Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

WAARSCHUWING voor BLOWEN !!!

• Alkien

Ach Just Me, dat is de straat en chattaal. Daar kan ik ook geen wijs uit. Maar ik heb wel te maken met een zoon die ook dyslecties is, wel niet in erge maten, maar toch best lastig, en moeilijk leesbaar. Zijn vader is volledig analfabeet door dyslexie.

Hoe vaak ik die man niet vanalles heb geprobeert bij te brengen……maar vergeet het maar. Je krijgt het er niet in.

Op het moment zelf gaat het heel even, maar na een uur zien ze het niet meer en wordt het een totaal anders woord…..

Ik vind het soms lastig om te lezen, maar heb er wel begrip voor, en dan maakt het mij niet uit hoe of waar het op dat moment vandaan komt.

Ik weet overigens wel dat bepaald middelengebruik het kunnen verslechteren.

Maar in deze nemen gedane zaken geen keer.

Groet,

Alkien. ;)

• Hyperactief

Oké Sjakie, zoals ik al zei, ik kan met veel wat je schrijft wel leven, zolang het geen afzeiken van mensen is blijft waarschuwen goed (ik heb inmiddels al gelezen dat je het goed bedoeld;)), ik ben zelf ook zwaar tegenstander van drugs. En het zal de situatie zeker niet verbeteren, ben ik helemaal met je eens. Ook vandaag in de TBS commissie kwamen delicten aan drugs gerelateerd of onder invloed van, hoe je het maar wil benoemen, weer meer dan eens aan bod. Mensen weten half niet wat ze riskeren, het blijft gevaarlijk. Groetjes v Hyperactief

P.S.: Netwerk had opeens wat anders dan dat ze aangaven in de vooraankondiging.

• Chaosx1

Je zuurt gewoon Sjakie en je ziet dingen die er niet zijn wie zegt dat ik problemen heb en ik heb nooit gezegt dat ik geloof dat ik paranoide ben dat maak jij ervan boven dien maak je niet zo,n slim gokje aan gezien dat ik zij dat ik ooit zwaar arbijt deet een term die nog steets meestal door mannen word gebruikt en ik verdedig blowen niet ik merk alleen op dat ik er geen last van had of heb gekregen en leg de vijten neer die er over bekend zijn dat is alles en ik slik gewoon niet alles voor zoete koek

kijk ik snap best dat het niet inzommige mensen hun plaatje past dat er mensen zijn die blowen maar dat je daar zo perzonelijk word en niet normaal je mening kan neer zetten waar dit topic over ging vind ik gewoon uit kinderlijk ik wil je niet belediggen maar is het meschien bij je op gekomen dat je een borderlijner bent want zo gedraag je wel namelijk ik kan me natuurlijk vergissen want psychiatrie is nu eenmaal geen egte weten schap

maar het kan geen kwaat als je dat eens laat uit zoeken oh ja ik wil ook nog even opmerken dat zwaar verslaaft niet voorkomt bij blowen of je moet er tabak bij doen maar van de wiet zelf ben je zo van af dat is algemeen bekend en waarom zomige mensen blowen heb ik eerder al een keer uit gelegt in deze topic en met op deze aarde zijn bedoel je waarschijndelijk weer dat mensen een andere mening dan jij delen want zo zit jij inelkaar is het niet als je zelf van niet vind moet je meschien wat meer zelf studie doen dat kan nooit kwaat :Creat

• Chaosx1

Dankje wel Just me ik heb dan gelukkig niet zo zware vorm en dat is maar een geluk aangezien ik uit een teit kwam dat men nog niet het bestaan van dyslexie wist lesen zelf heb ik geen problemen mee het is een van mijn hobbies zelf en ja ik ben met je eens dat taal ook leuk kan zijn ik kan mij dan ook heel goed voor stellen dat er mensen zijn die daar verder instuderen zoms is het kunst verder wil ik je nog welkom heten op het prik bord Groeten Chaosx1

• Hyperactief

Hoi Chaosx1, ook al heb jij (volgens jezelf dan) geen narigheid ondervonden met blowen, en los daar van of het goed of slecht voor de gezondheid is, is een feit dat je daarmee behoorlijke risico's genomen heb. Geen mens reageerd hetzelfde, en alle middelen waarvan je onder invloed bent kunnen grensverleggend en in uitzonderlijke gevallen zelfs zeer gevaarlijk gedrag veroorzaken waarmee je een prooi kunt worden voor de psychiatrie, en daar ging het om. Keuze's maken in het leven doe jezelf, ook “verkeerde”….. Groetjes v Hyperactief

• Chaosx1

Maar dat geld voor zo velen Hyperachtief het staat me bij dat je in het verleden ook wel een peukje en een drankje neemde als je jong bent ben je gewoon nieuwschierig om de dingen om je heen en risico nemen we elke dag op het moment dat je geboren bent ben je al bezich je zelf kappot the maken

het zelfde gedeelthe wat vooroorzaakt dat je op straat durft zorgt er ook voor dat je niet bang bent voor een dranke of iets anders ik onken ook niet dat overal wel een nadeel bij zal zijn the veel sporten is volgens zommigen dan ook niet goed maar omdat men er lol aan beleeft doet men het toch er zijn dan ook mensen die even veel gesport als ik heb of minder die al in hun 20 al last krijgen van slijtache

aan gewrichten daar zeg je ook niet thegen dat ze wel een eenorme risico hebben genomen en vaaks word men zelf wel door de jaren verstandigger zo is het leven nu eenmaal ik neem aan dat je zelf ook geen helm op doet bij het lopen al zal het mij niet verbasen dat er mensen zijn die dat doen uit verstandigheit Groeten Chaosx1

• Hyperactief

Ja Chaosx1, in de pubertijd gaan mensen ontdekken, wat ben ik blij dat ik het voornamelijk bij een biertje gehouden heb, helemaal met wat ik nu weet….. En niet iedereen probeerd drugs uit…. Groetjes v Hyperactief

• Chaosx1

Dus Hyperachtief ik kan daar mee aanemen dat het niet waar is zo als word beweert dat mensen met ADHD sneller genijgt zijn tot drank misbruik ik wil nog even opmerken dat bij drank gebruik tot zelf moord kan lijden en verkeers ongelukken en het plegen van geweld wat minder voorkomt dan bij mensen die stoont zijn en bij erstigge misbruik kan het lijden tot korsakof waar steets meer mensen voor behandelt worden en ja er zijn mensen die nooit wat gebruiken dat zal ik ook niet ontkennen eerlijk gezegt ben ik ze niet vaak tegen gekomen of dat hun leven zo veel beter is all neemt dat niet weg dat geheel onthauding beter is

maar laten we eerlijk zijn is de mens een verstandig wezen? Groeten Chaosx1

• Linda

Het gaat in deze niet om wel of niet geloven aangaande de waarschuwing Chaosx1, maar om het feit dat de psychiatrie psychosen bij drugsgebruik aan drugs kan relateren en je daarmee kan laten opnemen. alleen dat zou voor mij al een reden zijn deze troep niet te gebruiken. Iemand hoeft maar een keer flink uit zijn plaat te gaan, en het probleem ligt er dan….. Wat die jongen van 6 betreft wie weet had die wel geen ouders, en werd die aan zijn lot overgelaten: alsdus Hyperactief

Jij hebt ook duidelijk geen benul van blowen. Een joint hoeft geen troep te zijn.

Er zijn heel wat oorzaken en triggers die tot een psychose kunnen leiden.

Daarvoor hoef je geen deskundige te zijn.

Mijn broer opgenomen geweest bij een psychose, met drugs als trigger.

Ik heb een heel ander beeld.

• Hyperactief

Jij hebt ook duidelijk geen benul van blowen. Een joint hoeft geen troep te zijn.

Er zijn heel wat oorzaken en triggers die tot een psychose kunnen leiden.

Daarvoor hoef je geen deskundige te zijn. Aldus: Linda.

Oordeel niet Linda over mensen die je niet persoonlijk kan, ik heb namelijk nergens beweerd dat er geen andere oorzaken van psychoses kunnen zijn, ik heb alleen willen aangeven waar de psychiatrie het naar toe stuurt. En in die zin is een joint alleen al troep, daar de link ermee al dan wel of niet terecht gewoon getrokken wordt. Iemand die zijn of haar verstand gebruikt neemt dat ter harte, de rest hang ik apart.

Mijn broer opgenomen geweest bij een psychose, met drugs als trigger.

Ik heb een heel ander beeld. Aldus: Linda.

Jou beeld heeft de psychiatrie niets mee te maken, daar gaat het mij om, nergens anders… Groetjes v Hyperactief