de buurman, de president of zijn moeder en niet hijzelf was geweest? afgaan op geroddel? &&& )

    wist ik het ineens: hij leed aan katatonie als gevolg van manische depressiviteit. Zodra die jongen lithium kreeg, was hij een week of wat later zijn cel uit. Manische depressiviteit wordt vaak overschaduwd door andere verschijnselen.

    Check gewoon wikipedia zelfs maar even uit, en dan weet je dat katatonie, catatonie, bepaald niet een eenduidig psychiatrisch verhaaltje is.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Catatonie

    en als je dan op lithium gaat zoeken, dan kom je in elk geval tegen dat het om een ‘zout’ gaat….

    waarover in de eerst volgende link duidelijk staat:

    Het werkingsmechanisme van lithium is niet opgehelderd.

    http://www.e-psychiater.nl/html/medicijnen/lithium.php

    http://www.dejongepsychiater.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=177:lithium-meta-analyse-van-bijwerkingen&catid=34:klinisch&Itemid=54

    http://www.orbisconcern.nl/1505/24031/155618/155645/lithiumf

    en ik denk dat er ook zeker gekeken moet worden naar de duur van het gebruik, omdat het toch metalig van aard is en dus is het een vergiftiging van het lichaam.

    ik denk in dat opzicht dat er zeker ook in dit geval van manie's en depressie's vaker hier naar gekeken moet worden.

    http://lifesupplementen.nl/producten/Supplementen/Keltisch-zeezout-20.html

    en als je dit leest…dan weet je dat kahn uit zijn nek kletst en dat we gewoon een goede waterbron nodig hebben…

    ipv een zogenaamde dikverdienende wonderdokter met lithium pilletjes..

    http://www.spreekuurthuis.nl/themas/manisch-depressieve_stoornis/informatie/lithium/

    psychiaters gebruiken lithium dus, omdat ze niet beter weten. ze weten niet wat ze anders moeten doen, maar het is zeker niet zo dat ze weten wat ze doen. het is en blijft een blinde gok. het werkt wellicht, maar waarom weet men niet en is niet aangetoond. de term ‘wetenschappelijk bewezen’ vind ik daardoor dan op uiterst losse schroeven komen te staan.

  • Hyperactief A-P

    :D:D:D

  • Hyperactief A-P

    Ik had deze vanmorgen al gelezen, maar bedoel je nu echt dat je niet weet wat Lithium is &&& ? Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    mm, ja, zo zou je mijn schrijven ook hebben kunnen opvatten.

    het is de bewustwording. dat een opgeklopt verhaal van katatonie, met bekertjes capuccino annex poep, en een moeder die soms actief en soms passief is, van geen kanten te maken heeft met het middel ‘lithium’.

    ik bedoel er enkel mee te zeggen, dat reukwater en suiker ongeveer van een zelfde orde zijn…

    het is geen hoogstandje, dat lithium.

    er zijn genoeg mensen die niet nadenken over wat lithium eigenlijk is. en het als een wonder aanvaarden van de man die zegt dat hij dokter is op het gebied van psychiatrie.

    en het is zeker geen gezond wetenschappelijk middel, omdat het misschien wel herhaaldelijk een zelfde resultaat gaf, maar omdat men nog altijd niet weet ‘waarom’.

    en daarmee wordt er toch in het duister getast, voor wat betreft bijverschijnselen, maar niet minder voor oorzaken.

    de oorzaak en diagnose kan derhalve nooit ‘katatonie als gevolg van de manische depressie van zijn moeder’ zijn….!!!!!

    het hele psychiatrie verhaal kan gewoonweg geschrapt worden uit die hele casus.

    http://www.dieetcare.nl/news_article.php?cod=309

    batterijen, accu's etc. ze horen thuis in het chemisch afval en niet in je biobak, noch in je plastic afval, noch in je restafval.

    batterijen kunnen nooit ‘gezond’ zijn voor je geestelijke gesteldheid.

    gras blijft ook groeien op kunstmest. maar dat maakt kunstmest nog geen gezond iets/medicijn.

    ook niet als je het registreert, of er een patent op krijgt, danwel je er scheel aan verdient.

    quote:

    Lithium

    Lithium wordt als bestanddeel van legeringen veelvuldig gebruikt in de aluminiumindustrie. Lithiumverbindingen worden ingezet als katalysatoren, bijv. bij de productie van herbiciden/pesticiden en van geneesmiddelen. In de chemische en nucleaire energietechniek is lithium als bestanddeel van batterijen belangrijk vanwege zijn grote energiedichtheid. Lithiumbatterijen zitten in camera’s, kwartsuurwerken, afstandsbedieningen, rookmelders, computergeheugens en mobiele telefoons. Vanwege hun lange levensduur worden zij ook bij voorkeur ingezet voor pacemakers, neurostimulatoren, defibrillators.

    (…)

    Lithium in voedingsmiddelen

    Plantendelen bevatten in het algemeen meer lithium dan zaden, vruchten en knollen en zijn zetmeelhoudende producten lithiumarm. Dierlijke levensmiddelen zijn lithiumrijker dan plantaardige.

    Lithiumzouten zijn in hoge doses toxisch. Een lithiumvergiftiging is meestal te wijten aan een overdosering van lithium-therapeutica.

    Vergiftigingssymptomen van lithium

    Bij een acute vergiftiging treden vooral een beschadiging op aan huid en slijmvliezen (vooral van het maag-darmkanaal), oogontstekingen, misselijkheid, overgeven en diaree op. Verstoringen aan het centrale zenuwstelsel uiten zich in storingen van het gezichtsvermogen, verwardheid, opwinding, tremor, ataxie en uiteindelijk coma.

    Als gevolg van een chronische intoxicatie ontstaan grote beschadigingen van de nieren met proteïnurie, polyurie en nierfalen. Als verder gevolgen kunnen zich hypotensie en arrhythmiën ontwikkelen. Bovendien kunnen hoge doses lithium een vrijzetting van het schildklierhormoon remmen.

    Oplosmiddelen

    Contact met deze chemische stoffen kan leiden tot een onregelmatig hartritme ofwel aritmie. Ze worden gebruikt in haarkleurmiddelen, cosmetica, schoonmaakmiddelen, fabriekschemicaliën, benzine, verf en bij de stomerij.

    Commentaar NDN:

    Pesticiden kunnen in het bijzonder bij kinderen gezondheids- of ontwikkelingsprobleem geven Uit onderzoek blijkt dat deze schadelijk kunnen zijn voor kinderen tot de leeftijd van zeven jaar. Dit is vijf jaar langer dan oorspronkelijk werd gedacht.

    Vroeger hield de wetenschap overheden voor, dat het immuunsysteem van kinderen zich goed kan weren tegen pesticiden vanaf de leeftijd van twee jaar. Nieuw onderzoek laat zien dat veel kinderen tot op de leeftijd van zeven jaar nog gevoelig zijn voor die stoffen. Kinderen zijn tot vijf maal zo kwetsbaar voor de organofosfaten in pesticiden als volwassenen.

    In het betreffende onderzoek (UC Berkeley News persbericht), waarbij 458 kinderen in landelijke leefgebieden betrokken waren, bleek dat de ontgiftingscapaciteit van het lichaam nog steeds niet volledig actief is bij kinderen van zeven jaar.

    Deze bevindingen geven aan dat er een ingrijpende herziening nodig is van de veiligheidseisen voor pesticiden in huis en in de agrarische sector. Bovendien moeten artsen en diëtisten (toxinen via de voeding) zich nu op toxinen richten als mogelijke oorzaak van gezondheids- en ontwikkelingsproblemen bij kinderen tot op de leeftijd van zeven jaar. Het vraagt ook om o.a. de levercapaciteit goed te ondersteunen met natuurlijke biologische voeding en extra specifieke suppletie. De natuurdiëtist kan u hierover adviseren.

    Marijke de Waal Malefijt & Ralf Abels

    unquote.

    en als je dan dit leest, dan moet je gegeten en gedronken hebben:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithiumtherapie

    quote:

    In de negentiende eeuw werd Lithium toegepast als behandeling van jicht omdat het urinezuur kon afdrijven; maar het bleek in de benodigde dosering giftig te zijn. Vanwege een verondersteld verband tussen urinezuur en manische en depressieve stoornissen, gebruikten de Deen Carl de Lange en William Alexander Hammond in New York lithium sedert 1870 voor de behandeling van de bipolaire stoornis. Rond het jaar 1900 raakte deze toepassing van lithium in onbruik, mogelijk omdat de industrie niet wilde investeren in een geneesmiddel waar geen patent op aangevraagd kon worden. Toen de waarde van een zoutloos dieet bij bepaalde aandoeningen bekend werd, kregen patiënten lithium voorgeschreven als zoutvervanger. In 1949 stopte ook dit gebruik toen er rapporten verschenen over sterfgevallen en ernstige bijwerkingen. De bruikbaarheid van lithiumzouten voor de behandeling van manie werd in 1949 opnieuw ontdekt door de Australische psychiater John Cade. Cade ontdekte dat zijn proefdieren rustig werden van een injectie lithiumuraat. Cade stelde voor om lithiumzouten als tranquilizer te gebruiken, en had vooral succes bij manische patiënten. De behandeling werd wereldwijd niet onmiddellijk geaccepteerd, omdat kleine overschrijdingen van de dosis al gevaarlijk konden zijn en men slechte ervaringen had met het gebruik als tafelzout. Langzamerhand werd Lithium een geaccepteerd middel.

    unquote.

    opmerking: zo'n tekst suggereert dat het verschijnsel ‘bipolaire stoornis’ al sedert 1870 bestaat. niets is minder waar natuurlijk.

    merknamen van lithium:

    Camcolit, Priadel en als het merkloze Lithiumcarbonaat en Lithiumcarbonaat FNA.

    maar je komt het ook wel tegen in bijv.

    zeldzame bijwerkingen:

    quote:

    •Verminderd geheugen en verminderd concentratie- en coördinatievermogen, moeite hebben duidelijk te spreken (articuleren). Vooral ouderen kunnen hier last van krijgen. Overleg met uw arts als u hier last van krijgt.

    •Spierschokjes of kleine epileptische aanvallen. Mensen met epilepsie hebben kans op een toename van het aantal aanvallen. Overleg hierover met uw arts.

    •Huidklachten: verergering of ontstaan van acne en haaruitval. Als u aan psoriasis lijdt, kunt u meer last krijgen van deze aandoening. Neem contact op met uw arts als u last heeft van rode schilferende of glanzende plekken op de huid, beschadigingen van de huid, jeuk, putjes in de nagels en gewrichtsklachten.

    •Heeft u de ziekte van Parkinson? Lithium kan deze aandoening verergeren. Raadpleeg uw arts als u meer last krijgt van de ziekteverschijnselen.

    •Nierbeschadiging. Daarom zal de arts regelmatig de nierwerking controleren. Heeft u al een verminderde nierwerking, overleg dan met uw arts. Zorg in elk geval dat u altijd voldoende drinkt en gebruik voldoende zout bij het eten. Denk hier vooral aan als u last heeft van braken, diarree of koorts, tijdens duursporten en bij vakanties in warme landen. Dit betekent niet dat u veel zout moet eten, maar volg in ieder geval geen zoutarm dieet.

    •Meer kans op hartritmestoornissen. U kunt last krijgen van plotselinge duizelingen of kortdurend buiten bewustzijn raken. Dit komt vooral voor bij mensen met een bepaalde hartritmestoornis, namelijk het aangeboren verlengde QT-interval. Gebruik dit medicijn NIET als u deze hartritmestoornis heeft. Overleg met uw arts. Mogelijk kan de arts u een ander medicijn voorschrijven.

    •Mensen met het Brugada-syndroom, een erfelijke hartaandoening, hebben een grotere kans op hartritmestoornissen. Gebruik dit middel NIET als u dit syndroom heeft. Overleg met uw arts. Mogelijk kunt u overstappen op een ander middel.

    unquote.

    voor wat betreft de bijwerkingen, ik vind dat er standaard qua bijwerkingen nagedacht moet worden over de gevolgen voor de generatie na ons. je merkt misschien alleen positieve gevolgen op korte termijn en een beetje trillen of wat toename van het gewicht. ach wat… men wuift het vaak weg, omdat het nu nu nu opgelost moet worden wat er dan ook maar aan mankeert. maar men staat er niet bij stil dat de mens niet ophoudt waar zijn endeldarm eindigt…

    en zeker als je dan dit soort proefschriftjes onder ogen krijgt:

    http://www.knmp.nl/over-de-knmp/downloads/over-de-knmp/fondsen/samenvattingproefschriftingeborgwilting.pdf

    'lithium de gouden standaard'….. ughe ughe.

    en dit soort ervaringsdeskundige website's:

    http://www.bipolairestoornis.info/

    waarbij je dus mag begrijpen dat er 2 generatie's betrokken zijn binnen een zelfde verschijnsel en ..zonder de oorzaak van overlijden te kennen… er in elk geval wordt aangegeven dat de 1 veel te vroeg is overleden..

    dan denk ik bij mezelf wel eens… openbare autopsie….

    want het beinvloed ons wel degelijk, en als gevolg daarvan de gesteldheid van onze kinderen, op serieus lange termijn, dat blijkt wel uit de afgelopen 100 jaar psychiatrie….

  • &&&

    :D

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Mijn intelligentie was ook nog bovengemiddeld, maar je moet dan ook een bovengemiddeld geduld hebben met die testjes en of dat normaal is dan nog maar de vraag. Ik weet voor mezelf dat ik slim ben geboren en nog een zekere slimheid heb behouden, alleen mijn geheugen funcioneert niet meer zo goed. De psychiater etc. probeert toch desondanks altijd iets te zoeken waarop je je kan pakken, ook al heeft dat niets met intelligentie te maken.