Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

gepke de leef

  • &&&

    waarom hebben wij nooit over gepke de leef gepost?

    http://nederlandvrij.com/2010/01/dossier-gepke-de-leef-een-vrouw-tegen-de-fascisten/

    http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/4437/de-zaak-gepke-de-leef

    http://nederlandvrij.com/2012/01/gepke-de-leef-opnieuw-voor-maanden-weggeborgen/

    http://petities.nl/petitie/protest-tegen-wet-op-verplichte-ggz

  • Hyperactief A-P

    waarom hebben wij nooit over gepke de leef gepost? Aldus: &&&.

    Die vraag is heel simpel te beantwoorden &&&, dit forum oordeelt niet over privé zaken zonder dossierkennis te hebben, daar is dit gewoonweg de plek niet voor. Daarnaast ga ik persoonlijk niet mee in zaken die emotioneel gezien anders benoemd worden dan ze zijn. Als voorbeeld, een visitatie kan men persoonlijk ervaren als verkrachting, maar is het daarom volgens de wet nog niet. Je kunt daar dan ook terecht geen aangifte van doen, daar zijn andere wegen voor. En even in het algemeen, wat mij opvalt is dat mensen die in boosheid reageren, vaak alleen hun eigen zaak alleen maar verder schaden. Boosheid is een normale emotie, maar het gezegde zegt niet voor niets, eerst komt emotie en dan het verstand. Om zaken aan te pakken is altijd verstand nodig. In het wilde weg alles en iedereen onderuit halen is niet alleen destructief, je komt er geen meter verder mee. Oftewel kort samengevat terug komende op deze zaak, ga ik niet mijn vingers branden aan zaken waar ik het fijne niet van weet. Overigens is de zoekfunctie op deze site niet optimaal, met andere woorden ik sluit niet uit dat er wat over geschreven is. Het gebeurd mij namelijk vrij regelmatig, dat ik op goede zoektermen van iets wat ik zeker weet dat ik het geschreven heb, geen resultaten krijg. Later kom ik zo'n post dan alsnog tegen, waar die zoekterm wel degelijk in stond. Op de oude forums werkte de zoekfunctie beter. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    okeee, ik had eigenlijk niet gelijk ‘een oordeel’ in gedachten…

    wat betreft de gevoelsbeleving die compleet anders is dan juridische wetten, m.b.t. visitatie, welke andere wegen staan daartoe open?

    in het wilde weg alles en iedereen onderuit halen?

    kunnen we ons niet gewoon focussen op het thema:

    politiek en sociaal onwenselijk dus gedwongen in de ggz opnemen?

    zie het maar los van gepke de leef. is het mogelijk dat de ggz die werking heeft, heeft ontwikkeld, of aan het ontwikkelen is?

    en neeeh, ik ben het niet geheel eens met je, dat boosheid je eigen zaak alleen maar schaadt. mensen hebben vrijwel altijd een impuls nodig om werkelijk spijkers met koppen te kunnen slaan. boosheid kan daar net zo goed de impuls voor zijn.

    wel concreet m.b.t. de zaak gepke de leef, is dat ik niet zo zeer begrijp, vanaf hier bekeken, waarom ze dan niet gewoon in een woning kan zitten? het gaat om ontvreemde stukken. wat heeft dat dan met je huis te maken. maar goed, daar heb je gelijk hyper, er valt in dat opzicht niet veel zinnigs over te zeggen.

    dat thema is misschien wel interessant.

    in hoeveel landen, zelfs europese, worden zelfs journalisten nog opgesloten vanwege hun opvattingen en in hoeveel landen worden mensen nog opgesloten omdat ze links om of rechts om een bepaald soort bedreiging kunnen zijn voor een soort gevestigde orde of voor een bepaald plannetje wat door jou gedwarsboomd wordt?

    komt het voor, hoe vaak komt voor dat de ggz daar in nederland voor gebruikt wordt, al of niet met ons medeweten?

  • Hyperactief A-P

    Die andere wegen zijn de politiek op een ander spoor bewegen, dus de democratische besluitvorming ervan zien te overtuigen dat ze op het verkeerde spoor zitten &&&. Ik weet dat is een hele kluif in een maatschappij waar veel mensen liever soap kijken of spelletjes spelen en zich in de weinige tijd dat ze over hebben laten beïnvloeden door het nieuws, inplaats van zelf verder te denken. Wat betreft je laatste alinea heb je zeker een punt, zo las ik de afgelopen dagen dat het aantal onterecht opgesloten mensen de afgelopen tien jaar om zo'n 30.000 mensen ging. Dat zijn dus degeen waarvan het uitkwam, maar hoeveel er daadwerkelijk om politieke redenen opgesloten zitten, daar heb ik geen idee van? Ik heb wel aanwijzingen dat dit ook in Nederland gebeurd, alleen heb ik persoonlijk geen enkel vertrouwen in het systeem alhier dat er onafhankelijk onderzoek komt na een eventuele melding. Dat zijn dus cijfers die nooit boven tafel zullen komen. De eerste de beste nieuwe grote partij die in de Tweede Kamer komt en dat gaat onderzoeken, pleegt denk ik feitelijk suïcide. Maar ik ken iemand die bij een politieke partij die aan de weg timmerde, zat en die door een vreemde vrouw gewaarschuwd werd dat teveel in de gevestigde politiek in een klein midden Nederlands stadje roeren, gevaarlijk kon zijn voor wraak… We hebben het hier over de periode rond de eeuwwisseling. Groetjes v Hyperactief A-P

  • Gepke de Lee

    De reactie kiest dus duidelijk partij voor GGz en politie/OM. Een visitatie is namelijk iets anders als een agentje wat lachend in je vagina staat te wroeten, en hoe zo kan ik daar geen aangifte tegen doen! Ja dat ik boos ben moge duidelijk zijn. Maar mijn ding is ik ben weer buiten en zie het als mijn plicht als mens om de buitenwereld de waarheid te vertellen over wat er

    binnen de cellen van GGz,politie/OM gebeuren. Tis nogal makkelijk reageren van u kant. En zonder emotie geen leven zou ik eraan willen toevoegen.

    Voor dossier kennis kan ik u aanraden een te lezen wat er op de site, www.gepkedeleef.eu staat. En mocht u meer bewijzen willen dat kan ik u die ook toe sturen.

    Maar aan welke kant deze reactie staat = mij duidelijk. wens u een gezond leven en hoop dat u niet zoals duizenden andere mensen slachtoffer wordt van GGz Nederland zij die menen op de stoel van de rechter te mogen gaan zitten zonder ook maar 1 wetenschappelijk bewijs dat hun de waarheid spreken met hun DSM V bijbeltje in de hand.

    Hg Gepke de leef

  • Hyperactief A-P

    Beste Gepke de Leef, volgens mij heeft u dit forum dan niet goed gelezen. Ik kies op geen enkele wijze voor de instanties waar u het over heeft, en er zijn op dit forum zat misstanden aan de kaak gesteld, of op de agenda gezet. Uw nare ervaringen (is nog zachtjes uitgedrukt) doe ik niets aan af. Maar ik heb geprobeerd aan te geven, hoe moeilijk misstanden soms juridisch ingepast kunnen worden. Geschreven tekst kan veel oncompleter overkomen dan gesproken tekst. Maar er kan nou eenmaal niet op alle individuele zaken ingegaan worden, ook al zou ik dat nog zo graag willen. Jammer dat u mij gelijk beticht van het meegaan in een fout systeem. Overigens voel ik me daarop niet aangesproken, omdat ik van mezelf beter weet. Groetjes v Hyperactief A-P

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Als de koningin ook nog eens op een bepaalde manier wordt gezien, gaan sommige mensen extra op je reageren. OM en de psychiatrie zijn voor bepaalde individuen ( die eigenlijk voor een menswaardig systeem zijn) levensgevaarlijk.

  • Gepke de Lee

    Het gaat mij nu niet om mij maar om de mensen die binnen zitten in die instellingen. Ik ben er geweest en weet hoe het er toe gaat.

    Jammer dat u niet op mijn site www.gepkedeleef.eu heeft gekeken hoe en waarop RM met ECT advies is gegeven.

    Onlangs zat ik onterecht in detentie en weer moest ik aanhoren hoe iemand in de cel naast mij lag dood te gaan, een paar uur voor het intreden van haar dood

    werd ZE PAS naar ziekenhuis gebracht om de sterftecijfers laag te houden. En ik bedoel dus geen medische verzorging gekregen en respectloos een mens eenzaam

    laten sterven.

  • &&&

    ja dat lijkt inderdaad wel een beetje zo ja, dat er voor ‘de kant’ van het OM en GGZ gekozen wordt.

    en dan zet ik ‘de kant’ met nadruk tussen aanhalingstekens. naar mijn optiek is ggz namelijk expliciet wat anders dan OM of politie.

    in het verlengde daarvan moet ik echt zeggen op dit forum te komen om de slechtheid van de psychiatrie, de ggz te belichten. en niet om kritiek te hebben op OM of politie. wat niet wil zeggen dat ik daar geen kritiek op heb, maar daar zou ik dan inderdaad voor naar een ander forum gaan. alhoewel… ik wel over het OM en rechters spreek op dit forum, als het gaat om rechtspraak waarbij iemand weer eens veroordeeld wordt ..tot de ggz/psychiatrie.

    dat visitatie's onprettig zijn en je je levenlang psychisch zo niet lichamelijk kunnen schaden, zal ik absoluut niet in twijfel trekken. zelfs de mensen die uit een soort weerstand tegen het zich te laten onderdrukken roepen ‘lekker’ nadat dat gebeurd is, noteer ik niet als een argument om visitatie ook van trekken te voorzien die gezond zouden zijn voor de psyche..!!!

    of het hier gaat over gepke, over jou gepke, of over een thema gaat waar jij met jouw situatie, onder zou vallen, dat heb ik enkel als vraag gedeponeerd. omdat elke zaak waar iemand problemen heeft met ggz/psychiatrie of zelfs dwangbehandelingen, me trekken of soms zelfs witheet en hels maken. en het gegeven dat het me soms witheet maakt, is er dan vaak ook oorzaak van, dat ik bij mezelf te rade ga, van wat het dan is, wat me zo witheet maakt. en dan ga je ook begrippen definieren. zoals ‘straf’ en ‘hulp’ en ‘vrede’ en ‘oorlog’ en ‘meewerken’ en ‘verzet’ en ‘waarom’ en ‘daarom’.

    en in dit geval lees ik dus dat iemand ‘ergens’ een probleem mee heeft en al of niet als gevolg daarvan gedwongen wordt behandeld in een psychiatrische kliniek.

    als ik dan op voorhand kan zeggen dat ik op geen enkele manier voorstander ben van gedwongen psychiatrische behandeling, dan is dus ook geen enkele aanleiding daarvoor gerechtvaardigd in mijn optiek.

    of dat de gedwongen behandelde persoon dus volledig van lotje getikt is of niet, of hoe je het maar wilt omschrijven, dat boeit me in dat opzicht dus in geen enkel opzicht. dwangbehandelen met psychiatrie is voor mij een NO NO en een NO GO.

    en in dat opzicht zal ik dus zonder meer ‘de kant’ van gepke kiezen.

    en als er links om of rechts om gezocht wordt naar strafbare feiten om iemand zich anders te gaan laten gedragen, omdat hoe ‘de persoon in kwestie’ (en daarmee probeer ik de situatie op een hoger kader te brengen en meer als thema te belichten, dan het op de man ‘gepke’ (vrouw die haar man staat (:P) ) te spelen, dan ben je in wezen als OM al met een dwaalspoor bezig. er is immers zoiets als vrijheid.

    zoeken om iets bestraft te kunnen krijgen, niks kunnen vinden en dan maar in de psychiatrie op te bergen is een mensenonrecht wat zeker in dit westelijke deel van de wereld toegepast wordt. daar zullen vast nooit cijfers van op tafel komen, anders dan 50 jaar na dato… als er eindelijk rapporten open gebroken worden, zoals… je weet wel.. met de rooms katholieke kerk.

    dat de psychiatrie zich leent voor zulk soort oplossingen, typeert, onderstreept, benadrukt, bevestigt, dat dat een ‘leer’ is die het begrip ‘ethiek’ keihard van de rotsen afgekletterd hebben en integriteit alleen maar kennen als het laatste woord wat door het slachtoffer geroepen werd en tegen die klif weerkaatst werd tijdens het neerstorten in de afgrond.

    die psychiatrie dient namelijk niet de persoon in kwestie, maar de omstander.

    dat politiek de enige manier is om zo'n beweging in beeld te brengen…. als dat zo is, dan ben ik hier politiek aan het bedrijven. meneer de voorzitter…

    en ja, ik ben het eens met gepke, dat er zonder emotie geen leven is.

    waarmee ik niet de psychiatrie in de kaart wil spelen dat zij dus elk schijnbaar emotieloos leven maar van kant moeten gaan maken. geenszins. hoe vergelijkbaar de psychiatrie ook zijn aan wilde honden, die lukraak alles om zich heen maar aan flarden trekken en het ‘keurig’ noemen.

    …en gaat over tot de orde van de dag. B)-

  • &&&

    en ook namens de mensen die niet van zich kunnen laten horen, bedankt, gepke, dat je hier laat horen van je,

    en als je me iets rechtstreekser kunt aanwijzen op je site waar ik dat advies voor ECT middels een RM kan lezen, dan graag.

    heb je die ECT moeten ondergaan?