Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

intelligentietests en breintraining in de psychiatrie

  • &&&

    ja de psychiater is dan gewoon zoiets als een roofdier en hunts you down tot er nog meer te vinden valt om je mee vast te nagelen.

    en je geheugen dat kun je blijven oefenen. spelenderwijs.

    en daarnaast ook open staan voor de wellicht emotionele oorzaak waarom je geheugen je misschien als het ware in de steek laat.

    misschien zijn er andere functie's die je harder nodig hebt en die hierdoor sterker worden…

  • &&&

    moest er trouwens nog over nadenken… dat geheugen waar je over sprak… toch hoop ik niet aan de lithium hebben moeten hangen van ene shrink…?

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    nee, dat is gekomen door voedingsstoornissen in het verleden en daar ben ik me ook erg bewust van. Het probleem in m'n leven is dat ik geen rustig, stabiel leven heb gehad, zoals vele mensen voordoen dat ze die wel hebben. Ik moet toegeven dat ik onmogelijk rustig kan zijn in m'n leven. Vooral muziek die m'n leven rust had moeten brengen was te eenzijdig ( van de waardeloze radio natuurlijk) en ben ik instabiel geweest , maar gelukkig wel veganist ben gebleven en heb toch wel geleefd.

  • &&&

    zelfs al had het de bedoeling om de meest positieve gevoelens in je op te wekken, wat overigens niet zo zal zijn, het is enkel bedoelt als ‘test’ materiaal: koud, kil, onpersoonlijk, afstandelijk, dood.

    en dat dat inderdaad tot gevolg heeft dat mensen zich neergehaald voelen is dan niet raar. want je bent niet dood. je bent levend.

    en je gaat even koud aanvoelen…. in zo'n test. en het interesseert hen niks, zolang zij maar hun wetenschappelijke testje kunnen doen.

    want jij hoort te buigen voor hen.

    en voor wat betreft verstand….

    ik kan niet vaak genoeg zeggen dat de mens per definitie verstandelijk gehandicapt is. elke mens.

    en ik ben geneigd te zeggen: zeker de mens die meent dat hij niet verstandelijk gehandicapt is en wijst naar anderen als zouden die wel verstandelijk gehandicapt zijn…

    het is iets wat mensen doen: neerkijken..

    en velen schijnen een soort chronisch probleem te hebben met opkijken naar mensen die ‘lager’ LIJKEN te zijn.

  • &&&

    cease therapie ook wel eens geprobeerd?

    ik roep het zo maar eens even. je weet misschien niet in hoeverre je lichaam verontreinigd is, waardoor je die rusteloosheid hebt. kun je nog zo je hele leven veganist zijn, maar als er stoffen in je lijf liggen opgeslagen waar je lichaam nog altijd geen raad mee weet… dan kan dat misschien op die manier toch afgevoerd worden.

    en sja.. sommige mensen voelen zich wellicht ook gewoon lekkerder bij dat rustelozen. alleen doordat de wereld er omheen het niet erg aanvaard, krijgt het een negatieve lading… ?!

  • Hyperactief A-P

    In 1949 stopte ook dit gebruik toen er rapporten verschenen over sterfgevallen en ernstige bijwerkingen. De bruikbaarheid van lithiumzouten voor de behandeling van manie werd in 1949 opnieuw ontdekt door de Australische psychiater John Cade. Aldus: &&& 04/08/2012 18:13.

    Oké allereerst begrepen &&&, bedankt voor je uitleg. Dan de herhaalde quote hierboven, dat toont nou precies aan wat ik met amfetamine achtige medicatie voor ADHDers al meerdere keren tegengekomen ben. Daar zegt men lange termijn effecten niet bekend. Zoals je weet heeft maakt men binnen de wetenschap misbruik van de regel, dat een onderzoek wat 5 jaar of ouder is als niet relevant gezien wordt. Met andere woorden, als het lange termijn effect wel bekend is, maar 5 jaar of langer niet meer onderzocht wordt, dan vermeld je dus gewoon in je bijsluiter dat je het lange termijn effect niet weet. Dat zie je dus met het giftige goedje lithium ook. Voor 1949 wist me al wat voor troep dat was. Van de amfetamine achtigen waaronder in mijn bron Retalin (rond de Tweede Wereldoorlog) genoemd wordt, wist men in die tijd al dat enkele lange termijn effecten deze waren: Gewichtverlies/ Geprikkeldheid/ Rusteloosheid/ Ondervoeding/ Wanen/ Hallucinaties/ Psychosen/ Huidafwijkingen. Bron: Feiten over drugs en druggebruik Drs. A. de Man Dit en nog veel meer stond dus omschreven in een uitgave van 1974, en is niet geschreven door de eerste de beste, maar door een deskundige. Miljoenen amfetaminetabletten die daarin aangehaald worden, zijn in de Tweede Wereldoorlog aan soldaten verstrekt. Dus hoezo niet weten wat het lange termijn effect is? Ach net als bij Straterra ff een scheikundig trucje uithalen, en vervolgens weer doorgaan alsof men niets wist en weet… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Dat laatste, ik kon mijn rusteloosheid niet kanaliseren door de overvloed van slechte prikkels van de omgeving ( wereld) Ik weet dat een veganist het grootste gelijk heeft van de wereld, maar als die het niet in daden om kan zetten in een wereld van bijna pure slechtheid kan het slecht uitpakken zelfs voor een veganist.