TÃÂs goed Hyper, het is niet zozeer de boodschap die wordt verkondigd dat mij tegen de borst stuit, maar de boodschapper. Aldus: Aliby.
Dat is jou probleem Aliby, het gaat nog altijd om de boodschap en niet om de boodschapper. Heb je het boek ziektemakers uit deze topic : http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=771&t=771 aleens gelezen om maar ff een voorbeeld te geven ??? En zo is er nog wel meer lectuur van diverse mensen uit diverse hoeken vandaan te vinden waar je zelf e.e.a. kan controleren of hetgeen wij schrijven ook klopt. En ja, ik heb zelfs boeken van psychiaters, oftewel ik lees de andere kant ook.
Ik sta open voor verschillende benaderingen, dat kan ik helaas van jullie niet zeggen. Ik wordt hier zelfs door Alkien alweer neergezet alsof ik een zondaar ben, die af en toe Ritalin slikt. Alsof ik jullie beschuldig van zondaren omdat jullie roken. Aldus: Aliby.
Wij staan ook wel degelijk open voor andere benaderingen, neem deze topic bijvoorbeeld maar : http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=893&t=893 De psychiater daarin is tegen medicatie, maar ziet het soms als een uiterst middel bij deze uitbehandelde mensen om ze weer op de been te krijgen. En dat is een heel andere benadering dan hele legers kinderen aan de medicatie zetten terwijl het schoolsysteem niet deugt. En Alkien zet jou echt niet als een zondaar neer hoor, daar ken ik haar goed genoeg voor, ze heeft al vaker geuit dat volwassenen zelf moeten weten wat ze doen, met roken is dat overigens net zo. Als ik toen geweten had wat ik nu wist, was ik daar ook nooit aan begonnen. Maar jij moet ongetwijfeld die tijd kennen dat je bij allerlei evenementen dood gegooid werd met gratis pakjes Marlboro. Als je naar autoraces in Zandvoort ging, werd je bij de ingang van alles in je handen gedrukt. Reclameauto's, op TV etc. je zag niet anders. En eigenlijk had de tabaksindustrie destijds dezelfde methoden als de farmaceuten met pillen nu.
Overigens over respect in discuseren gesproken, ik moet helaas zeggen, dat ik jullie daar nu niet het grote voorbeeld in zie. Misschien is dat wel de reden, dat jullie boodschap mij niet zo aanspreekt. Wellicht als het door iemand anders gebracht zou worden, met werkelijke medische kennis, kan die mij doormiddel van correcte omgangsvormen wel overtuigen. Nogmaals, als iemand een boodschap over wil brengen, moet hij dat ook kunnen brengen. Aldus: Aliby.
Ach we kunnen het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken, er zullen altijd mensen blijven waar je het toch nooit goed bij doet. Gezien de overgrote meerderheid van de positieve reacties die wij krijgen, maak ik me daar geen zorgen over. Als wij het zo slecht deden dan zouden we niet zoveel gevraagd worden door anderen om te komen schrijven. En zolang jij zelf niet bereid bent om op onderzoek uit te gaan hoe het in deze materie zit, dan houdt het natuurlijk op. Maar dan is het ook zinloos om hierover verder te discusseren. Ik respecteer het dat je de discussie hier aangaat, maar probeer dan ook eens wat zaken hierover te lezen, dan zal je echt zien dat wij het nog niet zo slecht bedoelen. Ik vindt jou overigens milder geworden in de discussie, en zelf proberen wij dat ook wat te perfectioneren, maar nogmaals niet iedereen kan je nou eenmaal tevreden stellen, zou erg saai worden ook.
Groetjes v Hyperactief