Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Medicatie gerelateerd geweld/ suïcide !!!

• Aliby

Ik blijf gewoon nuchter, bovendien ben ik geen medicijnslikker, ik sport. Ook dat is goed voor je gezondheid hoor, dus gezonde lichaamsbeweging en niet roken kan ik ook een ieder aanbevelen dat is namelijk ook een heel goed medicijn voor de psyche. Ik vind uitspraken van mensen die totaal geen medische achtergrond hebben en toch mensen er toe bewegen geen medicijnen meer te nemen niet kunnen. Ik snap jullie motivatie ook niet zo, er moet meer achter jullie drijfveer zitten dan alleen maar willen helpen. Het andere probleem is, jullie dulden geen critiek, niemand heeft er verstand van, behalve jullie en dan moet ik helaas toch weer vermelden dat ik vind dat er een enigszins narsistisch, egocentrisch tintje aan jullie handelen zit, daar overtuig je nu eenmaal niet iedereen mee.

• Alkien

Als je goed had opgelet Albert had je kunnen zien dat wij wel degelijk tegen kritiek kunnen. Alleen is het zo dat wij daarna weer proberen de andere kant ervan te belichten, maar dat zie ik niet als het niet tegen kritiek kunnen.

Ik weet ook dat jij ooit eens gezegd hebt dat je Ritalin slikt. Dat kan ik niet betitelen als geen medicatie slikker.

Maar goed jij bent volwassen, maar kinderen die eraan blootgesteld worden hebben er geen zeggenschap in.

En dat vind ik persoonlijk gewoon niet kunnen.

Heb je eigenlijk ooit het stuk wel eens gelezen aangaande Ritalindoden ???

Kun je doen op www.antimedicatie.web-log.nl

Lees gewoon eens, en daarna gaan we gewoon verder praten. :)

Groet,

Alkien.

• Hyperactief A-P

Ik blijf gewoon nuchter, bovendien ben ik geen medicijnslikker, ik sport. Ook dat is goed voor je gezondheid hoor, dus gezonde lichaamsbeweging en niet roken kan ik ook een ieder aanbevelen dat is namelijk ook een heel goed medicijn voor de psyche. Aldus: Aliby.

Daar heb je helemaal gelijk in Aliby, en als je nu geen medicatie meer slikt is dat alleen maar beter.

Ik vind uitspraken van mensen die totaal geen medische achtergrond hebben en toch mensen er toe bewegen geen medicijnen meer te nemen niet kunnen. Aldus: Aliby.

Wij hebben genoeg achtergrond om te weten wat we doen en waar we voor staan. En nogmaals, wij waarschuwen iedereen NOOIT op eigen houtje met medicatie te stoppen. Dit moet ALTIJD gebeuren in overleg onder supervisie van een niet psychiatrische officiële arts.

Ik snap jullie motivatie ook niet zo, er moet meer achter jullie drijfveer zitten dan alleen maar willen helpen. Aldus: Aliby.

Onze beweegredenen zijn zuiver, en wat een ander daar van denkt is voor die ander zijn of haar rekening.

Het andere probleem is, jullie dulden geen critiek, niemand heeft er verstand van, behalve jullie en dan moet ik helaas toch weer vermelden dat ik vind dat er een enigszins narsistisch, egocentrisch tintje aan jullie handelen zit, daar overtuig je nu eenmaal niet iedereen mee. Aldus: Aliby.

Onzin, goed onderbouwde kritiek is altijd welkom, maar hetgeen wij neerzetten is onderbouwd en nou eenmaal niet zomaar zonder kennis van zaken neergezet. Overigens wel met respect blijven discusseren, is nergens voor nodig om op de persoon te gaan zitten. Groetjes v Hyperactief

• Aliby

Tís goed Hyper, het is niet zozeer de boodschap die wordt verkondigd dat mij tegen de borst stuit, maar de boodschapper.

Ik sta open voor verschillende benaderingen, dat kan ik helaas van jullie niet zeggen. Ik wordt hier zelfs door Alkien alweer neergezet alsof ik een zondaar ben, die af en toe Ritalin slikt. Alsof ik jullie beschuldig van zondaren omdat jullie roken. Overigens over respect in discuseren gesproken, ik moet helaas zeggen, dat ik jullie daar nu niet het grote voorbeeld in zie. Misschien is dat wel de reden, dat jullie boodschap mij niet zo aanspreekt. Wellicht als het door iemand anders gebracht zou worden, met werkelijke medische kennis, kan die mij doormiddel van correcte omgangsvormen wel overtuigen. Nogmaals, als iemand een boodschap over wil brengen, moet hij dat ook kunnen brengen.

• Alkien

Nou ja Albert, je kan het ook uit zijn verband trekken hoor. dat is toch niet nodig ???

Lees het nu eens goed.

En in onze boodschappen gaat het niet om de Boodschapper, maar om de boodschap.

Zo kom jij dus over alsof jij gewoon ons niet moet. Dat staat er los van Albert. Wij verkondigen een boodschap, en dus moet je niet de boodschapper de schuld geven.

Groet,

Alkien.

• Hyperactief A-P

Tís goed Hyper, het is niet zozeer de boodschap die wordt verkondigd dat mij tegen de borst stuit, maar de boodschapper. Aldus: Aliby.

Dat is jou probleem Aliby, het gaat nog altijd om de boodschap en niet om de boodschapper. Heb je het boek ziektemakers uit deze topic : http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=771&t=771 aleens gelezen om maar ff een voorbeeld te geven ??? En zo is er nog wel meer lectuur van diverse mensen uit diverse hoeken vandaan te vinden waar je zelf e.e.a. kan controleren of hetgeen wij schrijven ook klopt. En ja, ik heb zelfs boeken van psychiaters, oftewel ik lees de andere kant ook.

Ik sta open voor verschillende benaderingen, dat kan ik helaas van jullie niet zeggen. Ik wordt hier zelfs door Alkien alweer neergezet alsof ik een zondaar ben, die af en toe Ritalin slikt. Alsof ik jullie beschuldig van zondaren omdat jullie roken. Aldus: Aliby.

Wij staan ook wel degelijk open voor andere benaderingen, neem deze topic bijvoorbeeld maar : http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=893&t=893 De psychiater daarin is tegen medicatie, maar ziet het soms als een uiterst middel bij deze uitbehandelde mensen om ze weer op de been te krijgen. En dat is een heel andere benadering dan hele legers kinderen aan de medicatie zetten terwijl het schoolsysteem niet deugt. En Alkien zet jou echt niet als een zondaar neer hoor, daar ken ik haar goed genoeg voor, ze heeft al vaker geuit dat volwassenen zelf moeten weten wat ze doen, met roken is dat overigens net zo. Als ik toen geweten had wat ik nu wist, was ik daar ook nooit aan begonnen. Maar jij moet ongetwijfeld die tijd kennen dat je bij allerlei evenementen dood gegooid werd met gratis pakjes Marlboro. Als je naar autoraces in Zandvoort ging, werd je bij de ingang van alles in je handen gedrukt. Reclameauto's, op TV etc. je zag niet anders. En eigenlijk had de tabaksindustrie destijds dezelfde methoden als de farmaceuten met pillen nu.

Overigens over respect in discuseren gesproken, ik moet helaas zeggen, dat ik jullie daar nu niet het grote voorbeeld in zie. Misschien is dat wel de reden, dat jullie boodschap mij niet zo aanspreekt. Wellicht als het door iemand anders gebracht zou worden, met werkelijke medische kennis, kan die mij doormiddel van correcte omgangsvormen wel overtuigen. Nogmaals, als iemand een boodschap over wil brengen, moet hij dat ook kunnen brengen. Aldus: Aliby.

Ach we kunnen het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken, er zullen altijd mensen blijven waar je het toch nooit goed bij doet. Gezien de overgrote meerderheid van de positieve reacties die wij krijgen, maak ik me daar geen zorgen over. Als wij het zo slecht deden dan zouden we niet zoveel gevraagd worden door anderen om te komen schrijven. En zolang jij zelf niet bereid bent om op onderzoek uit te gaan hoe het in deze materie zit, dan houdt het natuurlijk op. Maar dan is het ook zinloos om hierover verder te discusseren. Ik respecteer het dat je de discussie hier aangaat, maar probeer dan ook eens wat zaken hierover te lezen, dan zal je echt zien dat wij het nog niet zo slecht bedoelen. Ik vindt jou overigens milder geworden in de discussie, en zelf proberen wij dat ook wat te perfectioneren, maar nogmaals niet iedereen kan je nou eenmaal tevreden stellen, zou erg saai worden ook.;) Groetjes v Hyperactief

• Aliby

Dat snap ik niet helemaal, ik moet jullie niet de schuld geven van de boodschap die jullie brengen. Als ik jullie de schuld zou geven van de boodschap die jullie brengen, zou dat betekenen dat de boodschap slecht is, maar dat vind ik maar ten dele waar.

Er zit zeker een kern van waarheid in de boodschap van een ander, die jullie brengen. Het is alleen niet jullie boodschap, jullie dragen het alleen maar uit. Het is puur en alleen maar de manier waarop jullie die uitdragen waar ik niet achter sta. Ik ben niet helemaal overtuigd van de integriteit van de “boodschappers”, daarom is het voor mij moeilijk om de “boodschappers” als autenthiek te beschouwen.

• Alkien

Dagje Amsterdam misschien een optie Albert ???? ;)

Kijk geschreven tekst komt altijd anders over dan gesproken woord. Dat zul je wel met me eens zijn.

Maar wat wij doen is misschien soms wat “hard”, maar het komt uit een goed hart voort, want wij kunnen er dus gewoon niet tegen dat er zoveel mensen/ kinderen aan onderdoor gaan.

Dan kan tekst die we schrijven vaak hard aan komen.

Maar net als wat Hyper ook al zegt dat zijn we aan het proberen te verbeteren.

En wat Hyper ook zei, is dat jij milder bent geworden. Dat ben ik met hem eens.

Net zo goed als dat ik het heel dapper van je vind dat je hier bent gaan schrijven.

En ik waardeer dit dan ook.

Bij deze. ;)

Groet,

Alkien.

• Aliby

Even voor de duidelijkheid, ik lees ook best wel eens het één en ander natuurlijk, anders zou ik niet bij machte zijn om ook eens wat tegenwicht te kunnen bieden in een discussie. Dat ik ook mild kan zijn is alleen maar aan jullie zelf te danken, daag je me echter uit door mij bijvoorbeeld te vergelijken met één of andere nazidokter in een concentratiekamp, dan leer je de andere Albert kennen. Dus, behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Of het wordt een kwestie van “zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten”. Tsja en op die manier kun je natuurlijk nooit een fatsoenlijke discussie met elkaar aangaan. Discussie's hoeven overigens ook niet altijd te ontstaan door eerst een hele voorstudie te moeten doen naar het onderwerp, waar de boodschapbrenger het over wil hebben. Niet iedereen heeft er tijd voor om al die documentatie uit te pluizen, gewoon een eigen mening ventileren kan net zo verhelderend zijn.

• Hyperactief A-P

Even voor de duidelijkheid, ik lees ook best wel eens het één en ander natuurlijk, anders zou ik niet bij machte zijn om ook eens wat tegenwicht te kunnen bieden in een discussie. Aldus: Aliby.

Oké Aliby, dat is alleen maar goed, ook wij dragen beslist geen boodschappen voor anderen uit zonder ons zelf verzekerd te hebben van de nodige info/ literatuur etc. om er van verzekerd te zijn dat de info juist is.

Dat ik ook mild kan zijn is alleen maar aan jullie zelf te danken, daag je me echter uit door mij bijvoorbeeld te vergelijken met één of andere nazidokter in een concentratiekamp, dan leer je de andere Albert kennen. Dus, behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Of het wordt een kwestie van “zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten”. Aldus: Aliby.

Miscommunicatie is het grootste probleem met geschreven tekst, mondeling kan je nu eenmaal veel sneller dingen goed duidelijk maken. Maar goed met de tijd hebben wij ook geleerd dingen anders te brengen, en dat blijft nog steeds een aandachtpunt omdat verder te verbeteren. En ik zou jou of wie dan ook NOOIT met een nazidokter vergelijken. Wat mij wel op valt, is dat als de misstanden van die tijd aangehaald worden dat je dan door het taboe gauw misverstanden of een verkeerde intepretatie heb. Ik pieker me dan ook al een hele tijd suf, hoe je deze dingen goed geschreven kan verwoorden zonder dat het verkeerd opgevat wordt, dat is een hele opgave. Die uitspraak van die psychiater die ik aanhaalde waar jij op doelt, was niet om jou te vergelijken met die psychiater die overigens zelf slachtoffer werd van zijn uitspraken, maar meer om te laten zien dat mensen (ook wij) vaak uit routine dingen zeggen waar we eigenlijk niet bij stil staan. Ik hoop dat het je nu duidelijk is, maar zou jou absoluut niet met de praktijken van mensen uit die tijd vergelijken, overigens was degeen die ik noemde geen nazi, hij werd er zelf later slachtoffer van.

Tsja en op die manier kun je natuurlijk nooit een fatsoenlijke discussie met elkaar aangaan. Discussie's hoeven overigens ook niet altijd te ontstaan door eerst een hele voorstudie te moeten doen naar het onderwerp, waar de boodschapbrenger het over wil hebben. Niet iedereen heeft er tijd voor om al die documentatie uit te pluizen, gewoon een eigen mening ventileren kan net zo verhelderend zijn. Aldus: Aliby.

Dat ben ik helemaal met je eens, kan zeker zeer verhelderend zijn. Groetjes v Hyperactief