Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Affaire gemeente Zevenaar, politiek terrorisme?

  • Hyperactief A-P

    Ik kwam via een bericht op onderstaande site terecht, bij het lezen daar van de beschreven tactieken moest ik denken aan die afvaltransporteur die destijds in een andere gemeente ook in die omgeving met een psychiatrisch stigma probeerde uit te schakelen. Indien alles wat hier geschreven is klopt, spreken we dan niet over politiek terrorisme? En hoeveel politiek vervolgden zullen er eigenlijk in dit land zijn, die door machtmisbruik uitgeschakeld zijn? Zie de site, waarop o.a. dit artikel:

    http://wijdoendatzo.wordpress.com/2012/06/22/bunt-is-te-vergelijken-met-neuroloog-jansen-steur/ Groetjes v Hyperactief A-P.

  • danja

    ik zie eigenlijk geen verschil tussen gediplomeerd en ongediplomeerd hierin.ook “echte”psychiaters kunnen in deze er een potje van maken (en “verpleegkundigen” en ongefundeerde,ononderzochte en onware negatieve dingen over iemand opschrijven….een integer iemand doet zoiets niet…maar er gaat teveel onintegriteit om in de psychiatrie.op zich wel gek…zo'n neuroloog wordt eerst ook helemaal niet aangepakt,uiteindelijk dan wel,maar psychiaters kunnen gewoon allerlei valselijke dingen neerpennen,daarmee ook andere mensen op het verkeerde been zetten,clienten onnoemelijk beschadigen,en toch vrijuit gaan.veel mensen die in de ggz werken,zullen werkelijk geen hoog empathie gehalte scoren…omdat ze dat gewoonweg niet hebben.ik zou niet over mijn hart kunnen verkrijgen zo met andere mensen om te gaan zoals bepaalde ggz medewerkers doen!het is niet normaal…met de nadruk op norm!

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Toevallig was de neuroloog met weinig eq mijn opleider tijdens mijn co-schappen. Hij was zeker niet de enige met een laag eq en ook niet de slechtste. Ik heb mijn neurologie co-schap over moeten doen, vond ik overigens niet erg want praktijk over doen vond ik minder erg dan voor een tentamen zakken. Al had ik het idee dat mijn opleiders daar anders over dachten. En het is waar dat vooral in de psychiatrie mensen met weinig eq zitten. Toevallig moest ik dat co-schap ook nog over doen.

  • &&&

    zo. mooie website.

    inhoudelijk reageer ik misschien later.

  • &&&

    nee idd, ben daar zelf ook stijl van achterover geslagen toen ik ooit in de psychiatrie ging werken: de empathieloosheid.

  • &&&

    je zal wel niet zakelijk en empathieloos genoeg zijn geweest…

  • Hyperactief A-P

    &&& Schreef:

    ——————————————————-

    > zo. mooie website.

    >

    > inhoudelijk reageer ik misschien later.

    Oké &&&, en danja 21/07/2012 11:09 mee eens, en jaapnotenbomer@hotmail.nl 21/07/2012 15:22 bedankt voor je mooie aanvulling. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    De waarheid is ook dat ik voor nog een co-schap zakte ( kindergeneeskunde) en ik gedwongen werd een half jaar met mijn studie te stoppen en een dure psychiater moest raadplegen. Men was wel bang dat ik mezelf iets zou aandoen als ik de studie niet kon voortzetten. Zelf dacht ik nergens aan en was het een soort idee fixe om zo snel mogelijk de studie te halen. De duur betaalde psychiater was alleen geinteresseerd in mijn sexuele fantasieen en ik had indertijd nogal sexuele frustraties. Beter was misschien achteraf om mij de maatschappelijke status arts niet te geven, want bij vele sollicitaties bleek toch dat ik een volledig andersdenkende arts was die niet in de gevestigde orde paste. Oa ook nog gesolliciteerd als assistent arts psychiatrie , maar wilde geen medicatie geven , en daarom afgewezen.

  • &&&

    waarom is dat beter dan jaap, om je niet die status te geven? mag een arts niet anders denken? niet wetenschappelijk uitvinden, dat er andere wegen zijn die naar rome leiden en zelfs veel mooiere betere routes…

  • &&&

    ja, dat is de heilige macht die hen wordt toebedeeld. psychiaters zeggen dat ze meer macht nodig hebben, en omstanders zoals bijv. een OM die denkt ook van: ja wat moet ik met ‘zo’n randdebíel'. want zo zijn omstanders maar wat vaak gaan kijken naar al wat anders is, en die is hem dan mooi kwijt aan de psychiater.

    je hoeft nog maar te wachten tot er iemand op staat die zegt dat voortaan geen enkel mens zich nog mag voortplanten wanneer die ook maar in de buurt van psychiatrische problematiek heeft gezeten.

    nou, dat wordt dan weer een massale ‘verplichte anti conceptie’.

    en dat besluit, zal heel ethisch correct gevonden worden. omdat er hooguit IQ in dat soort mensen schuilt en in het geheel geen EQ.

    in dat kader zou ik ook deze reactie nog willen aanhalen van de discussie over moniek en arjan:

    http://www.eo.nl/tv/devijfdedag/artikel-detail/advocaat-michel-van-daatselaar-over-de-situatie-van-arjan-en-moniek/

    mary, 10 juni 2012 15:12 uur

    iemand die goed bij zijn verstand is neemt geen kinderen als hij er niet goed voor kan zorgen, die laat zich steriliseren, het is niet verantwoord om kinderen te nemen als je er niet behoorlijk voor kunt zorgen, dat kun je een kind niet aandoen

    PS, 12 juni 2012 09:46 uur

    iemand die goed bij zijn verstand is, zou zich niet laten steriliseren, die zou kinderen nemen, omdat die vind dat die goed bij zijn verstand is en het als gevolg daarvan verantwoord vind om een kind dat aan te doen.

    hoe dan ook, het is een ‘aandoen’. zeker als ‘er behoorlijk voor zorgen’ uit niet meer bestaat dan verstand.