Hoi Sandy, niet iedereen zit er met de ervaring die jij heb, dat is één. Ten tweede kan je op korte termijn goede resultaten zien, de lange termijn laat onomstotelijk in justitiële resultaten oftewel keiharde cijfers zien dat de recidive veel hoger is dan bij “gewone” justitiële inrichtingen oftewel jeugdgevangenissen, waarvan men weet dat het ook niet tot het gewenste resultaat leidt. Wat dan wel werkt ??? Ik weet het, en dat is bewezen ook. Gedragsverandering kun je bij anderen alleen bereiken, als het iets van hunzelf wordt, i.p.v. jou of van “staatspooiers” zoals de zoekende “probleem”jeugd alle opleggingen van anderen in tegenstelling tot die van hun zelf ziet.
Mijn voorbeelden bestaat uit 2 kinderen, dezelfde ouders en dezelfde opvoeding, één “gemakkelijker” en één “moeilijker” karakter. De zoon met het moeilijkste karakter zit door de buiten de praktijk staande en ver van de mensen verwijderde elite in TBS! De makkelijkste die het naar veler voorbeeld gemaakt heb wordt nu die volwassen is moeilijker door het onrecht wat zijn broer en familie aangedaan is, en wat die in de praktijk van deze wereld ervaren heb misschien wel ooit eens onhandelbaar. Sluiten ze die dan ooit op, dan kan het gewetenloze tuig zich verantwoorden tegenover de kudde met een s.h.i.t.verhaal als genetische aanleg o.i.d.
Ik wordt er met het volle geweten niet koud of warm van, daar ik weet dat ze een deel van de wereld een tijd kunnen belazeren, maar niet de hele wereld altijd. Je kunt al het materialisme stelen wat je wilt, maar die gejatte “rijkdom” niet mee nemen naar je graf, dan komt de afrekening met jezelf, En daar vertrouw ik op. Justitie is goed bedoeld, maar lijkt steeds meer op een gezwel wat zichzelf uiteindelijk steeds meer “vernietigd” of ongeloofwaardig maakt na elke gerechterlijke dwaling… Groetjes v Hyperactief