Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Medicatie gerelateerd geweld/ suïcide !!!

• Hyperactief A-P

Nou, daar ben ik gauw klaar mee.

Er lopen genoeg TBS-sers rond, die zonder hun medicatie accuut weer in de fout gaan. Aldus: Aliby.

Dan moet ik je helaas teleurstellen Aliby, met cijfers uit de onlangs gehouden Tijdelijke TBS Commissie. Bladzijde 19 van boek 2 van het eindrapport geeft aan dat ongeveer 70 % van de TBS populatie in het verleden hulpverleningscontacten heeft gehad, waarvan circa 45 % klinische opnames en ongeveer 20 % ambulant. Een aanzienlijk deel volgens dit rapport is behandeld in de GGZ !!! Daarnaast zit er ook een toenemende groep illegalen zonder verblijfsvergunnig, en dus zonder enige vorm inkomen en/ of bestaansrecht. Bij de eerste aanzienlijke groep komen gelukkig nu steeds meer internationale waarschuwingen los over de extra risico's van suïcide en medicatie gerelateerd geweld los. Iets wat al langer bekend was, maar door de belangenverstrengeling nooit naar buiten gekomen is.

De tweede groep heb je weing fantasie voor nodig dat mensen zonder enige vorm van bestaan die niets te verliezen hebben crimineel gedrag gaan vertonen, heeft niets met geestesgesteldheid maar alles met overleving te maken. Daarnaast zit er een aanzienlijke populatie die in de één of andere vorm een catastrofale vorm van huiselijk geweld op zijn/ haar geweten heeft, en vrijwel ieder weldenkend mens kan inschatten dat het recidive risico van zo'n groep relatief laag is, daar er in een nieuwe situatie zich zelden een gelijksoortige situatie voordoet. Wij krijgen steeds meer aanwijzigingen en bevestigingen dat juist de onderdrukking met medicatie tot buitensporige geweldsuitbarstingen kan leiden.

Dat heeft niets met caracter te maken, maar veelal met de geestelijke gesteldheid veroorzaakt door een stoornis in de hersenen. Als die niet door medicatie wordt aangepakt, zijn het lopende tijdbommen. Aldus: Aliby.

“Stoornissen” worden in de DSM gestemd, “stoornissen” zijn niet wetenschappelijk en/ of medisch bewezen. Daarnaast is veel gebied in de hersenen nog onbekend, en bestaat twijfel of dat ooit wel allemaal in kaart gebracht kan worden. Met medicatie de natuurlijke processen in de hersenen als experiment proberen te beïnvloeden is onetisch, en een levensgevaarlijke bezigheid gezien de in hoog tempo loskomende internationale waarschuwingen aangaande medicatie. In de top van de psychiatrie zei een psychiater uit de DSM vijf werkgroep dit over “stoornissen”:

Dr. Darrell R., Psychiater **Voorzitter DSM-V Werkgroep, zei in een

interview in 2006**,"Ik ben de, eh, Directeur van Onderzoek van de

American Psychiatric Association. Op dit moment weten we van werkelijk

geen enkele geestelijke stoornis de oorzaak".

En waar men niets van weet, moet men vanaf blijven, is tegen alle beroepsethiek in, en levensgevaarlijk gezien de waarschuwingen, bijwerkingen en bewezen uitbarstingen van medicatie. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

O ja sorry, ik ben ook nieuw hier. Misschien kom ik hier eens vaker om een vorkje mee te prikken. Aldus: Aliby.

Je bent welkom hier Aliby, een kritisch tegengeluid kan de discussies fris houden, en mensen zelf tot nadenken stemmen. Groetjes v Hyperactief

• Aliby

Je kunt met steekhoudende argumenten komen zo veel je wilt, maar ik zou hoe dan ook als ouder niet graag zien, dat dit soort lui vrij rondlopen met alle gevolgen van dien. Er zijn inmiddels genoeg voorbeelden bekend waar sommige TBS-ers toe in staat zijn, daar zit niets menselijks meer in. Daar moeten onze kinderen en de rest van de samenleving tegen worden beschermd en als medicijnen daar aan toe bijdragen, dan so be it, ongeacht of er nu sprake is van een soornis, of hoe je het anders ook maar wilt noemen. Ik kan me voorstellen dat ouders die zelf kinderen in een TBS-clinic hebben zitten, daar niet meer objectief over kunnen zijn, het zal je kind maar wezen. Maar het merendeel van de ouders hier in Nederland, zullen ongetwijfeld mijn mening delen, daar hoeven ze echt geen andere wetenschappelijke benaderingen voor te lezen.

• Hyperactief A-P

Je kunt met steekhoudende argumenten komen zo veel je wilt, maar ik zou hoe dan ook als ouder niet graag zien, dat dit soort lui vrij rondlopen met alle gevolgen van dien. Aldus: Aliby.

Kijk jij bent geheel vrij er een andere mening op na te houden Aliby, maar er kunnen alleen juiste beslissingen genomen worden op steekhoudende argumenten, met bepaalde categorieën TBSsers waaronder bijvoorbeeld de verkrachter c.q. moordenaar van een kind (Schiedammer Parkmoord) ben ik het overigens voor de volle 100 % met je eens dat zulke mensen niet meer op straat thuishoren. Maar dat soort mensen hoort ook mijnsinziens niet in een TBS kliniek thuis, daar TBS gericht is op terugkeer in de samenleving, en levenslange gevangenisstraf meer op zijn plaats is. Doch zijn er genoeg categorieën over waarvan het recidiverisico nihil is, en terugkeer wel op zijn plaats is. Overigens is het recidiverisico bij zware delicten vanuit detentie hoger, en daar gaan de mensen aan het einde van de straf ook gewoon de straat op, en daar hoor je niemand over.

Er zijn inmiddels genoeg voorbeelden bekend waar sommige TBS-ers toe in staat zijn, daar zit niets menselijks meer in. Daar moeten onze kinderen en de rest van de samenleving tegen worden beschermd en als medicijnen daar aan toe bijdragen, dan so be it, ongeacht of er nu sprake is van een soornis, of hoe je het anders ook maar wilt noemen. Aldus: Aliby.

De mensen waar jij op doelt komen over het algemeen ook niet meer buiten, gezien de toename van het aantal longstay/ longcare plaatsen tot ± 200 op dit moment. Overigens is dit wel in strijd met internationale verdragen, daar longstay/ longcare niet mag dienen als verkapte onwettige levenslang. Als men wil dat iemand levenslang binnen blijft, dan zal men die door middel van levenslange gevangenisstraf ook als zodanig moeten veroordelen. En nogmaals, medicijnen dragen niet bij aan meer veiligheid, er komen juist steeds meer internationale waarschuwingen dat die het risico op suïcide en geweld kunnen verhogen.

Ik kan me voorstellen dat ouders die zelf kinderen in een TBS-clinic hebben zitten, daar niet meer objectief over kunnen zijn, het zal je kind maar wezen. Maar het merendeel van de ouders hier in Nederland, zullen ongetwijfeld mijn mening delen, daar hoeven ze echt geen andere wetenschappelijke benaderingen voor te lezen. Aldus: Aliby.

Daar kan jij je helemaal niets bij voorstellen daar je nu generaliseerd. je heb ouders die dat i.d.d. niet kunnen en je heb ouders die dat wel kunnen, en die bijvoorbeeld beter geïnformeerd zijn wat er precies gaande is, en de zaken aangaande hun kind beter in kunnen schatten dan de kliniek. Dat laatste is overigens ook zo gek niet, men heeft bij de Tijdelijke TBS Commissie nog toegegeven dat men na 80 jaar TBR/ TBS niet weet wat werkt. Daarnaast zijn veel sociotherapeuten vaak net zo oud als de jongsten binnen de klinieken, en het is het verloop soms zeer groot. De meerderheid van de meningen is gebaseerd op verkeerde media propaganda, het TBS systeem is teveel opgerekt voor personen die er niet horen, maar i.p.v. als “patiënt behandeld” te worden, in de gevangenis behoren te zitten, met absolute zekerheid over de strafduur, wat zowel voor slachtoffers als voor daders beter is… Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

Hoi Hyper,

Je schreef: “en bedenk daarbij dat dit het topje van de ijsberg is. Een heleboel landen hebben geen enkele registratie op dit gebied”

Toevallig had ik al wat hierover met de beheerder (Rosie) van de site van gedachten gewisseld.

En ook over de anti-depressiva die in het grondwater zit. (je weet wel, waar we het al eens over gehad hebben)

Ik heb er nog bij geschreven dat ik de lijst van deze site had, maar Rosie zal wel geen Nederlands kunnen lezen.

Groetjes van Ellen :)

• Ellen XL

Ja dat zei Rosie, de beheerder van de site waarop de lijst ook al, ze vroeg me de lijst zo veel mogelijk door te sturen…

Groetjes v Ellen

• Ellen XL

Dr. Darrell R., Psychiater **Voorzitter DSM-V Werkgroep, zei in een

interview in 2006**,"Ik ben de, eh, Directeur van Onderzoek van de

American Psychiatric Association. Op dit moment weten we van werkelijk

geen enkele geestelijke stoornis de oorzaak".

Behalve waar vind ik die uitspraak eigenlijk ook heel erg grappig!

• Hyperactief A-P

Behalve waar vind ik die uitspraak eigenlijk ook heel erg grappig! Aldus: Ellen XL.

Hoi Ellen XL, wat er minder grappig aan is, dat ze hele legers kinderen en mensen aan de gedragsveranderende gevaarlijke medicatie gezet hebben waarvan niemand de lange termijn effecten kan. En nog erger, waar nu door de officiële internationale organisaties die op de veiligheid van medicatie toe moeten zien druppelgewijs steeds meer gevaren die wel bekend waren maar achtergehouden zijn door de industrie bekend worden… En nog zijn er mensen terwijl dit van het hoogste orgaan afkomt waar “stoornissen” door middel van stemming geboren worden als niet waar aannemen, totdat…:( Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Ook dat van dat grondwater is i.d.d. een groot probleem Ellen XL, maar wat te denken van de ± 3 miljoen mensen in Nederland die wel één of ander psychiatrisch medicijn slikken. Het geweld in de samenleving (hoef ik jou niet te vertellen, maak je dagelijks mee in jou werk) neemt gigantische vormen aan. Maar de relatie met psychiatrische medicatie kunnen we hier nooit leggen, omdat het niet geregistreerd wordt, is ook iets waar wij voor ijveren dat dit moet veranderen, daar destijds de buschauffeur die in Zaandam “zomaar” in blinde woede neergestoken werd, ook iemand was die deze troep slikte…:( En psychiaters om hun eigen en de industriebelangen veilig te stellen, die meteen naar buiten brengen dat zo'n iemand zijn medicatie niet slikte, wat ikzelf van nabij nog meegemaakt heb als de grootste leugen… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

En hier gaan we ook zeker mee verder Ellen XL, vorige week heb ik als één van de eersten de DVD die tegen de psychiatrie uitkomt gezien. ± 1,5 uur beeldmateriaal wat er niet om liegt, wat grotendeels gevuld is met beeldmateriaal uit de psychiatrie zelf, wat veel psychiaters “behandelen” noemen, maar pure mishandeling en marteling is met grote schade voor degeen die het ondergaan hebben. Aan het eind komen er naast de vele onafhankelijke dicipline's betrokken/ slachtoffers en nabestaanden in beeld… Mensen die na het zien van deze DVD nog hun kop in het zand steken, die verdienen een psychiatrische pseudo “behandeling”… Ik kan niet wachten tot die gepresenteerd is, dan kom ik er uitgebreid op terug alhier. Groetjes v Hyperactief