Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

asbest en onze psychische gezondheid

  • &&&

    het asbest spook, wordt er eigenlijk een beetje laconiek gereporteerd.

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/12672469/__Overal_paniek_door_asbestgevaar__.html

    maar je zal het hebben, dat je terugkomt van boodschappen doen en gewoon je huis niet meer in mag. niet eens om iets te halen, het broodnodige.

    of dat je naar school was en dat je terug komt en niet aan het studeren verder kan, omdat je je huis niet meer in mag.

    voor in elk geval een paar weken. misschien langer. en misschien wel nooit meer. en wat gaat men in de tussentijd met je spullen doen. en wat in je huis. dat van velen ook gewoon ‘eigendom’ is.

    ook vandaag zijn er op zo'n manier mensen voor een ‘onaangename verrassing’ …hoe eufemistisch kun je zijn… komen te staan.

    met de tassen in de hand bij je straat die ineens bomvol met politie etc. blijkt te staan.

    het is werkelijk van de gekke.

    'het was net razzia' zei een omstander met een mix van adrenaline, angst en woede door de stem.

    asbest wordt al sinds de romeinse tijd gebruikt en tot in de jaren 80 werd het gewoon toegepast in huizen.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Asbest

    en dan zou nu ineens een soort blinde paniek moeten ontstaan, over asbest waar je de afgelopen week, maand, jaar, decennia, halve eeuw, gewoon in rond gelopen hebt?

    mensen met gasmaskers omdat ze dol gemaakt zijn door informatie van een waanzinnige overheid.

    en…

    gaan we er zo meteen inentingen, medicijnen, dure anderssoortige behandelingen voor aangeboden krijgen?

    en als we die niet willen worden ze dan opgedrongen en afgedwongen desnoods via de rechter….

    welke handel zit hier achter? wie heeft hier belang bij???

    welke industrie?

    moeten we zo de euro gaan redden??

    wel weet ik, dat als je zo mensen ad hoc uit hun huis zet, dat je ze psychisch schade toebrengt.

    doelbewust.

    die mensen zijn slachtoffer van overheids/gemeente beleid!

    en ik zou er iets om kunnen verwedden dat een lobby met 1 of andere handel/industrie er in meespeelt.

    je zou gewoon nog gaan denken dat die overheid er voor mijn part microfoons in begint te bouwen oid. kan zo maar!! of misschien wel je huis behandeld met iets waar je nog veel zieker van kan worden, zonder dat je het weet. of misschien dat alles doorzocht wordt. what ever, je weet niet wat ze voor verborgen agenda, voor schijnwerkelijkheid opvoeren.

    zij bokkesprongen, jij bokkesprongen. doe toch even normaal overheid/gemeente!!

    straks moeten al die mensen hun huis opnieuw laten taxeren, de hele huizenhandel in waarde gekelderd, want jouw huis was toch in die ‘asbestwijk’…

    o ja… en dan als hulpverlener van de overheid, weer verontwaardigd zijn dat men niet zo vriendelijk met je omspringt…..?!?!?!?!

    kijk naar je werkgever ipv naar je client!

  • danja

    het lijkt een soort domino-paniek effect.trrrrrr zo het hele land door.dat hele asbestprobleem had al lang aangepakt moeten worden door de overheid.dat is nu iets waar ze beter wel geld in hadden kunnen steken ipv andere dingen.iedereen is al eens in aanraking geweest met asbest.het zit ook in de buitenlucht die we inademen.nu lijkt het een beetje een soort angsthype.het is zeer zeker gevaarlijk spul.maar vlak ook radongas,wat heel veel uit de nieuwbouwhuizen komt,niet uit.ook dat kan kanker veroorzaken.en breder gezegd:leven kan kanker veroorzaken.je kunt je hele leven proberen zoveel mogelijk de asbestvezels,de radongassen,de electrosmog,de parabenen,de slechte zoetstoffen,kleurstoffen etc te vermijden en dan toch kanker krijgen.beter was dit probleem eerder efficient aangepakt en zou men nu beter op alle (allerlei!!)milieu-gevaren moeten letten.zie hyperactiefs onderschrift bij zijn posts.

  • danja

    maar dat dit soort dingen slecht is voor de psychische gezondheid van mensen:absoluut.de incubatietijd voor asbestkanker is lang,en er zullen vast mensen zijn die zich die hele(kan toch wel met 10 of 20 of 30 jaar wisselend,dus onzeker)incubatietijd sappel.gaan lopen maken over het feit dat ze in een “asbestpand” gewoond hebben. slecht voor hun gezondheid,die schrik..en voor de echte piekeraars…die dit misschien hun hele leven in hun achterhoofd houden.sorry dat ik.dit niet even samenvoeg met mijn vorige post hyper,ik kan dat niet met mijn.smartphone,dus lijn ff aan.

  • Hyperactief A-P

    Het is je vergeven danja.;) En dan voor &&& 07/08/2012 17:35, niet te ver doorslaan hoor, niet overal wat achter zoeken.:D Wat asbest betreft, zaten de meest gebruikte als golfplaten op daken, alle remblokjes waren vroeger van asbest, dus de gemiddelde agent die vroeger nog op zo'n handbediend stoplicht midden op een kruising in de stad stond, kreeg de volle laag. Ook monteurs, ik heb vroeger zelf hele wolken asbest ingeademt. Dat is de minst gevaarlijke soort. Blauw asbest en spuitasbest zijn de gevaarlijkste. Zolang mensen er niets mee doen, dus geen bewerking is er niets aan de hand. Ik heb zelf wel ervaring met een project stil leggen omdat er aan asbest geschuurd werd. Maar daar werd de wijk niet voor ontruimd, waarvoor de wijk in deze gevallen wel ontruimd is, kan ik niet over oordelen. De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen. Maar ik begrijp dat ze voor eventuele claims geen enkel risico nemen. Maar waarschijnlijk door de verhoogde media aandacht, wordt er misschien wel een beetje te ver doorgeslagen gehandeld. Wie het weet mag het zeggen? Maar voor de bewoners is dit inderdaad een ramp als je opeens je huis niet meer in mag. Maar in microfoontjes e.d. plaatsen geloof ik niet, de grootste microfoon die vrijwel iedereen bij zich heeft, is de mobiele telefoon… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • danja

    Ja,blauwe asbest en bruine asbest en spuitasbest zijn het gevaarlijkst.Spuitasbest mag ook niet onafgedekt ergens aanwezig zijn.Maar in principe,harde asbestplaten die in je huis zitten,dat kan geen kwaad zolang je er niet in gaat boren en zagen etc…Het is een gevaarlijk goedje.Maar roken is ook gevaarlijk en toch blijven enorm veel mensen dat doen.In zowel de binnen als buitenlucht die we inademen zitten vaak al asbestvezels.Er bestaat een grenswaarde,maar eigenlijk is dat heel dubbel,eigenlijk is er ook GEEN grenswaarde.In principe kan 1 vezeltje al gnoeg zijn.Maar dat gaat dan wel om een heeeeeeele kleine kans.Maar juist dat soort dingen zorgt wel voor die angsthype.Het kort door de bocht,asbest

  • danja

    daar krijg je kanker van.het is…je kunt kanker van asbest krijgen als je er in gaat boren,zagen,als het beschadigd is…etc…

  • danja

    wat bedoel.je eigenlijk met de grootste microfoon is de mobiele telefoon hyper?dat ik nu lekker ongezond in de straling van mijn mobieltje zit?pfff ja ik weet t allemaal niet.ik las ooit een site die zei…gsm en umts straling is de asbest van de moderne tijd!tja….(????!)

  • Hyperactief A-P

    Daar bedoelde ik mee, dat je mobiele telefoons van buitenaf op meeluisteren zijn te zetten, ook al staan ze uit, maar de batterij er nog wel in zit. Dan weet je nu gelijk waarom er opeens zoveel geheimen naar buiten komen of uit kunnen “lekken”. Daarnaast wordt in het kader van terrorisme je gesprekken/ SMSjes etc. ook een tijdje opgeslagen en bewaard. Op elke zendpaal wordt je telefoon geregistreerd, dus weet men waar je ongeveer zit. Als je GPS op je telefoon heb zitten, is exact te zien waar je bent. Danja verplaatste zich vanmorgen van huis naar Zuid Limburg met XXXX vervoer, heeft zo en zo laat daar gepind, getankt of in of uit gecheckt, en/ of een klantenkaart gebruikt. Kwam terug ging naar de super, is nog even bij de kapper geweest etc. etc.:D Als straks die nieuwe elektra meters achter de voordeur komen, kunnen ze bijna zien wanneer je zit te schijten. De Stasi uit de voormalige DDR is hier helemaal niets bij, wat allemaal mogelijk is. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • danja

    waaaa haaa echt?geen mobieltje naast je bed laten liggen tijdens een stevige vrijpartij met partner??????!waaaahaaa>:D<

  • &&&

    ja in dat opzicht is een vraag zoals deze ook wel interessant, op het geologie forum:

    http://www.geoloog.net/forums/viewtopic.php?TopicID=9007