Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

SP wil Glen Mills sluiten

• rina

Een zwartboek? Leuk, zet mij er dan ook maar op.

Weliswaar alleen maar een slachtoffer zonder dat het uitwendg te zien is, maar dat zal niet uitmaken. Ik weet hoe het is niet over straat te durven, ik weet ook hoe het is om mensen op een zinloze manier te verliezen.

En al kost het tijd, heel veel tijd soms, je komt er bovenop, al zul je ervoor moeten vechten.

Dat deze jongeren gestraft moeten worden staat buiten kijf.

Het gaat om de manier waarop zij deze straf moeten ondergaan.

Hoe zij na het uitzitten van de straf weer een menswaardig lid van de maatschappij kunnen zijn, zonder in herhaling te vallen.

En dat laatste schort het aan op Glen Mills, dat hebben de onderzoeken wel bewezen.

• rina

Ja precies, die medewerkers komen er mee weg, terwijl de wettelijke rechten van jongeren en ouders hen steeds verder ontnomen worden.

De enige manier om dit aan te kunnen pakken is inderdaad het naar buiten brengen van alle ‘foute’ toestanden…. en hopen dat er ooit een regering komt die de zaken wél aan durft te pakken.

• Sandy

Ik lees wel, en zeker inhoudelijk.

Even over die holdings, ik hoop dat een ieder weet dat daar 6!!!!!!!!!!!!!!! punten aan vooraf gaan. Je wordt niet zomaar tegen een kast gegooid, daar heb je (ja echt) 6 punten voor gehad. Met een knikje, met een verzoek, verbaal, etc etc etc….

Werkers komen daar makkelijk mee weg? Tis geen psychiatrie…en hoor niet bij de meute die achter Rouvoet aanloopt, en mijn kind heeft never en nooit wat aan medicatie gehad. Hebben ze wel gewild toen hij nog klein was, maar IK als moeder had ook nog wat te vertellen, dus ging het NIET door! We kunnen niet alles op de staat en instellingen gaan gooien. Als ouder hebben we zelf ook nog een stuk verantwoording.

Sandy

• Hyperactief A-P

Sja, das makkelijk praten………..

Ik werk nu al jaren in de jeugdhulpverlening, heb als meisje zijnde “gezeten”

Maar goed, ik heb mijn verhaal duidelijk gemaakt., Ik durf te zeggen te weten. Aldus: Sandy.

Met alle respect Sandy, jou ervaring staat niet voor alle harde kern jongeren, net zo min als mijn ervaring daarvoor staat. Ik heb door de jaren heen zeer veel ervaring opgedaan met uiteenlopende situaties, maar als het zo makkelijk was om ze ergens bij in te delen, dan was de oplossing allang nabij geweest. De meest uiteenlopende ervaringen kom je tegen, ook van jongeren die zwaar de fout ingegaan zijn en niets van eigen verantwoordelijkheid willen weten, alsof het ze opeens “overkwam”… Daarnaast reikt het veel verder dan bijvoorbeeld alleen het Ministerie van Justitie, die komt alleen in zicht aan het einde van de keten, als het kwaad al is geschied.

Maar als jullie in de politiek willen geloven, ik vind het prima….maar niet echt anti psychiatrie klinken. Fijn dat mensen met een tunnel visie het geschreven woord meteen geloven.;) Aldus: Sandy.

Met politiek heb ik ruime ervaring, en ondanks dat ik daar niet in geloof omdat veel politici gevoed worden met verkeerde adviezen en vaak gebrek aan praktijkervaring op dit gebied, moeten veranderingen en wetgeving daar wel vandaan komen. Heeft dus niets met geloven te maken, maar met realiteit, en kun je niet los zien van waar de antipsychiatrie voor staat. Want de adviseurs en onderzoeksbureautjes staan stijf van de psychiaters, die het stokje graag over zouden nemen van dit soort instellingen, en daar ben ik absoluut tegen. Wat zie jij overigens onder een tunnelvisie, leg dat eens uit? Oftewel geef eens een voorbeeld. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Even over die holdings, ik hoop dat een ieder weet dat daar 6!!!!!!!!!!!!!!! punten aan vooraf gaan. Je wordt niet zomaar tegen een kast gegooid, daar heb je (ja echt) 6 punten voor gehad. Met een knikje, met een verzoek, verbaal, etc etc etc…. Aldus: Sandy.

Dat doet helemaal niet ter zake in deze Sandy, het is onwettig, en zaken die onwettig zijn behoren bestraft te worden i.p.v. beloond, zo simpel is het.

Werkers komen daar makkelijk mee weg? Tis geen psychiatrie…en hoor niet bij de meute die achter Rouvoet aanloopt, Aldus: Sandy.

Onwettig handelen heeft niets met wel of geen psychiatrie te maken, fout is fout. Daarintegen kan ik nergens uit opmaken dat er hier mensen zouden zijn die achter Rouvoet aanlopen. Maar de man heeft nou eenmaal wel deze post gekregen, daar kun je niet omheen, los van het feit of je het wel of niet met hem eens bent. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Ik ben het helemaal met je eens Rina, mooi verwoord. Zoals je in een andere posting in andere bewoordingen al schreef zijn er ook veel misstanden waarvan de schade niet altijd zichtbaar is. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

en mijn kind heeft never en nooit wat aan medicatie gehad. Hebben ze wel gewild toen hij nog klein was, maar IK als moeder had ook nog wat te vertellen, dus ging het NIET door! We kunnen niet alles op de staat en instellingen gaan gooien. Als ouder hebben we zelf ook nog een stuk verantwoording. Aldus: Sandy.

Ik vergat dit stukje nog te beantwoorden, jij heb geluk gehad Sandy dat je daar mee weg kwam. Maar ook hiermee staat jou ervaring niet voor de hele hulpverleningsketen. Wij komen wekelijks mensen tegen, die onder druk van uithuisplaatsing gezwicht zijn hun kinderen aan de gevaarlijke medicatie te zetten. Daarnaast is er ook nog veel onwetendheid bij mensen. Laatst kwam ik nog een moeder in de trein tegen, waarvan haar gevoel zei dat medicatie in deze rotzooi was, maar uiteindelijk alle onzin van de deskundigen daarover aangenomen had als zijnde van hun zullen het wel weten. Dus jou verhaal dat mensen het kunnen weigeren, gaat niet altijd op. Soms door naïeviteit, veel vaker door onkunde, en onder dreiging van dwang drang uitoefenen gebeurd vaker dan je denkt… Groetjes v Hyperactief

P.S.: Ik hoop op een gunstige uitspraak oftewel openbaring van het ontbrekende onderzoeksrapport van Strattera, daar dat veel stof zal doen opwaaien… Zelfs de patiëntenvereniging Balans schijnt wakker te worden, zie de posting hierover een klein stukje terug.

• Sandy

Ik blijf erbij Hyper, we zijn zelf verantwoordelijk voor onze daden. Dat ouders onwetend zijn over veel medicatie vind ik vreemd.

Toen ze mijn zoon wat uit wilde schrijven (RIAGG Jeugd) ben ik gaan zoeken, (en er was toen geen standaard internet in huis), kwam rare dingen tegen, en heb wijselijk besloten het niet te doen. Hoe die meneer ook zeurde dat het goed voor hem was, en zelfs benoemd heeft naar CB dat ik een niet meewerkende moeder was, die haar kind op sommige fronten te kort deed. Ik laat mijzelf gewoon niet zomaar wat wijsmaken, wat medicijnen betreft.

Tis geen nieuwtje dat medicatie niet goed is…tenzij het je beter maakt, en er na een tijdje mee kunt stoppen.

Over de holdings…wat doe jij, als een knaap zo flipt dat een gevaar voor zichzelf is, en voor zijn medestudenten? Want dat is ook kiezen tussen twee kwaaien. Ze kunnen hem ook wat rustgevend geven…….

• rina

Tja, je zegt het precies goed je HAD nog wat te vertellen.

Ik heb je vanochtend al geprobeerd duidelijk te maken dat er het een en ander veranderd is, namelijk de uitholling van het wettelijk gezag van ouders.

Nu afgeven op ouders omdat zij zich niet zouden laten horen zoals jij is een beetje zwak en mist ook elke grond.

Hieronder de wetgeving van vandaag de dag:

Artikel 29p

1. Het hulpverleningsplan kan ten aanzien van een met een machtiging opgenomen jeugdige hulpverleningsprogramma’s bevatten aan de toepassing waarvan hij moet meewerken.

2. De hulpverleningsprogramma’s die in het hulpverleningsplan zijn opgenomen, kunnen tegen de wil van de jeugdige of van degene die het gezag over hem uitoefent, worden toegepast voor zover dit nodig is om het met het verblijf beoogde doel te bereiken.

3. Het hulpverleningsplan kan ten aanzien van een met een machtiging opgenomen jeugdige geneeskundige behandelingsmethoden, waaronder het toedienen van medicijnen, bevatten die hij moet gedogen.

4. De geneeskundige behandelingsmethoden die in het hulpverleningsplan zijn opgenomen, kunnen TEGEN DE WIL van de jeugdige of van degene die het gezag over hem uitoefent, worden toegepast voor zover dit nodig is om het met het verblijf beoogde doel te bereiken of voor zover dit nodig is voor de veiligheid van de jeugdige of anderen.

5. De zorgaanbieder meldt de toepassing van het tweede of vierde lid aan de stichting alsmede aan de ouders indien de jeugdige niet onder toezicht is gesteld. Indien de geneeskundige behandelingsmethode wordt toegepast ter behandeling van een stoornis van de geestvermogens, wordt tevens melding gedaan aan het Staatstoezicht op de volksgezondheid.

—————————————————–

En verantwoording als ouders?

Ach, dat is simpel:

- De maandelijkse bijdrage aan het LBIO op tijd betalen.

- Zorgen voor kleding, ook als dat betekent dat een kind binnen drie maanden 4 maten ‘groeit’ (in de breedte)

- Zorgen voor extra zakgeld, wat ze krijgen is niet eens voldoende om naar huis te bellen. En omdat ze ook nog eens maar een bepaald bedrag per week mogen ‘opmaken’, moet je natuurlijk wel zelf zorgen voor shampoo, deo, tandpasta, een flesje parfum, een nieuwe haarborstel, en noem al die andere kleine dingetjes maar op.

- Zorgen voor ‘leesvoer’, en een simpel week- of maandblad uit de winkel voldoet niet, het moet wel een abonnement zijn.

- Bezoek aan je kind, indien mogelijk 2 keer per week, want een uurtje is zo om, en je wilt graag zoveel mogelijk contact houden. Daarbij staan in de tegenwoordige JJI's automaten waar je tegen behoorlijke betaling een blikje cola of een versnapering kunt halen.

Ja, die verantwoording heb je dan als ouders. Spijtig voor die alleenstaande moeders, die het niet vergund is te kunnen werken, of de wel werkenden met een absoluut minimum inkomen. Weg kinderbijslag, weg kindertoeslag, wat blijft zijn de vaak torenhoge kosten.

Maar ja, als ‘verantwoorde’ ouders neem je die voor lief.

• rina

Ik heb net een stukje geplaatst over het wel of niet willen meewerken aan het toedienen van medicatie. Verdiep je eens in de huidige wetgeving.

Als een knaap zo flipt is het duidelijk dat hij daar niet op zijn plaats is.

Als holding in een instelling een wettelijk vergrijp is, moet daar tegen worden opgetreden in plaats van die hulpverleners de hand boven het hoofd te houden.