Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

ADHD hype, deskundigen of (sluip)moordenaars?

  • Hyperactief A-P

    Voor wat betreft de koptekst mogen jullie zelf invullen wat jullie ervan vinden. Maar ik kreeg spontane braakneigingen bij de kinderarts, bij de hoogleraar kinderpsychiatrie, en nog erger dat mens (sorry ik kan haar naam niet meer uit mijn strot krijgen) van de vereniging Balans, die met kinderen voor vergoeding van die medicijnen naar Den Haag is geweest. De kookpot en haar bezemsteel ontbreekt, anders zou je denken dat je terug bent in de tijden van de inquisitie. Simon Wiesenthal heeft vlak voor zijn dood in een documentaire over kamp T4 nog gewaarschuwd, van het gevaar komt niet van achteren, maar van voren, kijk wie er bij je aan tafel zit. Ongeveer in die bewoordingen doelde die op artsen, en dat jezelf alert moet blijven. Daar moest ik gelijk aan denken toen ik met gekrulde tenen naar dit kindermisbruik zat te kijken. Zie voor de uitzending: http://zembla.vara.nl/Nieuws-detail.2624.0.html?tx_ttnews%5Btt_news%5D=31588 Groetjes v Hyperactief A-P.

    Wijziging betreft: (sluip) in koptekst toegevoegt en een spatie in de tekst aangebracht.

  • danja

    wat mij beter lijkt:meer groen en speelveldjes zodat kinderen weer de ruimte hebben om te kunnen wildebrassen en hun energie kwijt kunnen!

  • Hyperactief A-P

    danja Schreef:

    ——————————————————-

    > wat mij beter lijkt:meer groen en speelveldjes

    > zodat kinderen weer de ruimte hebben om te kunnen

    > wildebrassen en hun energie kwijt kunnen!

    Precies danja, en de creativiteit benutten van deze kinderen inplaats van ze te invalideren. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • danja

    Creativiteit komt uit energie.Hoe kan het dat in het verdere verleden,geen enkel kind aan de ritalin zat,en het toch allemaal ging?Het ene kind is “moeilijker” dan het andere of drukker dan het andere…maar het zijn allemaal kinderen,die toch ook hun eigenheid moeten kunnen hebben….misschien moet het gareel gewoon wat minder strak…

    En als men het idee heeft,dat het de spuigaten uitloopt…kun je een heelboel verbeteren met woorden,opvoedtactieken,en ze flink laten rennen en spelen zodat ze s avonds echt moe zijn.(en tevreden met hun dag)

    De maatstaf is nu ook heel streng geworden,voor kinderen/mensen die ietsjes “afwijkend” zijn.Vroeger was het een druk kind,of een dromerig kind,of een sloom kind,maar ze hoorden gewoon tot de categorie kind :-)Nu moet dat allemaal weer onderverdeeld zijn,overal zijn curves voor,en als je niet tussen die maat past….

  • Hyperactief A-P

    De koptekst zegt voldoende voor de belhameltjes in spé.;) Groetjes v Hyperactief A-P.

  • petra

    Freddie Mercury waarschijnlijk ook, plus nog veel artiesten en kunstenaars zouden in hun jeugd al geestelijk dood gemaakt zijn.

  • Hyperactief A-P

    petra Schreef:

    ——————————————————-

    > Freddie Mercury waarschijnlijk ook, plus nog veel

    > artiesten en kunstenaars zouden in hun jeugd al

    > geestelijk dood gemaakt zijn.

    Klopt petra, in de huidige tijd worden helaas al veel artiesten en kunstenaars geestelijk kapot gemaakt. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    erg pijnlijk

    erg pijnlijk

    al die kinderen aan de harddrugs

    met alle bekende en onbekende gevolgen van dien!

  • &&&

    'heb je nog pillen nodig'

    grote glimlach als er ja gezegd wordt

    'dan zal ik nog wat voorschrijven'.

    'dan ga je op vakantie he, dus je hebt een flinke dosis meegenomen'

    'en hoe ben jij met je pilletjes om gegaan? neem jij het ook elke dag?'

    'je hebt het nu wel geslikt he, hoop ik! voor de zekerheid.'

    'dan zal ik je uitleggen wat het belang er van is om die pillen goed te slikken'.

    'als je misschien nog niet weet dat je iets hebt

    en je bent ongelukkig

    of je bent depressief

    of je bent burned out

    of je functioneert niet op school naar het goede niveau

    en niemand zegt dat het misschien ad-h-d kan zijn

    dan vind ik dat wel jammer

    daar heb ik wel medelijden mee.'

    oftewel kinderen die niet weten of ze iets hebben krijgen ritalin,

    kinderen die ongelukkig zijn krijgen ritalin,

    kinderen die depressief zijn krijgen ritalin,

    kinderen die burned out zijn krijgen ritalin,

    kinderen die op school niet functioneren naar het goede niveau krijgen ritalin…..

    en niemand zegt dat die kinderen misschien

    ongelukkig zijn omdat ze naar school moeten ipv buiten mogen spelen

    depressief zijn omdat hun ouders uit elkaar gaan

    burned out zijn omdat ze veelvuldig gepest worden op school

    niet naar het ‘goede’ niveau functioneren omdat ze een ander onderwijssysteem aangenamer vinden….

    wordt allemaal overgeslagen, dat zijn allemaal geen oorzaken, nee het is pas een oorzaak als het als een label uit de dsm komt.

    adhd add dat is de oorzaak

    pareira adviseerde ouders om ritalin ook maar eens te proberen!

    moeders gebruikt het alleen als ze heel moe is.

    'o ja', zegt pareira, ‘dan is het voor een beetje positief effect’.

    ritalin is niet voor ‘als je heel moe bent’……

    moeders neemt gewoon op kosten van de belastingbetaler een snuifje ‘cocaine’…

    en dan nog, een hele ‘open’ vraag:

    'ben jij toe aan een nieuwe pil die langer werkt?

    want we hebben tegenwoordig, dat was vroeger niet, een pilletje dat werkt als 2 x 7,5mg, die zijn helemaal gratis, dus het is eigenlijk een win-win-situatie'.

    'ik push niet'…

    neeuuuuuhh

    voor een pilletje tegen een omstreden diagnose, bij mensen die zo blind op je willen vertrouwen, met een dubieus effect, dat gesorteerd wordt onder de groep ‘cocaine’….

    win-win-voor-wie

  • &&&

    heel knap van moeders dat ze is gaan uitzoeken wat er in die pillen zit.

    moet elke ouder doen met elke pil voordat er aan begonnen wordt.

    laat de dokter maar even wachten met opdringen eh voorschrijven