Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

petitie van GGZ-verpleegkundigen tegen agressie....

  • &&&

    nee dan dit… regelrecht voer voor danja ook…

    http://nos.nl/artikel/403370-ggzpetitie-tegen-agressie.html

    misschien moeten ze allemaal maar eens opgesloten worden in de isoleercel die verpleegkundigen en platgespoten worden in een scheurhemd…

    http://zorgenomdeggz.nl/2012/08/petitie-handen-af-van-ggz-verpleegkundigen/

  • Hyperactief A-P

    Tja de meesten erkennen dat alcohol en druggebruik niet in positieve zin bijdraagt, maar hun eigen drugs, oftewel medicatie met bijwerkingen als geweldsuitbarstingen zijn natuurlijk onbespreekbaar. Net als dat hun eigen handelen nog steeds onbespreekbaar is. Het is allemaal een kwestie van oorzaak/ gevolg. Ga je menselijk met mensen om, dan krijg je menselijkheid terug. Maakt men van mensen lopende tijdbommen, omdat maskeren en drogeren boven het echte probleem staat, dan krijg je dat ook gewoon op je bordje terug. Waarom zijn het overal in de maatschappij altijd dezelfden die er last van hebben en anderen nooit? De vele personeelswisselingen van jong en onervaren personeel hebben ook niet in positieve zin bijgedragen. De mensen met echte mensenkennis, die de klappen van de zweep kennen zijn schaars, dus wat rest is de onnozelheid. Noem de dingen weer bij de naam, behandel en benader mensen zoals jezelf ook behandeld en benaderd wil worden. Zeg waar het op staat, maar bedonder mensen niet, dat krijg je uiteindelijk op je eigen bord terug. En veel geweld zal als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar ja, de naam van de instelling is belangrijker dan de hand in eigen boezem steken, ze krijgen de maatschappij die ze verdienen… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Waarom niet andersom, een petitie van patienten tegen verpleegkundigen, de agressie van verpleegkundigen jegens patienten is vele malen erger , maar dat kan natuurlijk weer niet. De machthebbers kunnen ageren en de slachtoffers mogen niks, eigenlijk te gek voor woorden.

  • danja

    ze zullen best eens last hebben van agressie.er zijn ook nog hele andere patienten dan ik.maar ik mis hier 1 kant van het verhaal,en dat is onnodige agressie,fysiek en verbaal,van ggz verpleegkundigen,het onnodige separeren met veel geweld van verpleegkundigen,het neerbuigend doen en schrijven over clienten van verpleegkundigen.ik word omschreven als zacht,de enige keer dat ik echt een keer boos ben geworden is in de psychiatrie.om hoe die psychiatrie is…een ziek neerbuigend systeem…tenminste in de instelling waar ik was.ik kan me vanuit mezelf niet indenken dat je iemand slaat ofzo..ik zou dat nooit doen.ik zou ook voor geen goud tegen een patient doen hoe ze tegen mij hebben gedaan.zoals ik al zei,er zullen best echt agressieve patienten zijn.maar er zit een andere kant van het verhaal,de houding naar clienten toe.mij krijg je ermee op de kast maar niet op de vuist.ren ander misschien wel.mensen willen zich toch graag.begrepen en gehoord voelen.ieder verhaal zal weer anders zijn.er zijn helaas verpleegkundigen die liegen..en er zijn er die totaal niet kritisch naar hun eigen houding kunnen kijken.ik heb hier niet zo'n oordeel over,want ik weet het niet.ik weet natuurlijk niet hoe andere clienten zijn.wel weet ik dat er ggz personeel is dat liegt als er een klacht ingediend word,een nare houding naar clienten heeft,zelfs tot het zeggen van hun eigen clienten "ze zijn allemaal gek,ze sporen geen van a

  • danja

    allen.er moet niet gedaan worden of die verpleegkundigen allemaal nobele rechtvaardige zieligerds zijn.er is een andere kant van het verhaal,er zijn vele verhalen…zo 1zijdig is het niet.t is verder geen voer voor mij,ik voed me met positieve dingen en mensen.het heeft ook niks met mij van doen verder.en verder….de psychische en fysieke schade die patienten oplopen door bepaalde ggz medewerkers…daar wordt ook niks mee of tegen gedaan.ja..mijn huidige hulpverlener kan proberen het ietsjes te herstellen,het blijft een groot litteken.maar daar moest ik mijn mond over houden..niet hier hoor..bij hun.ik post wat vreemd in stukjes:smartphone. 1 patient krijgt een schadevergoeding..de ander wordt niet eens erkend in de opgelopen schade,die absoluut een feit is.ik hoef geen schadevergoeding ook.ben al blij dat ik niet meer dagelijks kots van de traumatische ervaringen binnen die instelling

  • danja

    er zijn natuurlijk heel veel patienten die schade hebben opgelopen,zonder daarin erkend te zijn.wat ik heb meegemaakt was wel erg extreem.kennen jullie trouwens de benaming “snakes in suits? ”krijgt toch nog wel een extra lading…

  • danja

    hahaha ik moet zeggen dat het wel een beetje raar overkomt te lezen “drentse verpleegkundigen zijn het fysieke geweld zat” mooi.ze zullen het nu dus niet meer doen?werd tijd ook. ik heb achteneenhalve maand amper geslapen daarna.ik ben niet fysiek geweest.het fysieke geweld kwam van mevr d en mevr t. en hoe.precies ja.is dat nou nodig “nobele machtsbeluste verpleegkundigen”moet overal maar mee dealen verdorie… kunnen mensen nou eens met meerderheid! integer zijn?!wat ik heb moeten doorstaan dat deed er niet toe!!ik spreek er niet meer over!ja bij mijn therapeut verder niet.dit is mijn leven…!tot later!later..ja ik heb een dip/herbelevingen rotggz! etc ! zwakt wel weer een beetje af..kost wat tijd..ik verdwijn maar weer ff!

  • &&&

    quote:

    “drentse verpleegkundigen zijn het fysieke geweld zat” mooi.ze zullen het nu dus niet meer doen?werd tijd ook.

    unquote.

    hahaha, ja die is goed danja!!!

    heeeh heeeeh eindelijk, de GGZ is het zat om agressief te zijn tegen patienten. eindelijk. werd zeker tijd!!!

    we vonden dat geschop, gespuug en geslaan en opgesluit en uitgekleed door hen, toch al niet zo ‘behulpzaam’!!!!

    (zie je nou wel,..ik zeg nog…da's voer voor Danja!! (tu)(tu)(tu) )

  • danja

    ik kon het toch niet laten hier ff te spieken…nou,gespuugd en geslagen hebben ze me niet,maar wel bont en blauw geknepen en gesleurd,armen tot hoog op de rug omgedraaid …psychisch mishandeld en onder dwang uitgekleed.dus niet zo gek toch dat die zin op mij nogal raar overkwam.als ik hetzelfde bij hun zou doen..nou!!ik zie me al tegen hun schreeuwen…kleed je uit.anders doe ik t.pffff echt sadistisch machtsvertoorn in de psychiatrie. als ik dat had gedaan wat hun hebben gedaan zou ik mezelf verachtten en niet met.mezelf kunnen leven.maar mijn geweten staat ook behoorlijk strakker afgesteld dan het hunne… wie werd hier nou fysiek?niet ik….wat is er nou zo moeilijk aan even een paar stappen terug doen en iemand die overstuur is wat ademruimte en personal space te geven ipv er als een soort uberdwingende bevelen uitdelende pittbuls erboven op te storten?met een flonkering van (leed)vermaak in haar ogen nog wel?

  • Hyperactief A-P

    jaapnotenbomer@hotmail.nl Schreef:

    ——————————————————-

    > Waarom niet andersom, een petitie van patienten

    > tegen verpleegkundigen, de agressie van

    > verpleegkundigen jegens patienten is vele malen

    > erger , maar dat kan natuurlijk weer niet. De

    > machthebbers kunnen ageren en de slachtoffers

    > mogen niks, eigenlijk te gek voor woorden.

    Ja ik ben het volledig met je eens jaapnotenbomer, maar in hun petitie ziet deze destructieve branche uiteindelijk weer kansen voor nieuwe muntjes en/ of zwaardere wetgeving die hun zelf wel uitkomt. Het is naar mijn mening precies als met stemmen, zorg eerst politiek een tijdje dat er dingen blijven bestaan die tegen elk gezond verstand indruisen, en uiteindelijk kan men met die polltiek een ruk in de gewenste richting maken. Dat is wat je nu ziet, dat arbeiders massaal stemmen op mensen die er nooit voor de arbeiders waren, en dat niet zullen worden ook. De psychiatrie wordt zo ook voor hun eigen falen beloond. Veel gebeurd achter gesloten deuren, vrijwel geen mens die ervan weet dus, want de mensen achter die deuren die het wel weten, worden door veel politici vaak als niet volwaardig gezien. En zo kan dus in de schaduw van hulp een zeer destructief systeem ontstaan wat zichzelf beloond en in stand houdt. Ga in elke stad/ dorp of waar dan ook maar eens je oor te luisteren leggen, en is vrijwel geen wijk of straat meer te vinden waar de psychiatrie niet heeft toegeslagen. De ene helft van de bevolking is de andere aan het “gek” verklaren… Groetjes v Hyperactief A-P.