Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

tuchtcollege

  • danja

    hallo.

    Vandaag bij ons in de regio op teletekst;een psychiater van een ggz hier in het noorden heeft een berisping gekregen van het Tuchtcollege voor het maandenlang opsluiten van een autistische man in een isoleercel.

    De familie van de man had de psychiater aangeklaagd.Nou,zal die psychiater wel niet wakker liggen van die berisping,zou er een beroepsgroep nog arroganter en gewetenlozer kunnen zijn dan personeel van ggz??

    Het lijkt erop dat ze geen last van hun geweten KUNNEN hebben,eenvoudigweg omdat ze dat niet hebben…Hebben ze nu ECHT niet door dat ze mensen met hun handelswijze compleet kapot maken?Wat denken jullie?

    al zal het bij sommigen die er werken misschien af en toe wel wat knagen..maar die zullen het dan misschien niet laten merken,handhaaf je maar in de team-cultuur zal ik maar zeggen…een cultuur van machtsmisbruik,liegen,constant op het kantoor zitten en niet veel met/voor clienten doen….rapportages met verzinsels schrijven….pillen,pillen en nog eens pillen uitdelen…

    Maar een berisping…al die moeite,bloed,zweet en tranen om naar het tuchtcollege te gaan..en de arts krijgt een berisping en is nog steeds van mening dat het ‘echt niet anders kon’dan eenzame opsluiting in een isoleercel.

    die lui zullen ECHT NOOIT hun fouten toegeven!Maar die autistische meneer is er nu toch uit?En hoevaak is nou niet al gebleken dat het met een andere aanpak wel anders kan..?Wat erica irene ook ooit vertelde dat er tig man opgetrommeld werden voor een separatie,en toen die delegatie aankwam had erica-irene de desbetreffende patient al rustig gepraat??!potverdorie zeg..zijn we voor niets opgetrommeld..

    Het hangt er maar net van af vaak,welke psychiater en verpleegkundigen dienst hebben,je kan het onzettend verkeerd treffen met personeel dat de paniek nog ontzettend weet op te stoken met dwingend en arrogant gedrag.

    Maar al die pijn en moeite voor een berisping..al die energie… Maar ik vind het wel heel goed van zijn familie dat ze de arts hebben aangeklaagd…

    Wat denk je van al die patienten die geen mensen hebben die voor hun op kunnen komen en er zelf ook niet bij machte toe zijn?

    pfffff,er is nog nooit iets of iemand geweest,die mij zo kwaad heeft gemaakt als de ggz de afgelopen tijd…Ik word helemaal niet snel kwaad!! Maar het loopt toch de spuigaten uit zoals zij handelen en doen,en ik vind dat niet alleen,het internet staat er vol mee,met clienten die ontevreden zijn met de “ggz zorg” en er net als ik veel zieker van zijn geworden….Ik laat ze nu ook gewoon links liggen want mn bloed begint te koken van zoveel hypocritie..Snappen ze nou echt niet dat separatie,en zeker die waarbij ggz personeel zoveel geweld en machtsmisbruik vertoond,dat DAT juist heel veel boosheid…(ehm..mevr beetje geagiteerd..)ontstaat door de onmenselijke wijze waarop gg personeel handeld..op basis van dwang,macht,respectloosheid..?Ze traumatiseren mensen tot op het bot,en dan vinden ze het vreemd dat daar boosheid(en heel veel verdriet,maar dat zien ze niet..)teweegbrengt?

    Groetjes Danja.

  • Hyperactief A-P

    Hoi Danja, de pest is volgens mij doordat de opleidingen totaal verziekt zijn met nonsens. Voor jaren terug met een vriendin in de terrein, zaten een paar studenten over adhd en autistische kinderen te discusseren waar de honden geen brood van lusten. Tot en met de ouders deugde niet, zo werd ze zo'n beetje voorgehouden. Op het station aangekomen een paar van die meiden even bijgepraat, daar het totaal nergens over ging wat ze beweerden. Bij die studenten merkte ik uiteindelijk meer onwetendheid en foute lesstof, dan gewetenloosheid. Als je een kind lang genoeg conditioneerd dat het gek is, gaat het uiteindelijk zelf daarin geloven. Zo is het ook met het inpompen van verkeerde lesstof, je in een omgevingsfactor bevinden waar meer van deze onwetenden lopen etc. Er lopen ook machtswellustelingen onder, maar ik denk dat de eerste categorie die ik beschreef ruimer vertegenwoordigt is. Des te drukker iemand zijn bestaan, en des te minder interesse, des te langer dat beeld blijft vervormen, dat is mijn mening en ervaring met mensen die in dat soort instellingen werken. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • danja

    hoi hyper.

    Klinkt heel plausibel wat je zegt..Ik denk dat het inderdaad allebei zal zijn,machtswellustelingen en mensen (ook gewoon verpleegkundigen)die met allerlei op de opleiding geleerde termen gaan gooien,zonder te kijken of dat nou wel klopt,zonder te kijken naar de situatie van dat moment.en door alle termen,hokjes,die men geleerd heeft,verder niet meer nadenken,ook niet meer nadenken of je niet te snel met termen gooit,mensen in een hokje stopt of veroordeeld. Ik heb in de loop der jaren en recent wel machtsmisbruik gezien,kom vooral niet met een klacht,want dan ben je nog niet jarig..valselijk dingen beweren,ook zelfs in psychiatrische rapportages,dat is toch wel behoorlijk machtsmisbruik…De familie van Alex heeft gelijk gekregen van het Tuchtcollege,maar hoeveel verborgen gevallen zijn er wel niet?en wat met al die gevallen waar zelfs leugens en valse psychiatrische rapportages ingezet worden?Er komt veel nooit aan het licht…

    en jonge hbo-v studenten,die nemen denk ik inderdaad veel gewoon over wat ze leren/zien als voorbeeld…Hopelijk zitten er denkers tussen de nieuwe lichting..misschien als ze hier lezen,geeft dit wat stimulans,tot blijven nadenken..

    groetjes Danja.

  • Hyperactief A-P

    Het zijn veels te veel mensen waar ze met leugenachtige rapportages hun geld verdienen. Ik heb in Amsterdam als vrijwilliger meegewerkt aan de eerste tentoonstelling “psychiatrie een industrie des doods” Waarvan de gelijknamige documentaire op internet te zien is. In twee weken tijd kwamen vet over de tweeduizend mensen uit allerlei delen van het land erop af. En dezelfde vernaggelarij kwam door de hele linie heen genomen voor. En ik ga er niet vanuit dat de hulpverleners die hierkomen (uitzonderingen te daar gelaten), het vanaf dit forum oppikken. Dat gebeurd alleen met de mensen die toch al verder kijken dan hun neus lang is. De meesten zullen gewoon onderwezen moeten worden op dat gebied, en Justitie zal mijns inziens waar er binnen instanties gefraudreerd wordt, moeten vervolgen. En ook dit soort zaken zal men moeten handhaven, wil het blijvend effect hebben. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • danja

    nooit geweten dat het gebod gij zult geen valse getuigenissen afleggen niet gold voor psychiaters en ander ggz personeel.Nou gebeurd dit ook wel in de bouw e.d.maar mij grijpt het extra aan omdat het in de “zorg”is!

    en dit is al zolang aan de gang…ik heb aardig wat jaartjes “meegedraaid”in de psychiatrie…“partner decompenseerd ook in toenemende mate”over iemand die het ook “wel rot”vind dat zijn partner problemen heeft en die partner is nog nooit door desbetreffende “arts”gezien.en een stabiele persoon…en dit moest een lichamelijk arts eens proberen,wat die laatste psych ook uit haar mouw geschud heeft..waarom schaamt zo iemand zich niet kapot??!!

    zo iemand weet dat ze er maar een draai aan geeft en overdrijft,insinueerd en liegt..!,

    Danja

  • Hyperactief A-P

    Het is de vraag of ze dat ook werkelijk weten Danja, als het er als protocol ingestampt is, dan hoeft zo'n iemand nog niet eens in de gaten te hebben dat het niet klopt wat gedaan werd. Ik heb er zat in de zorg meegemaakt die zich echt van geen kwaad bewust zijn. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Weavingant

    Dit verhaal van Danja doet mij denken aan de Millenium Saga. De boeken welke zo goed verkocht worden in de winkels. Psychiatrie speelt een grote rol in deze boeken. En de boeken tonen aan dat psychiatrie zich ERTOE LEENT om machtsmisbruik uit te oefenen.

    Mijn leermeester ging eens met zijn studenten van de politieschool naar een lid van het OM, dat is een officier van justitie. Toen een van zijn studenten vroeg hoe hij zijn taak zag, antwoordde hij:“ Autocratisch ingrijpen op levend materiaal”. Met levend materiaal worden mensen van vlees en bloed bedoeld. En autocratisch is eigenhandig, op eigen houtje. Dit mensbeeld is, denk ik, erg aanwezig binnen de psychiatrie.

    De psychiatrie heeft geen tools om mensen te behandelen als mensen van vlees en bloed. Dat doet een psychiater niet eens. Dat wordt overgelaten aan klinisch psychologen. En ik vraag me af of deze laatsten ook wel de tools hebben om mensen te helpen.

    Dus ik begrijp precies wat je bedoelt, Danja.

  • Hyperactief A-P

    Heb jij een link over Millenium Saga in het Nederlands Weavingant ? Of kun je iets duidelijker zijn, wat voor rol de psychiatrie daarin speelt ? En eigenlijk schrijf je in jou posting dat die OvJ van het O.M. ook net zo verziekt is als de psychiatrie, of lees ik dat verkeerd ? Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Weavingant

    Klopt, Hyperactief. De officier van Justitie was eigenlijk ook verknipt maar zijn opmerking drukt kort en krachtig uit hoe de psychiatrie vandaag de dag opereert: autocratisch ingrijpen op levend materiaal. Het is hun manier van doen.

    Wat betreft de Millenium Trilogie: een van de hoofdpersonen uit de boeken, Lisbeth Salander, wordt op jonge leeftijd in een psychiatrische inrichting geplaatst. Ze is niet ziek maar haar vader is van groot belang voor de Zweedse inlichtingendienst en deze wil hem uit de wind houden. Haar dochter staat in de weg en de oplossing die de Zweedse inlichtingendienst vindt is haar geestesziek te verklaren met hulp van een psychiater. Dit alles dus onder het mom van staatsbelang.

    Het verhaal toont aardig aan hoe de psychiatrie misbruikt kan worden om allerhande doelstellingen te bereiken die niks met mensen helpen te maken hebben, hoe de psychiatrie zich daadwerkelijk LEENT voor machtsmisbruik. Het is als het ware ingebakken in de essentie van de psychiatrie.

    Ik hoop het zo duidelijker te hebben gemaakt.

  • Hyperactief A-P

    Dankjewel Weavingant, het is mij helemaal duidelijk nu. Ik heb hier ook al vaker geschreven dat psychiatrie geen geneeskunde maar politiek is. Ook hier in den lande wordt de psychiatrie hiervoor misbruikt. Denk daarbij maar aan de transporteur destijds die een conflict had met de gemeente, en geprobeerd werd om die “gek” te verklaren. Wie weet hoeveel mensen er hier om politieke redenen uitgeschakeld zijn. Er liggen altijd wel wat onopgeloste zaken op de plank om mensen uit te schakelen… Groetjes v Hyperactief A-P.